Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-07-09, 12:12
  #1
Medlem
En ung kvinna har omkommit och tre har skadats i en trafikolycka på rv 40 mellan Ulricehamn och Jönköping.

https://www.jnytt.se/article/kvinna-...-trafikolycka/

http://www.bt.se/ulricehamn/just-nu-...t-larm-pa-r40/

Citat:
En person klämdes fast och räddningstjänsten tvingades klippa upp bilen för att få ur personen.

Flera av bilarna blev helt demolerade och enligt de första uppgifterna från polisen skadades tre personer svårt. Senare meddelade man att en kvinna i 20-årsåldern avlidit av sina skador.

– Fyra andra har skador som bedöms som lindriga, säger Göran Carlbom, vakthavande befäl vid polisen i region Väst.

Någon som var på plats och såg detta? Tydligen bara några timmar efter en annan krock med flera fordon inblandade.

Hur lång tid kommer det ta innan man inser att denna sträcka bör vara motorväg som resten av 40an?
Citera
2018-07-09, 12:23
  #2
Medlem
SingMeToSleeps avatar
På bilden i BT ser det ut att vara precis där den tvåfiliga vägen övergår i enfiligt. Många som inte har trafikvett och ska göra omkörningar i sista sekund för att få en plats extra i kön, måhända är så fallet här.

Helt enig med dig att det bör vara motorväg hela vägen mellan Gbg-Sthlm. Helt hål i huvudet att det inte är så, framförallt nu när dom byggt om vid Ulricehamn (med 100 km/h på bred och fin motorväg...).
Citera
2018-07-09, 16:28
  #3
Medlem
Jag känner till olyckan, då det är min bil som dödsoffret färdades i, Volvo V70n dock var den utlånad till dom. I skrivande stund vet jag inte hur det gick till exakt, men tjejen som låg bakom sa till en av dom inblandade att Audin gjorde omkörning i sista sekund och krockade med bilen framför, sedan körde V70in in i baken, men är inte helt 100 än, får vänta på utredningen, båda tjejerna är bekanta till mig, ena född 98 omkom mer än så säger jag inte i dagsläget.
__________________
Senast redigerad av joufor84 2018-07-09 kl. 16:30.
Citera
2018-07-09, 22:11
  #4
Medlem
Stod Audin stilla när V70 for in i den och vilken hastighet hade V70?
Citera
2018-07-09, 22:45
  #5
Medlem
Hon som dog heter Josefin berntsson och är från tjörn/Stenungsund. Lika bra folk får veta dom som undrar.
Citera
2018-07-09, 23:36
  #6
Medlem
Villa andra är det som är skadade??
Citera
2018-07-10, 09:11
  #7
Medlem
Tragiskt att människor ska behöva sätta livet till för att idioter ska göra idiotiska omkörningar.
Citera
2018-07-10, 09:46
  #8
Medlem
Raggarspinns avatar
Det verkar bara ha varit kvinnor inblandade i olyckan. Det ska också varit tre bilar varav en kört in i de andra två vilket tyder på att fordonet inte haft tillräckligt avstånd till framförvarande.
Det diskuteras en Volvo V70 men på bilderna finns ingen V70. Körde den förolyckade en Volvo V70?
Citera
2018-07-10, 10:43
  #9
Medlem
Vad jag kan se står det ytterligare en bil bakom V90n och Audin som syns på BTs bilder. Det skulle kunna vara den V70 som den omkomna färdades i.
Citera
2018-07-10, 12:08
  #10
Medlem
På denna länk syns en lågupplöst bild av V70in, här har dom bogserat bort audin som stod jämte V90in på andra bilder.

http://www.bt.se/ulricehamn/polisen-...el-pa-bilarna/

Audin har kört om men inte hunnit förbi V90in, gått in i sidan på denna, och blivit påkörd av V70in bakifrån. Audin var hårdast smälld på vänster bak, jag tror V90in har tryckts ner mot diket när audin gick in i sidan på den och bilarna vinklades lite. Därav träffen vänster bak. Jag åkte österut i köerna efter olyckan och mötte bärgningsbilen med audin och v70in på. V90in stod då kvar vid olycksplatsen.
__________________
Senast redigerad av klyscha 2018-07-10 kl. 12:16.
Citera
2018-07-10, 12:56
  #11
Medlem
Någon som kan länka till tjejen som omkom? Namnet stog längre upp men finns flera med detta namn på Tjörn/Stenungsund. Är i åldern och bor där men inte hört något? på sånna här småställen brukar det spridas snabbt.

Vila i frid tjejen! Och alla tankar till familjen 💔
Citera
2018-07-10, 16:12
  #12
Medlem
Tjejen som omkom dog pga att airbagen aldrig utlöstes på V70in och att hon inte hade bälte, hon var hjärndöd direkt efter krocken och läkarna kunde inte göra någonting på sjukhuset. Detta är vad jag fått höra från anhöriga och inblandade från olyckan...vill påpeka att jag kan ha fått fel information och att allt inte är bekräftat än
__________________
Senast redigerad av joufor84 2018-07-10 kl. 16:16.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback