Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-07-11, 08:07
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pentyl
enär samtliga kliniskt användbara tester är tämligen känsliga för miljöskillnader.

Är ett arterosklerostest känsligt för miljön?
Citera
2018-07-13, 11:08
  #26
Medlem
PixlJunkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tankebrott
Det är inte nonsens. Vi tar det med ett annat språkbruk. Att klassificera människor i kultursfärer medför en gränsdragning som möjliggör för förföljare att avgöra vilka de ska utrota.
Vad är ditt problem egentligen? Vill du utrota en massa folkgrupper?
Citera
2018-07-13, 11:10
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PixlJunkie
Vad är ditt problem egentligen? Vill du utrota en massa folkgrupper?

Nej, det vill jsg inte. Däremot är klassifikationer en faktor som möjliggör för folkmördare att peka ut vilka individer som tillhör gruppen de tänker utrota, och det möjliggör genomförandet av massmordet i praktiken. Plus att "genomsnittstänkande" leder till funktionell kollektivism även om individen till namnet sägs vara av egenvärde.
Citera
2018-07-13, 11:12
  #28
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tankebrott
IQ-testerna används till att avgöra om någon officiellt klassas som utvecklingsstörd, dock räknas IQ-poängen utifrån genomsnittet i "grupper". Det sägs att detta skulle vara för att inte klassa folkgrupper som i genomsnitt får låga poäng i IQ-tester som utvecklingsstörda, men det innebär ju att folk definieras som medlemmar i avgränsade grupper. Utan en sådan definition hade det ju inte gått att avgöra utifrån vilken grupps genomsnitt personens IQ skulle klassas som "utvecklingsstört" eller "inte utvecklingsstört". Detta medför att individer definieras som medlemmar av "hög IQ-grupper" och "låg IQ-grupper" utan hänsyn till individens IQ-poäng.

Innebär detta att den relativisering av konceptet "utvecklingsstörning" som sägs vara till för att inte vara rasistisk i själva verket gör IQ-konceptet mer, inte mindre, rasistiskt? Leder det till att hela grupper som anses ha låg IQ i genomsnitt utmålas som problem när det talas om exempelvis låg IQ som risk för brottslighet?

Så du menar att dessa tester inte skulle vara relevanta och spegla en bild genom att bara titta på ökenländer som är underutvecklade, barnen är smala som streck, och de bor i hyddor med stampat jordgolv...

Varför all denna idioti om att allt är "rasism"? Folk med rasistspöken i huvudet borde fan söka hjälp, det är inte sunt att leta upp "rasism" överallt... Människan är ingen ras heller..

Spelar ingen roll vad dom diskuteras idag, allt är rasism, mer urvattnat ord går nog inte att hitta i SAOL, tack vare alla "antirasister" som stolt ryggdunkar sig själva, till ingen nytta.....
Citera
2018-07-13, 13:35
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Så du menar att dessa tester inte skulle vara relevanta och spegla en bild genom att bara titta på ökenländer som är underutvecklade, barnen är smala som streck, och de bor i hyddor med stampat jordgolv...

Varför all denna idioti om att allt är "rasism"? Folk med rasistspöken i huvudet borde fan söka hjälp, det är inte sunt att leta upp "rasism" överallt... Människan är ingen ras heller..

Spelar ingen roll vad dom diskuteras idag, allt är rasism, mer urvattnat ord går nog inte att hitta i SAOL, tack vare alla "antirasister" som stolt ryggdunkar sig själva, till ingen nytta.....

Med smygrasism syftas i detta fall på konsekvenserna. Jag är inte alls någon stereotyp antirasist som ser "rasism" i allt, jag tycker själv att det är löjligt att kalla negerbollar för rasism till exempel. Jag tror att stereotyp antirasism som fokuserar på ord och symboler är en farlig distraktion som leder bort uppmärksamheten från de vedertagna företeelser som har rasistiska implikationer.

Detta tar dock mer plats att förklara än som får plats i en rubrik.
Citera
2018-07-14, 00:18
  #30
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tankebrott
Med smygrasism syftas i detta fall på konsekvenserna. Jag är inte alls någon stereotyp antirasist som ser "rasism" i allt, jag tycker själv att det är löjligt att kalla negerbollar för rasism till exempel. Jag tror att stereotyp antirasism som fokuserar på ord och symboler är en farlig distraktion som leder bort uppmärksamheten från de vedertagna företeelser som har rasistiska implikationer.

Detta tar dock mer plats att förklara än som får plats i en rubrik.

Jag förstår inte ens hur man får in rasism i mätning gällande intelligens öht.

Om folk är underutvecklade och detta kan mätas så tyder det väl på att det är så DET ÄR?

Och att de är utvecklingsstörda skulle jag inte stödja, men mindre begåvade absolut, blir svårt med utbildning i bushen..
Citera
2018-07-14, 06:49
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Jag förstår inte ens hur man får in rasism i mätning gällande intelligens öht.

Om folk är underutvecklade och detta kan mätas så tyder det väl på att det är så DET ÄR?

Och att de är utvecklingsstörda skulle jag inte stödja, men mindre begåvade absolut, blir svårt med utbildning i bushen..

Tvillingstudier säger att IQ är mestadels ärftligt medan Flynneffekten säger att snitt-IQ i väst nästan dubblades under 1900-talet. Då det inte skedde tillräckligt mycket selektion över hela västvärlden (höga dödstal rådde bara i vissa delar av väst och Flynneffekten observerades även på andra håll) går detta inte ihop matematiskt. Det visar att IQ-tester är felmätningar, precis som astrologi.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback