2018-07-08, 21:07
Medlem
Jag vill absolut inte att min tjej ska riskera att bli dömd för något, men samtidigt så vill jag att hon ska kunna försvara sig någorlunda i a f när hon är utomhus ifall någon nysvensk (eller pursvensk för den delen) får för sig att ge henne överraskningssex (notera, snart kommer Systemet att börja använda dom orden för att på så vis relativisera/trivialisera våldtäkt, i o m att statistiken stiger lika fort som aktierna sjönk 1929).

Jag har utrustat henne med taktisk penna (och förklarat att det är ögonen, tinningarna, samt halsen som gäller. Och pungspark) tre olika slags överfallslarm (tjuter, blinkar, samt en som skriker med en kvinnlig inspelad röst. Jag funtar på ett köpa henne ett automatiskt överfallslarm också med GSM/GPS till en väktarcentral), en liten vanlig TIW-spray som skjuter röd gel (laglig, och antagligen ganska effektlös), samt en flaska (vanlig gammal hederlig läskflaska, ej öppnad) som hon kan slå av och använda som stick- och skärvapen. Jag funderar på att även köpa gympaskor med stålhättor till henne. Jag funderar även på att trycka ned en båtlur i hennes handväska. Att komma nära en smått galen kvinna, som står med en avslagen flaska med död och blod i blicken, varpå Omar ändå vågar sig väldigt nära, och då får hörseln skadad av en båtlur uppkörd i örat, med den smärtan, kan ju inte vara helt trevligt antar jag?

Men, HUR SOM HELST: jag vill även köpa en laglig försvarsspray modell "bear" eller "riot" eller vad man nu ska kalla de för, dvs en riktigt stor (500-1000 ml) flaska, som sprutar mycket och långt och länge, med rejält tryck i, och som har nästan som ett pistolhandtag högst upp, så att det är lättare att sikta och hålla i osv. Det fanns en tidigare i Sverige (från England tror jag) som hette Stoppared MK-9 / Stoppa Red MK-IX, men den verkar inte gå att hitta alls längre, förutom i USA (där är ju vanlig tårgas/pepparspray lagligt, så jag fattar inte vad det ens finns för marknad där för en så svag spray?).

Finns det några sådana (märke spelar ingen roll) stora flaskor att köpa i Sverige/Europa? Om det är irriterande eller bara rödfärgande, eller både och i samma, spelar nog mindre roll. Bara den är lagligt för svenskt bruk/innehav (och införsel).
Citera
2018-07-08, 21:13
Medlem
KnarkandeAnderss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Against-modernity
Jag vill absolut inte att min tjej ska riskera att bli dömd för något, men samtidigt så vill jag att hon ska kunna försvara sig någorlunda i a f när hon är utomhus ifall någon nysvensk (eller pursvensk för den delen) får för sig att ge henne överraskningssex (notera, snart kommer Systemet att börja använda dom orden för att på så vis relativisera/trivialisera våldtäkt, i o m att statistiken stiger lika fort som aktierna sjönk 1929).

Jag har utrustat henne med taktisk penna (och förklarat att det är ögonen, tinningarna, samt halsen som gäller. Och pungspark) tre olika slags överfallslarm (tjuter, blinkar, samt en som skriker med en kvinnlig inspelad röst. Jag funtar på ett köpa henne ett automatiskt överfallslarm också med GSM/GPS till en väktarcentral), en liten vanlig TIW-spray som skjuter röd gel (laglig, och antagligen ganska effektlös), samt en flaska (vanlig gammal hederlig läskflaska, ej öppnad) som hon kan slå av och använda som stick- och skärvapen. Jag funderar på att även köpa gympaskor med stålhättor till henne. Jag funderar även på att trycka ned en båtlur i hennes handväska. Att komma nära en smått galen kvinna, som står med en avslagen flaska med död och blod i blicken, varpå Omar ändå vågar sig väldigt nära, och då får hörseln skadad av en båtlur uppkörd i örat, med den smärtan, kan ju inte vara helt trevligt antar jag?

Men, HUR SOM HELST: jag vill även köpa en laglig försvarsspray modell "bear" eller "riot" eller vad man nu ska kalla de för, dvs en riktigt stor (500-1000 ml) flaska, som sprutar mycket och långt och länge, med rejält tryck i, och som har nästan som ett pistolhandtag högst upp, så att det är lättare att sikta och hålla i osv. Det fanns en tidigare i Sverige (från England tror jag) som hette Stoppared MK-9 / Stoppa Red MK-IX, men den verkar inte gå att hitta alls längre, förutom i USA (där är ju vanlig tårgas/pepparspray lagligt, så jag fattar inte vad det ens finns för marknad där för en så svag spray?).

