Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-02-03, 14:23
  #1
Medlem
mjauens avatar
Är nämligen så att jag gjort ett formulär i dreamweaver, nu undrar jag hur man gör ett script för formuläret för att man ska kunna se informationen som skickas samt hur man integrerar det med formuläret. Tack på förhand
Citera
2006-02-03, 17:18
  #2
Medlem
Med hjälp av php, asp eller jsp
Citera
2006-02-04, 00:20
  #3
Medlem
mjauens avatar
Det har jag också förstått, tänkte dock om du kunde hjälpa lite mer ingående eftersom jag just inte kan något om varken php asp eller jsp, vore snällt. Mvh
Citat:
Ursprungligen postat av jonkis
Med hjälp av php, asp eller jsp
Citera
2006-02-04, 03:30
  #4
Medlem
Eftersom du inte ger något konkret beskrivning på vad du ska göra förutom att behandla datan som skickas i formuläret så de enda jag kan göra är att be dig läsa på lite om någon utav programmeringsspråken.

http://www.flashback.org/showthread.php?t=116538
Citera
2006-02-04, 19:55
  #5
Medlem
mjauens avatar
Ok, ska försöka ge en väldigt uförlig beskrivning, i dreamweaver har jag gjort ett formulär, det är uppbyggt av några kryssa-i-rutor samt rutor där man ska fylla i sitt namn adress email osv. Har även satt dit en rensa och skicka knapp.
Nu undrar jag om du kan hjälpa mig med hur man gör ett script så att denna information skickas säkert till antingen email eller något annat. Hoppas det var utförligare denna gång, annars får du säga till igen. Skulle kunna skicka det om du har tid/lust att kika på det Tack på förhand
Citat:
Ursprungligen postat av jonkis
Eftersom du inte ger något konkret beskrivning på vad du ska göra förutom att behandla datan som skickas i formuläret så de enda jag kan göra är att be dig läsa på lite om någon utav programmeringsspråken.

http://www.flashback.org/showthread.php?t=116538
Citera
2006-02-05, 18:29
  #6
Medlem
TheSundanceKids avatar
Att få ett mailformulär eller liknande att fungera är mycket mer komplext än man till en början kan tro. tyvärr...
Citera
2011-10-25, 14:40
  #7
Medlem
Okej jag vet att tråden är nästan sex år gammal, men det är exakt lika funderingar jag har. Någon vänlig själ som kan hjälpa mig med problemet här nedanför!?

Citat:
Ursprungligen postat av mjauen
Ok, ska försöka ge en väldigt uförlig beskrivning, i dreamweaver har jag gjort ett formulär, det är uppbyggt av några kryssa-i-rutor samt rutor där man ska fylla i sitt namn adress email osv. Har även satt dit en rensa och skicka knapp.
Nu undrar jag om du kan hjälpa mig med hur man gör ett script så att denna information skickas säkert till antingen email eller något annat. Hoppas det var utförligare denna gång, annars får du säga till igen. Skulle kunna skicka det om du har tid/lust att kika på det Tack på förhand
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback