Citat:
Ursprungligen postat av
sportnorden12345
Men snälla, Annika Zell är Dyviks privata tränare sedan flera år tillbaka.. Zell är fr.o.m. denna säsong en av förbundskaptenerna på damsidan!
Schlappna av, firma Dyvik/Zell är vuxna nog att ta det bästa beslutet i den gällande situationen..
Det som genomsyrar hela jävla herrlandslaget och några enstaka damåkare är inställningen och attityden. En grundpelare inom idrottsfilosofin är att man ska kämpa och ge allt, att se en åkare ge allt inspirerar och det framförallt yngre idrottare. Det är fan en skam att se pajasen calle ge upp mitt i loppen och sås-åka. Antingen kan man åka och då ger man allt eller så kan man inte åka och då avbryter man.
Att Dyvik flamsar sig genom en vlogg där hon nonchalerar det faktum att hon är privilegierat uttagen till a-gruppen där de får i princip allt betalat och därutöver bidrag på minst 120 000 och i princip säger" Estland är inte tillräckligt hippt för en fucking star som mig, jag drar på spaaaa"
Det är ett hån mot alla yngre som kämpar för att komma fram och leva på sin idrott.
Man såg idag juniorer som tog ut sig fullständigt, låg på marken och nästan spydde av andfåddhet, varför ser man inte de på de äldre herrarna? Är det inte lika inspirerande längre när man vet att man får sina cash och redan rest världen runt?