2019-03-17, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BraidsMamma
Ganska intressant upplägg på nästa års världscup med 4 tourer planerade. Kan bli en väldigt skoj vinter!

Jag gillar tourer. Hoppas nu att de bästa Svenska damerna ställer upp i Tour de ski. Det vore häftigt, även då ingen kanske har segerchans i totalen.
Citera
2019-03-17, 22:15
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Hur många bonussekunder delas ut på sprinten respektive den klassiska masstarten i Quebec?
Stina bevisade ju i stafetten att hon kan åka 5 km skate fortare än de flesta, vilket brukar vara hennes mardrömsdistans. Stämmer nog att det hon måste ha är inspiration - så hon kan mycket väl slåss om segern i Quebec. Kan faktiskt bli fem svenskor topp 5.
Vad gäller stafettlag nästa år - och framförallt om 2 år - så är det ju frågan om Kalla kommer platsa om hon inte rycker upp sig resultatmässigt.

30-2 bonussekunder i sprinten. 1 bonussekundstation i damernas masstart (15-1 bonussekunder till de tio första). 15-5 bonussekunder i mål (topp-3).
Senast redigerad av Alkibiades 2019-03-17 kl. 22:22.
Citera
2019-03-17, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oggson
Är det sprinten som avgör startplatserna i masstarten? Känner mig inte helt bekväm med att lär Ebba starta kring 40. Bör i och för sig vara i närheten av Johaug så hon får väl ta den ryggen.

Förut i finalerna har de inte varit de efter topp 30 i sprinten som startar i den ordningen sedan går man på annat.. så har de varit dom två sista gångerna om man inte ändrat så Ebba lär starta just efter dom 30 första om hon missar kvalet
Citera
2019-03-17, 22:48
Medlem
Alkibiadess avatar
Topp-30 i sprinten startar först i masstarten utifrån ställningen efter sprinten. Resten startar efter distansranking (FIS-poäng i distans). Så som frankkk skrev, Johaug och Ebba lär får starta precis efter de 30 första om de inte går vidare ifrån sprintkvalet.
Citera
2019-03-18, 00:13
Medlem
Blir fan bara mer och mer förbannad när jag tänker på det, att skicka runt Lageson bland alperna tre gånger på en säsong är inga problem men gud förbude om Lundgren och Hagström skulle få mer WC-erfaranhet i Kanada.
Citera
2019-03-18, 01:11
Medlem
Neofytens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Stewart
Blir fan bara mer och mer förbannad när jag tänker på det, att skicka runt Lageson bland alperna tre gånger på en säsong är inga problem men gud förbude om Lundgren och Hagström skulle få mer WC-erfaranhet i Kanada.

Falk har tydligen kastat in handduken för den här säsongen, så borde väl finnas en ledig plats på planet över atlanten kan man ju tycka...
Citera
2019-03-18, 01:57
Medlem
Alltså, om inte Falk råkar älska atlantresor så finns det absolut ingen anledning för henne att inte avsluta säsongen nu, fundera på vad som gick fel och jobba mot nästa år istället. Hon har inget sportsligt att hämta och det är bara mentalt tröttande att tävla när hon är såpass ur slag. Eftersom hon har noll återhämtning lär hon ha ännu mindre än vanligt att hämta i distansloppen dagarna efter en sprint (som hon kommer åka ur i kvarten på).

Jag gillar Falk, har inget emot henne, men i år tvärtemot tidigare säsonger har landslagsledningen varit väldigt benägna att ta ut henne när det funnits bättre alternativ. Henne över Ida på VM-sprinten var udda och uttagningen till Kanada jättemärklig.
Citera
2019-03-18, 06:42
Medlem
FNLSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Stewart
Vi må ha fått vänta nästan hela säsongen men kommer inte Johaugs första icke vinst på lördag? Äntligen får man se Ebba i form få chansen i en masstart med Therese
Jag vill envist hävda att Östberg vann jaktstarten i Lillehammer
Citera
2019-03-18, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskebein
Alltså, om inte Falk råkar älska atlantresor så finns det absolut ingen anledning för henne att inte avsluta säsongen nu, fundera på vad som gick fel och jobba mot nästa år istället. Hon har inget sportsligt att hämta och det är bara mentalt tröttande att tävla när hon är såpass ur slag. Eftersom hon har noll återhämtning lär hon ha ännu mindre än vanligt att hämta i distansloppen dagarna efter en sprint (som hon kommer åka ur i kvarten på).

Jag gillar Falk, har inget emot henne, men i år tvärtemot tidigare säsonger har landslagsledningen varit väldigt benägna att ta ut henne när det funnits bättre alternativ. Henne över Ida på VM-sprinten var udda och uttagningen till Kanada jättemärklig.

Falk ska inte med till Kanada de gick hon ut med igår
Citera
2019-03-18, 11:15
Moderator
Hjv9s avatar
Ustiugov har tävlat klart för säsongen skriver NRK.
Citera
2019-03-18, 11:58
Medlem
Shut up donnies avatar
Blir så förbannad att inte Moa och Johanna är med till Kanada. Är det också Policy Grip?
Citera
2019-03-18, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shut up donnie
Blir så förbannad att inte Moa och Johanna är med till Kanada. Är det också Policy Grip?

Du vet, alla beslut som är dåliga har han tagit. Allt som går bra beror på någon annan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in