Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-10, 16:15
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyscha
På denna länk syns en lågupplöst bild av V70in, här har dom bogserat bort audin som stod jämte V90in på andra bilder.

http://www.bt.se/ulricehamn/polisen-...el-pa-bilarna/

Audin har kört om men inte hunnit förbi V90in, gått in i sidan på denna, och blivit påkörd av V70in bakifrån. Audin var hårdast smälld på vänster bak, jag tror V90in har tryckts ner mot diket när audin gick in i sidan på den och bilarna vinklades lite. Därav träffen vänster bak. Jag åkte österut i köerna efter olyckan och mötte bärgningsbilen med audin och v70in på. V90in stod då kvar vid olycksplatsen.


Ser ut som det gått in saker i rutan. Kan förklara varför bara 1 av dom dog.att hon träffades av något.

Tycker inte den ser så jättekvaddad ut. Brukar va betydligt ner intryckt vid dödsolyckor. Samtidigt måste det gått ganska fort eftersom den som körde om inte tvärstannade när han körde in i sidan.

Men klart kör dom båda i 130 och den framför krockar har den kanske en hastighet av 40-50 när v70 kommer i 130 bakom.

Därför undrar jag också hur fan det gick för dom som blev påkörd av volvon? Den bolen måste ju se lika illa ut som volvon fast där bak
Citera
2018-07-10, 16:16
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinksteel
Någon som kan länka till tjejen som omkom? Namnet stog längre upp men finns flera med detta namn på Tjörn/Stenungsund. Är i åldern och bor där men inte hört något? på sånna här småställen brukar det spridas snabbt.

Vila i frid tjejen! Och alla tankar till familjen 💔

Hon heter josefine frågetecken på fb. Är massa som skrivit i hennes logg så du lär hitta det
Citera
2018-07-10, 16:23
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andreashansson8
Ser ut som det gått in saker i rutan. Kan förklara varför bara 1 av dom dog.att hon träffades av något.

Tycker inte den ser så jättekvaddad ut. Brukar va betydligt ner intryckt vid dödsolyckor. Samtidigt måste det gått ganska fort eftersom den som körde om inte tvärstannade när han körde in i sidan.

Men klart kör dom båda i 130 och den framför krockar har den kanske en hastighet av 40-50 när v70 kommer i 130 bakom.

Därför undrar jag också hur fan det gick för dom som blev påkörd av volvon? Den bolen måste ju se lika illa ut som volvon fast där bak

Du har rätt, A stolpen hade flugit rakt in i hennes huvud i V70in, sedan utlöstes inte airbagen vad jag fått höra och att hon inte hade bälte vid kollisionen så det krävs inte höga hastigheter för att man ska dö då. En person som satt i Audin fick klippas loss fick jag även höra.
Citera
2018-07-10, 16:45
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joufor84
Du har rätt, A stolpen hade flugit rakt in i hennes huvud i V70in, sedan utlöstes inte airbagen vad jag fått höra och att hon inte hade bälte vid kollisionen så det krävs inte höga hastigheter för att man ska dö då. En person som satt i Audin fick klippas loss fick jag även höra.

Hon hade antagligen inte klarat sig även om hon ha bälte om en fet järnplanka kommer flygandes.

Vad hade de andra i v70 för skador? Samt vilka var det? Har en del fb vänner från tjörn i den åldern och visste vem josefine var.
Citera
2018-07-10, 19:33
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joufor84
Du har rätt, A stolpen hade flugit rakt in i hennes huvud i V70in, sedan utlöstes inte airbagen vad jag fått höra och att hon inte hade bälte vid kollisionen så det krävs inte höga hastigheter för att man ska dö då. En person som satt i Audin fick klippas loss fick jag även höra.

Hur kunde A-stolpen flyga in i hennes huvud?
A-stolpen är ju Vindrutestolpen och en bärande del i karossen...
Citera
2018-07-10, 19:59
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starlight-Jr
Hur kunde A-stolpen flyga in i hennes huvud?
A-stolpen är ju Vindrutestolpen och en bärande del i karossen...

Änke fråga samma men antar han menar den böjdes innåt och hon fick den i huvet. Hon måtju suttit i framsätet isf.

Eller kan en a stolpe gå av sådär?
Citera
2018-07-10, 20:11
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andreashansson8
Änke fråga samma men antar han menar den böjdes innåt och hon fick den i huvet. Hon måtju suttit i framsätet isf.

Eller kan en a stolpe gå av sådär?

Allt kan väl hända men det låter ju verkligen extremt. I så fall skulle hon sitta på passagerarsidan. Och varför skulle en airbag inte lösas ut? Det låter ju skumt i en Volvo...

Kan det vara så att både Audin och V70n försökte blåsa förbi V90n? Och att det i så fall innebar en jävla fart på V70n när den går in i Audin?
__________________
Senast redigerad av tsifnori 2018-07-10 kl. 20:21.
Citera
2018-07-10, 22:04
  #20
Medlem
Takpapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joufor84
Du har rätt, A stolpen hade flugit rakt in i hennes huvud i V70in, sedan utlöstes inte airbagen vad jag fått höra och att hon inte hade bälte vid kollisionen så det krävs inte höga hastigheter för att man ska dö då. En person som satt i Audin fick klippas loss fick jag även höra.

Eh? Av bilden att döma har det inte funnits några flygande A-stolpar. Buren är ju helt intakt av det man ser. Har man däremot inte bälte kommer istället huvudet flyga mot stolpen. Är det det du menar?

Att airbagen inte löser ut är märkligt. Har Volvo blivit inblandade för utredning? Avstängd airbag på passagerarplats pga barnstol som suttit där?
Citera
2018-07-10, 22:08
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tsifnori
Allt kan väl hända men det låter ju verkligen extremt. I så fall skulle hon sitta på passagerarsidan. Och varför skulle en airbag inte lösas ut? Det låter ju skumt i en Volvo...

Kan det vara så att både Audin och V70n försökte blåsa förbi V90n? Och att det i så fall innebar en jävla fart på V70n när den går in i Audin?

Finns anledning att koppla ur airbag ibland, tex om man har bilbarnstol. Lätt att glömma att koppla in igen.
Citera
2018-07-11, 02:37
  #22
Medlem
Hur skadade blev de övriga i v70?
Citera
2018-07-11, 06:09
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Velot
Finns anledning att koppla ur airbag ibland, tex om man har bilbarnstol. Lätt att glömma att koppla in igen.

Där har du såklart rätt. Det tänkte jag inte på.
Citera
2018-07-11, 07:28
  #24
Medlem
WeAreMotorheads avatar
En V70 är bland det säkraste man kan färdas i, men har man inte bälte på sig gör airbagen det snarare värre. Träffas du av airbagen i huvudet i fel ögonblick (när du saknar bälte) ryker nacken av som en torr kvist.
Men nu gissar jag bara, det kan ha varit så att SRS-datorn tog med i beräkningen att hon inte var bältad och därmed inte löste ut någon airbag.
Så är det när intellektet är svagt, då får kroppen lida.
R.I.P.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback