2022-09-26, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Mycket bra analys, troligen är du så nära sanningen man kan komma utan att veta :-)

Men jag vill bara komma med några tillägg:

1. "JC flyr för sitt liv med GM efter som avlossar skott i väggen samt en dörr om jag minns rätt" - De missade skotten har träffat varsin sida av trappens pelare på övervåningen. Detta är med all sannolikhet de första skotten som avlossas, samtidigt som J.C flyr för sitt liv ned för trappan.

2. "De hjälps åt att släpa ut kroppen från huset och ut på gångvägen" - Det finns ingenting i utredningen som tyder på att J.B hjälpt till att släpa ut kroppen. Det finns inga DNA-spår och blodspåren som hittas på hennes klänning är stänk, och talar mer för att hon troligen stått nära när de dödande skotten avlossats.

3. Även om jag tycker att detta ligger bra nära ett livstidsstraff, så är jag ganska säker på att Tingsrätten som Hovrätten hamnat rätt med sina domar om 18 års fängelse. Det finns inget tydligt motiv. Det har inte funnits någon planering från gärningsmannens sida. Och det är en händelse som går väldigt fort där målsägande inte hunnit känna lidande eller svår dödsångest.
Kan väl mycket väl vara så att GM har vaknat av att något pågått mellan BO och JB, eventuellt utan att hon, på grund av berusning, inte ens varit medveten om det.

Tänker sedan att den där toalettdörren kan ju åkt av gångjärnen av att det varit en kamp om dörren, att en försöker låsa in sig och en står utanför och rycker. De gångjärnen håller inte mycket om de utsätts för lite våld. Bara plastsnäppen oftast.

Att GM reagerar som han gör är inte så långsökt tycker jag. Så har män reagerat sedan urminnes tider när någon kommit in i deras hem och tagit för sig av deras kvinna. Och det är väl sånt man får räkna med om man trasslar med någons fru/tjej i hans eget hus. Nuförtiden kanske inte det är helt PK att skjuta folk med hagla men i en gången tid, inte alltför avlägsen, var det fullständigt accepterat. Ger man sig in i leken så får man leken tåla. Vare sig GM eller JB hade bett om detta. Och utöver det så var BO den offensiva parten.
Citera
2022-09-26, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halteper
Kan väl mycket väl vara så att GM har vaknat av att något pågått mellan BO och JB, eventuellt utan att hon, på grund av berusning, inte ens varit medveten om det.

Tänker sedan att den där toalettdörren kan ju åkt av gångjärnen av att det varit en kamp om dörren, att en försöker låsa in sig och en står utanför och rycker. De gångjärnen håller inte mycket om de utsätts för lite våld. Bara plastsnäppen oftast.

Att GM reagerar som han gör är inte så långsökt tycker jag. Så har män reagerat sedan urminnes tider när någon kommit in i deras hem och tagit för sig av deras kvinna. Och det är väl sånt man får räkna med om man trasslar med någons fru/tjej i hans eget hus. Nuförtiden kanske inte det är helt PK att skjuta folk med hagla men i en gången tid, inte alltför avlägsen, var det fullständigt accepterat. Ger man sig in i leken så får man leken tåla. Vare sig GM eller JB hade bett om detta. Och utöver det så var BO den offensiva parten.

Kan till viss del hålla med även om reaktionen är over the top. Om inte annat så bör han inte utsätta sina barn för denna tragedi,kunde nöjt sig med att spöa offret om denne nu gökat hans fru. Om vi leker med tanken på att det är en våldtäkt av frun så är reaktionen lite mer förståelig men så tror jag inte är fallet. Det är omvittnat om upprepad otrohet från frugan när hon dricker alkohol,detta framgår när man lyssnar på rättegångspodden och hon erkänner själv den saken. Jag tror brottsoffret föll för frestelsen och det kan jag förstå efter att ha sett bilder på frugan. Visst är det klandervärt men med alkohol går vettet ut och kuken ska som bekant ha sitt. Jag tror det var frivilligt från båda parter och den bedragne maken blev på goda grunder ursinnig. Detta kan dock inte rättfärdiga ett bestialiskt mord med blyspruta. Vi kan säga att detta är en tragedi för alla inblandade.
Citera
2022-10-03, 01:31
Medlem
knuugens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NegerArne
Kan till viss del hålla med även om reaktionen är over the top. Om inte annat så bör han inte utsätta sina barn för denna tragedi,kunde nöjt sig med att spöa offret om denne nu gökat hans fru. Om vi leker med tanken på att det är en våldtäkt av frun så är reaktionen lite mer förståelig men så tror jag inte är fallet. Det är omvittnat om upprepad otrohet från frugan när hon dricker alkohol,detta framgår när man lyssnar på rättegångspodden och hon erkänner själv den saken. Jag tror brottsoffret föll för frestelsen och det kan jag förstå efter att ha sett bilder på frugan. Visst är det klandervärt men med alkohol går vettet ut och kuken ska som bekant ha sitt. Jag tror det var frivilligt från båda parter och den bedragne maken blev på goda grunder ursinnig. Detta kan dock inte rättfärdiga ett bestialiskt mord med blyspruta. Vi kan säga att detta är en tragedi för alla inblandade.

