2018-08-08, 12:30
Medlem
stayluckys avatar
Så jävla pepp på att det dra igång snart, men fan vad jag ändrat mitt lag fram och tillbaka
Från att ha haft Firmino som en av mina mest givna har jag nu viktat om balansen lite och kör ett anfall med 11m - 7m - 7m. Tidigare hade jag 11m- 9,5m - 7m men det gav ett rätt klent mittfält. Miljonerna jag fick loss för Firmino kom väl till pass, men sen får vi se om det slutar såhär.

Står verkligen i valet och kvalet mellan Aguero och Aubameyang. City har ju ett bra spelschema men Pep kan ju rotera Aguero och Jesus en del... svårt.
Citera
2018-08-08, 13:32
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staylucky
Så jävla pepp på att det dra igång snart, men fan vad jag ändrat mitt lag fram och tillbaka
Från att ha haft Firmino som en av mina mest givna har jag nu viktat om balansen lite och kör ett anfall med 11m - 7m - 7m. Tidigare hade jag 11m- 9,5m - 7m men det gav ett rätt klent mittfält. Miljonerna jag fick loss för Firmino kom väl till pass, men sen får vi se om det slutar såhär.

Står verkligen i valet och kvalet mellan Aguero och Aubameyang. City har ju ett bra spelschema men Pep kan ju rotera Aguero och Jesus en del... svårt.
Just därför har jag denna säsong väntat med att välja mitt fantasy lag till sista dagen den här gången Annars brukar jag också vara så. Problemet är om man vill byta en spelare så måste man oftast ändra någon annanstans också för att hålla sig inom dem ekonomiska ramarna (om dem nu inte kostar lika mycket såklart), och rätt var det är så har man bytt ut hela jävla elvan. Sen nån dag senare så ångrar man sig, eller så har någon transfer hänt. "Den spelaren blir succe" och då måste man ändra igen.
Citera
2018-08-08, 14:32
Medlem
De Gea
Alonso Van Dijk Daniels
Schurrle Salah(C) Eriksen Richarlison
Deeney Aguero(V) Rashford

Vad tycks om denna elva? Något ni tycker borde förändras?
Citera
2018-08-08, 15:42
Medlem
Smaka-migs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengtJunior
De Gea
Alonso Van Dijk Daniels
Schurrle Salah(C) Eriksen Richarlison
Deeney Aguero(V) Rashford

Vad tycks om denna elva? Något ni tycker borde förändras?

Ser bra ut. Bra att du fått in Augero, Salah och Erikssen. Hur ser din bänk ut? Dijk är också bra
Citera
2018-08-08, 19:06
Medlem
Har ändrat mitt lag rätt mycket men just nu ser det ut såhär:

Hur gör ni med målvakter? Roterar ni med två eller ska ni hålla er till en i taget så att säga? Är ett jävla huvudbry för mig...
Senast redigerad av Indico 2018-08-08 kl. 19:37.
Citera
2018-08-08, 19:25
Medlem
Reflektioner på detta?

Alisson

Wan-Bissaka - Dijk - Digne

Salah - Sigurdsson - Özil - Sané

King - Zaha - Aguero

Res:
Norris
Peltier
Chalobah
McQueen
Citera
2018-08-09, 06:25
Medlem
MrSokratess avatar
Förstår inte att folk väljer Van Dijk framför Robertsson.
Citera
2018-08-09, 08:03
Medlem
stayluckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSokrates

Robo var verkligen ett av förra säsongens största kap. Billig som tusan! En fin säsong kröntes med en 16-poängare i sista omgången. I år han så klart dyrare men given i mitt lag.
Citera
2018-08-09, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSokrates

För att Robertson inte är 100% garanterad att spela alla matcher från start i ligan. Robertson må vara den bästa vänsterbacken i laget men det betyder inte att Moreno inte kommer nyttjas för det. Moreno bar på kaptensbindeln i Liverpools senaste träningsmatch mot Torino när Van Dijk var på plan.
Senast redigerad av djavulen1 2018-08-09 kl. 09:11.
Citera
2018-08-09, 09:49
Medlem
toxicitys avatar
Nu har man bytt spelare fram och tillbaka,ca 380 gånger. Laget ser ut ungefär såhär,har ni några tankar om det?
Kanske få in någon bra belgare vartefter,när dom är i 100% matchform

M De Gea
B Mendy
B Alexander-Arnold
B Tomkins
M Sessegnon
M Salah
M Gross
M Jota
F Aubameyang
F Firmino
F Zaha
Citera
2018-08-09, 10:14
Medlem
stayluckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djavulen1
För att Robertson inte är 100% garanterad att spela alla matcher från start i ligan. Robertson må vara den bästa vänsterbacken i laget men det betyder inte att Moreno inte kommer nyttjas för det. Moreno bar på kaptensbindeln i Liverpools senaste träningsmatch mot Torino när Van Dijk var på plan.

Robertson ska vara given. Den enda möjliga rotationen är när det blir tätare spelschema men jag kan inte se hur han inte är given startspelare i varje match i början av säsongen. Tror Moreno kan få spela i inhemska cuperna.
Citera
2018-08-09, 11:29
Medlem
Valvantos avatar
Tankar om detta lag?

De Gea

Azpi - Maguire - Stones - Robertson

Milivojevic - De Bruyne(V) - Eriksen - Mooy

Zaha - Kane(C)

Res:
Fabianski
Deeney