2019-01-30, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abalo9
Fanns ingen tillstymmelse till sjukdom. Hon ville inte åka till Estland. Ville hellre följa med pojkvännen till Stlm och ta in på hotell. Säger ganska mycket om vilken respekt man har.

Hade aldrig kunnat hända om Pichler hade varit förbundskapten.

Känner man det minsta sjuk vilar man upp hemma. Det sämsta man göra är att besöka ett spa och träffar en massa människor.

Ja hon fick nog leta ganska djupt där för att hitta något som kunde liknas vid en förkylning så hon fick en anledning att tacka nej. Lite Johan Olssonsyndrom, han var också alltid expert på att hitta "sjukdomar" så han slapp åka på dom tävlingar han inte ville åka.

Det var nog helt enkelt roligare att åka på spa med pojkvännen än att behöva åka till Estland och tävla.
Citera
2019-01-30, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Men snälla, Annika Zell är Dyviks privata tränare sedan flera år tillbaka.. Zell är fr.o.m. denna säsong en av förbundskaptenerna på damsidan!

Schlappna av, firma Dyvik/Zell är vuxna nog att ta det bästa beslutet i den gällande situationen..

Det som genomsyrar hela jävla herrlandslaget och några enstaka damåkare är inställningen och attityden. En grundpelare inom idrottsfilosofin är att man ska kämpa och ge allt, att se en åkare ge allt inspirerar och det framförallt yngre idrottare. Det är fan en skam att se pajasen calle ge upp mitt i loppen och sås-åka. Antingen kan man åka och då ger man allt eller så kan man inte åka och då avbryter man.

Att Dyvik flamsar sig genom en vlogg där hon nonchalerar det faktum att hon är privilegierat uttagen till a-gruppen där de får i princip allt betalat och därutöver bidrag på minst 120 000 och i princip säger" Estland är inte tillräckligt hippt för en fucking star som mig, jag drar på spaaaa"

Det är ett hån mot alla yngre som kämpar för att komma fram och leva på sin idrott.

Man såg idag juniorer som tog ut sig fullständigt, låg på marken och nästan spydde av andfåddhet, varför ser man inte de på de äldre herrarna? Är det inte lika inspirerande längre när man vet att man får sina cash och redan rest världen runt?
Citera
2019-01-30, 20:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Jag håller helt med!
Ta in Moa L istället för Kalla till VM, hon är väl över 25?

Öh..Kalla är 31 år.. Ida är 34 år och Danne 36 år.. Om du inte visste så är 31 år en bra ålder att prestera i.. Jag ursäktar dig om du inte visste Idas och Daniels ålder..
Citera
2019-01-30, 20:32
Medlem
Citat:
Öh..Kalla är 31 år.. Ida är 34 år och Danne 36 år.. Om du inte visste så är 31 år en bra ålder att prestera i.. Jag ursäktar dig om du inte visste Idas och Daniels ålder..
Läs igen det som jag fetade som DU skrev............
Jag ursäktar dig för att du inte läser OCH förstår vad man svarar på.

För min del så är resultat viktigare än ålder men det är jag det(och jag tror att landslagsledningen resonerar likadant)
Citera
2019-01-30, 20:34
Medlem
Citat:
Men snälla, Annika Zell är Dyviks privata tränare sedan flera år tillbaka.. Zell är fr.o.m. denna säsong en av förbundskaptenerna på damsidan!

Schlappna av, firma Dyvik/Zell är vuxna nog att ta det bästa beslutet i den gällande situationen..

MEN........nu får du väl ta och ge dig.
Klart att expertisen på FB vet vad som är bäst för alla olika personer.
Skidtränare/ledare/vallare är ju bara en klubb för inbördes beundran utan någon kunskap.
Citera
2019-01-30, 20:45
Medlem
Skodegs avatar
Tyvärr har vi ingen som är uppe och hotar Danne om att vara top 4 i Sverige ens på 5 km... Just nu är Calle överlägsen 1:a, sen ett rejält hopp ned till Thorn som 2:a och strax därefter Daniel/Burman... sen ett rejält hopp igen... Den enda som kan vara där och nosa är Oskar, men han är helt ur slag förtillfället.

Man kan ju försöka få det till att Danne inte platsar, men tyvärr är herrsidan så dyster att han trots 36 år, trots bristande form och trots ett mycket mediokert lopp idag inte ens hotas förtillfället...

Annars kan ju de som inte tycker han borde åka räkna upp 4 åkare som är bättre än Danne...
Citera
2019-01-30, 20:47
Medlem
Citat:
Skidtränare/ledare/vallare är ju bara en klubb för inbördes beundran utan någon kunskap.

Externa personer tar alltid de bästa och mest rättvisa besluten. Till skillnad från ledare och tränare slipper man ta hänsyn till gemensamma vänner, julfirande, svågrar, gentjänster, hållhakar, otrohet, mutor och andra intressekonflikter.

Eller menar ni att skidförbundet är en perfekt värld inlindad i skär bomull och omsluten av korrekta lagar, regler och moral? Tssss.
Citera
2019-01-30, 20:54
Avstängd
Dr.skalmanskis avatar
Av det jag sett så verkar Ebba vara en smartare åkare än Kalla. Kalla har ju en historia av att spränga sig i lopp, iband när hon följer med Johaug/Björgen för länge. Ebba har ju inte sprängt sig i ett enda lopp än. Möjliga undantaget 30 km på OS där hon kanske följde med täten för länge.

Men ja, de flesta loppen där Kalla sprängt sig har ju varit 15 km eller så Vi får väl se på Vm hur det går för Ebba på skiathlon och tremilen.
Citera
2019-01-30, 21:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skodeg
Tyvärr har vi ingen som är uppe och hotar Danne om att vara top 4 i Sverige ens på 5 km... Just nu är Calle överlägsen 1:a, sen ett rejält hopp ned till Thorn som 2:a och strax därefter Daniel/Burman... sen ett rejält hopp igen... Den enda som kan vara där och nosa är Oskar, men han är helt ur slag förtillfället.

Man kan ju försöka få det till att Danne inte platsar, men tyvärr är herrsidan så dyster att han trots 36 år, trots bristande form och trots ett mycket mediokert lopp idag inte ens hotas förtillfället...

Annars kan ju de som inte tycker han borde åka räkna upp 4 åkare som är bättre än Danne...

Jag håller med dig men vill bara belysa att vi har/haft en ledning som inte är kapabla att drilla och styra ett landslag så att vi får fram ett konkurrenskraftigt herrlandslag. Längdlandslaget behöver en Pichler som styr både träning och uttagningar.
Citera
2019-01-30, 21:12
Medlem
Citat:

Jo, det är väl lika bra att alla tar ett steg tillbaka och släpper fram Brewingmob och Merci69/Abalo9 till ett delat ledarskap, skidåkningens svar på Lars-Tommy..

De får även ta ansvar som privata tränare för alla landslagsåkare, hälften - hälften, sedan agerar man även vallare vid sidan om, för man kan ju inte lita på någon utifrån, självklart måste utgångspunkten vara att något fuffens är på gång..
Citera
2019-01-30, 21:13
Bannlyst
Citat:

Dyvik dissar ju totalt sin gamla personliga tränare genom att skita i att åka till Estland. Zells flathet visade sig sedan att hon tog ut Dyvik veckan efter. Ett normalt ledarskap hade inneburit att Dyvik hade fallit ner i botten i hierarkin. Fått någon slags bestraffning. Men i vuxendagiset längdlandslaget så vet man inte hur sådant här skall behandlas.

Hade en arbetstagare gjort såhär på ett företag hade han kanske fått sparken.
Citera
2019-01-30, 21:26
Medlem
Citat:
Dyvik dissar ju totalt sin gamla personliga tränare genom att skita i att åka till Estland. Zells flathet visade sig sedan att hon tog ut Dyvik veckan efter. Ett normalt ledarskap hade inneburit att Dyvik hade fallit ner i botten i hierarkin. Fått någon slags bestraffning. Men i vuxendagiset längdlandslaget så vet man inte hur sådant här skall behandlas.

Hade en arbetstagare gjort såhär på ett företag hade han kanske fått sparken.

Vi vet ju absolut ingenting om hur deras interna diskussioner ser ut.. Förmodligen hade Dyvik & Zell haft svårt att hålla sig för skratt om de läste ditt påhittade drama..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in