Citat:
Ursprungligen postat av
dialektiker
Mycket märkligt det här. DN skriver artikel. Med kryptiska osammanhängande uppgifter. Lösryckta kommentarer. Ingen verkar vilja tala ur skägget. I den här tråden på flashback tycker folk att det är pk-ism att Campus Manilla ska behöva ta emot elever på basis av etnicitet
(FB) Förtur på innerstads-skolor på basis av etnicitet o nationalitet!
Ja jag har läst den tråden nu, Jag tar avstånd från mycket av vad denne TS skriver. Emellertid är det typiskt vänsterdrev mot en vit överklassskola från Wolodarsky o co. Sättet som dom skriver om "min PT som inte ens själv har barn frågar om vad som händer på denna skola då det skrivs mycket i media". Dvs dom vill ge sken av hur en svensk rik mamma skulle platsa i "desperat houswives" el dyl.
Delar din åsikt om att texten är rörig man får ju inte veta nått väsentligt mer än att det är såpabetonade intriger vid anrika Djurgårn.
Nån som har koll får gärna förklara för mig hur denna skola "fuskat" för att via flyktingkvoten fått in vita rikemansungar? Vad hade rektorn för roll isf? Är hon "skyldig" till denna "skandal" el handlar det snarare om att folk i ledningen (likt TS du länkade till) är kritisk till detta hudbaserade syfte som rektorn lagt grunden för? Jag misstänker utifrån DNs text att det är det första alternativet men jag är ej säker.