Citat:
Kan väl mycket väl vara så att GM har vaknat av att något pågått mellan BO och JB, eventuellt utan att hon, på grund av berusning, inte ens varit medveten om det.Mycket bra analys, troligen är du så nära sanningen man kan komma utan att veta :-)
Men jag vill bara komma med några tillägg:
1. "JC flyr för sitt liv med GM efter som avlossar skott i väggen samt en dörr om jag minns rätt" - De missade skotten har träffat varsin sida av trappens pelare på övervåningen. Detta är med all sannolikhet de första skotten som avlossas, samtidigt som J.C flyr för sitt liv ned för trappan.
2. "De hjälps åt att släpa ut kroppen från huset och ut på gångvägen" - Det finns ingenting i utredningen som tyder på att J.B hjälpt till att släpa ut kroppen. Det finns inga DNA-spår och blodspåren som hittas på hennes klänning är stänk, och talar mer för att hon troligen stått nära när de dödande skotten avlossats.
3. Även om jag tycker att detta ligger bra nära ett livstidsstraff, så är jag ganska säker på att Tingsrätten som Hovrätten hamnat rätt med sina domar om 18 års fängelse. Det finns inget tydligt motiv. Det har inte funnits någon planering från gärningsmannens sida. Och det är en händelse som går väldigt fort där målsägande inte hunnit känna lidande eller svår dödsångest.
Men jag vill bara komma med några tillägg:
1. "JC flyr för sitt liv med GM efter som avlossar skott i väggen samt en dörr om jag minns rätt" - De missade skotten har träffat varsin sida av trappens pelare på övervåningen. Detta är med all sannolikhet de första skotten som avlossas, samtidigt som J.C flyr för sitt liv ned för trappan.
2. "De hjälps åt att släpa ut kroppen från huset och ut på gångvägen" - Det finns ingenting i utredningen som tyder på att J.B hjälpt till att släpa ut kroppen. Det finns inga DNA-spår och blodspåren som hittas på hennes klänning är stänk, och talar mer för att hon troligen stått nära när de dödande skotten avlossats.
3. Även om jag tycker att detta ligger bra nära ett livstidsstraff, så är jag ganska säker på att Tingsrätten som Hovrätten hamnat rätt med sina domar om 18 års fängelse. Det finns inget tydligt motiv. Det har inte funnits någon planering från gärningsmannens sida. Och det är en händelse som går väldigt fort där målsägande inte hunnit känna lidande eller svår dödsångest.
Tänker sedan att den där toalettdörren kan ju åkt av gångjärnen av att det varit en kamp om dörren, att en försöker låsa in sig och en står utanför och rycker. De gångjärnen håller inte mycket om de utsätts för lite våld. Bara plastsnäppen oftast.
Att GM reagerar som han gör är inte så långsökt tycker jag. Så har män reagerat sedan urminnes tider när någon kommit in i deras hem och tagit för sig av deras kvinna. Och det är väl sånt man får räkna med om man trasslar med någons fru/tjej i hans eget hus. Nuförtiden kanske inte det är helt PK att skjuta folk med hagla men i en gången tid, inte alltför avlägsen, var det fullständigt accepterat. Ger man sig in i leken så får man leken tåla. Vare sig GM eller JB hade bett om detta. Och utöver det så var BO den offensiva parten.