Orkar du länka vart man kan se bilder på kaninkokerskan
Citera
2022-10-03, 03:26
Medlem
Citat:
Om GM hade hållit sig till "varannan vatten" så hade det aldrig uppstått något alls. Han hade skickat ut BO innan de gått och lagt sig och allt varit frid och fröjd men det är ju försent att önska. Synd att han inte besinnade sig efter första skottet, kan tänka att det satte sina bruna spår hos BO. Det hade ju t.o.m. gett GM lite street credd men tyvärr sköt han ju ett till. Det tredje skottet är ju skit samma, då var han ju redan död.

Sedan måste jag ju säga att som BO tafsa på värdinnan, oavsett om det är ömsesidigt eller inte, när värden har ett skåp fullt av vapen är in i helvete korkat för det är ju långt ifrån första gången som en bedragen äkta make hanterat det så som GM gjorde här. Man bör nog ta med detta i beräkningen huruvida det är värt det eller inte före man börjar trassla med någons tjej.

Jag kan nog heller inte ens föreställa mig, oavsett vad som hänt, vilka fruktansvärda och desperata tankar som gått genom tjejens huvud där på natten efter mordet. I hennes fall tycker jag inte riktigt straffet stod i relation till brottet. De hade, tillsammans, varit i någon sorts terapi eller samtal när det gällde hennes beteende när hon blev berusad och lyckats hålla ihop ändå, varför i helvete fortsätter de dricka då? De kunde ju hjälpts åt. Nu var det lite som om GM bad om det när han inte ställde upp och lade om livsstilen.

Jaja....gjort är gjort. Hoppas barnen har det bra. Och hon också förresten.
Citera
2022-10-03, 17:34
Medlem
orrecrists avatar
Rätt märkligt fall ändå. Världens fyllefest, bråk & skott avlossade, hur fan kunde barnen sova i det kaoset? Var någon av barnen i ålder för att tala?

Vad gjorde Johannas morsa i sängen på morgonen? Hon måste ju ha hört & sett alltsammans men sen bara går & lägger sig som vanligt på natten med en död människa i trädgården! Nä allt är bara sjukt.

Sen undrar man ju om han fick en knäpp eller om hon faktiskt gjorde något med Joakim, förmodligen skulle jag tro med tanke på historien.
Citera
2022-10-03, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knuugen
Orkar du länka vart man kan se bilder på kaninkokerskan
Jag är tyvärr klappkass på sånna grejer men sök henne på facebook. Jag tittade där och fann bilder på en vacker donna som jag gärna hade doppat veken i. Jag kan förstå att BO tog risken,hade gärna ätit hennes röv och sedan knullat natten lång. Nu blev priset väldigt högt för samtliga inblandade.
Citera
2022-10-24, 09:30
Medlem
Lyssnade på podden om detta fall igår... helt sjukt. Det borde vara alkolås på vapenskåp uppenbarligen.

Samt att nån som tar fram sitt jaktvapen för att "spexa lite" på en fest inte bör ha vapen...

Men, märkligast av allt tycker jag är att det verkar ha kunnat avlossats totalt 5 skott under natten, i ett radhusområde, utan att grannar slagit larm?
Vad har hänt med civilkurage? Om polis larmats till platsen när skotten hördes kanske de hade kunnat hindra att nån hann börja städa undan bevis åtminstone.
Senast redigerad av Hnes1983 2022-10-24 kl. 09:31. Anledning: Felstavning
Citera
2022-11-22, 08:52
Medlem
Grannar hade hört gråtande barn i samband med bråket så dom sov nog inte

Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Rätt märkligt fall ändå. Världens fyllefest, bråk & skott avlossade, hur fan kunde barnen sova i det kaoset? Var någon av barnen i ålder för att tala?

Vad gjorde Johannas morsa i sängen på morgonen? Hon måste ju ha hört & sett alltsammans men sen bara går & lägger sig som vanligt på natten med en död människa i trädgården! Nä allt är bara sjukt.