Finns det några sådana (märke spelar ingen roll) stora flaskor att köpa i Sverige/Europa? Om det är irriterande eller bara rödfärgande, eller både och i samma, spelar nog mindre roll. Bara den är lagligt för svenskt bruk/innehav (och införsel).
Kan du inte köpa nån bombskyddsväst till henne också när du ändå håller på? Eller en gasmask så slipper hon va rädd för att det ska komma luftburen ebola mot hennes håll.
Citera
2018-07-08, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnarkandeAnders
Kan du inte köpa nån bombskyddsväst till henne också när du ändå håller på? Eller en gasmask så slipper hon va rädd för att det ska komma luftburen ebola mot hennes håll.

Just det, jag ska ju även köpa en knivsnittskydds långärmad t-shirt till henne. Och jag funderar faktiskt på att köpa en gasmask till henne. Man vet ju aldrig nästa gång någon bindgalen muslim släpper lös giftgas inne i stan?

Nästan 3000 kr ifall man ska köpa en kompakt "ihoppressbar" sådan till henne, usch https://www.tryggsaker.se/flykthuva-brand-eller-kem

Någon som vet någon billigare (men ändå kompakt och "ihoppressbar")?

Det bästa (gällande självförsvar) hade ju varit att köpa en rottweiler/schäfer till henne, men just nu närmaste 12 månaderna så är det inte aktuellt.
Citera
2018-07-08, 21:39
Medlem
Jarrros avatar
Eller istället för att spendera hela din lön på det så ger du hon en liten fick kniv....
Citera
2018-07-08, 21:41
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Hårspray i ögonen är väl så effektivt.
Citera
2018-07-10, 02:39
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Jag vill absolut inte att min tjej ska riskera att bli dömd för något,

Citat:
Jag har utrustat henne med taktisk penna (och förklarat att det är ögonen, tinningarna, samt halsen som gäller.

vilket direkt får henne dömd för allt från grov misshandel till mordförsök, eftersom Den attackmetoden och med Det vapnet, från början var ämnat för att utföra just Det.

Överlagt Brott.

Ändra dina instruktioner till din tjej är du snäll.
En Taktisk Penna gör MER nytta om den träffar mellan revbenen.
Träffen gör ont som fan, är enkel att utföra, neutraliserar förövaren, och medför som värst en sårskorpa på antagonistens bröstkorg.

Självförsvarslagarna är strukturerade på så vis att man förväntas använda minsta möjliga våld för att nå största möjliga effekt.
Att peta ut ögonen på någon ses i de allra flesta fall som GROVT övervåld.

Citat:
Jag funtar på ett köpa henne ett automatiskt överfallslarm också med GSM/GPS till en väktarcentral),

och med en månadsavgift på drygt 1200:-.
Paranoia is Big Business nowadays.

Citat:
en liten vanlig TIW-spray som skjuter röd gel (laglig, och antagligen ganska effektlös), samt en flaska (vanlig gammal hederlig läskflaska, ej öppnad) som hon kan slå av och använda som stick- och skärvapen.

Redan här börjar hennes muskelstyrka komma i fokus.
Orkar hon släpa runt på flera kilo självförsvarsvapen varje gång hon går utanför er dörr?

Citat:
Jag funderar på att även köpa gympaskor med stålhättor till henne.

En pungspark är lika effektiv oavsett om man har stålhätta eller ej.
Citera
2018-07-10, 09:36
Medlem
franges avatar
Vanlig sprayfärg är nog det närmaste du kan komma - gärna någon stark och giftig sort, tex bromsoksfärg. Inte skiteffektiv - men å andra sidan inte särskilt trevlig att få i ansiktet eller ögonen heller.

Men skall det tvunget vara lagligt så får du ju nöja dig med halvkassa grejer - en olaglig burk tårgas eller pepparspray köpt i Tyskland eller Polen ger hundrafallt bättre effekt i målet än de i Sverige lagliga försvarssprayerna.

Men 1000ml? En enliters sprayflaska, really?
Citera
2018-07-10, 20:29
Medlem
pollenpers avatar
Citat:

Varför inte följa med själv?
Citera
2019-05-05, 03:39
Medlem
Ingen har sett ifall Stoppared (eller något annat liknande) i såpass stora burkar fortfarande säljs någonstans i Sverige/Europa?

Finns det ingen burk (med pistol-grepp/-handtag) med något annat innehåll (typ som används inom industrin eller något liknande), som man skulle kunna ha som substitut?
Citera
2019-05-05, 03:45
Bannlyst
https://www.rinab.nu/snoeskoter-a/Un...RoC4dAQAvD_BwE

Den vill man inte ha i ögonen men kan gått få om man försöker våldta din tjej.
Citera
2019-05-05, 03:54
Medlem
Ok, tack, ska titta närmare på den. Nackdelen är väl att den inte når så långt?

Stoppared 1000 mm-burk räcker väl typ 3 meter tror jag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in