Sen undrar man ju om han fick en knäpp eller om hon faktiskt gjorde något med Joakim, förmodligen skulle jag tro med tanke på historien.
Citera
2023-04-04, 06:30
Medlem
KuKluxKlans avatar
Citat:
Jag är tyvärr klappkass på sånna grejer men sök henne på facebook. Jag tittade där och fann bilder på en vacker donna som jag gärna hade doppat veken i. Jag kan förstå att BO tog risken,hade gärna ätit hennes röv och sedan knullat natten lång. Nu blev priset väldigt högt för samtliga inblandade.

Finns under inlägg #741

Togs det några tester i hennes fitta efter spår från BO?
Citera
2023-04-04, 09:27
Medlem
Fruktansvärt tragiskt och onödigt hela den här händelsen! Mycket frågetecken är det, att ingen inte minns nått är högst osannolikt.

Det jag inte kan begripa är om man nu har sådana problem med alkoholen, får minnesluckor och tallar på andra killar och till och med är otrogen... varför fortsätter man drickandet då!? Finns ju ingen njutning med det om det endast räcker med typ 2glas och allt ballar ur? Hade detta varit min flickvän så hade jag krävt att hon slutade tvärt med alkoholen pga det som hänt tidigare, otrohet mm annars hade det fått vara!

Det andra som är väldigt märkligt är att båda föräldrarna dyngar till utav helvete när det finns två små barn hemma!? Tänk om det händer barnen nått, vad som helst kan ju hända? Sätter i halsen tex så är båda totalt redlösa och kan ej hjälpa barnet...finner inga ord!

Tror som det tidigare spekulerats att det har byggts upp något under lång tid hos Ji*my och bägaren rann tillslut över och helvetet brakade lös! Troligtvis kommer vi aldrig få veta hela sanningen.

Sorgligt som fan är det och hoppas innerligt att barnen ej tog skada av denna händelse.
Citera
2023-04-04, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willysplus
Fruktansvärt tragiskt och onödigt hela den här händelsen! Mycket frågetecken är det, att ingen inte minns nått är högst osannolikt.

Det jag inte kan begripa är om man nu har sådana problem med alkoholen, får minnesluckor och tallar på andra killar och till och med är otrogen... varför fortsätter man drickandet då!? Finns ju ingen njutning med det om det endast räcker med typ 2glas och allt ballar ur? Hade detta varit min flickvän så hade jag krävt att hon slutade tvärt med alkoholen pga det som hänt tidigare, otrohet mm annars hade det fått vara!

Det andra som är väldigt märkligt är att båda föräldrarna dyngar till utav helvete när det finns två små barn hemma!? Tänk om det händer barnen nått, vad som helst kan ju hända? Sätter i halsen tex så är båda totalt redlösa och kan ej hjälpa barnet...finner inga ord!

Tror som det tidigare spekulerats att det har byggts upp något under lång tid hos Ji*my och bägaren rann tillslut över och helvetet brakade lös! Troligtvis kommer vi aldrig få veta hela sanningen.

Sorgligt som fan är det och hoppas innerligt att barnen ej tog skada av denna händelse.

Vi kan nog utgå ifrån att kvinnorna bedömdes med den rosa lagboken här och att mannen fick ta den stora smällen. I detta fall ska givetvis mannens handlingar rendera högst straff men jag kan reagera på att kvinnors skuld sällan utreds helt samt att i fallen där så görs blir påföljden oftare mild vs en man i samma situation. Samtliga vuxna i detta fall får leva med det inträffade då de i olika grad bäddat för händelsen och sedan skyller ifrån sig eller undviker att berätta hela sanningen,deras leverne var garanti för en katastrof som seglade upp. Barnen har dock ingen skuld i de vuxnas val av livsföring och jag hoppas de tas omhand av lämpligare vårdnadshavare.
Citera
2023-04-05, 16:20
Medlem
Peripheryys avatar
Citat:
Vi kan nog utgå ifrån att kvinnorna bedömdes med den rosa lagboken här och att mannen fick ta den stora smällen. I detta fall ska givetvis mannens handlingar rendera högst straff men jag kan reagera på att kvinnors skuld sällan utreds helt samt att i fallen där så görs blir påföljden oftare mild vs en man i samma situation. Samtliga vuxna i detta fall får leva med det inträffade då de i olika grad bäddat för händelsen och sedan skyller ifrån sig eller undviker att berätta hela sanningen,deras leverne var garanti för en katastrof som seglade upp. Barnen har dock ingen skuld i de vuxnas val av livsföring och jag hoppas de tas omhand av lämpligare vårdnadshavare.
Kärringen har ju blåljuger i förhören och borde även hon dömas hårt. Det är ju jävligt tydligt att hon röjt undan bevis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in