• 2
  • 3
2018-07-04, 19:44
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjabas
Vi kan leta buggar.
Som en katt som springer likadant två gånger.
För att ignorera alla andra groteska fel i denna Hollywood-fiktion.
Det är spännande och jag gillar entusiasmen! Fast det är bara det att allt är helt fel.
Citera
2018-07-04, 20:05
Medlem
Skogismyras avatar
Suck, ni tänker inuti bubblan/illusionen.
Kan ni inte förstå att "något" har skapat matematik, "något" har skapat Big bang, "något" har skapat ordet och betydelsen 'simulation', "något" har skapat ordet 'spel', "något" har skapat 'intelligens', "något" har skapat ordet 'något', alltså är det inte ens något.

Och ja det gäller även mina egna ord.
T.ex. orden "skapat", "bubbla/illusion", osv.
Senast redigerad av Skogismyra 2018-07-04 kl. 20:10.
Citera
2018-07-05, 19:04
Medlem
Från inget, till kaos, till liv. Att liv kan starta i ett fientligt universum fullt av dödlig strålning, fullt av farliga ämnen osv är ett mirakel i sig. Som jag ser det är både du och jag en del i skapandet av ett paradis. Men för att skapa något riktigt bra krävs ibland offer, lidande, blod, svett och tårar. Vi som individer måste också lära oss om rätt och fel och förstå varför vår nuvarande mentalitet inte håller i längden. Utan sådana insikter kan inte ett paradis skapas. Ditt och mitt liv är i det stora hela en obetydelsefull millisekund av skapelsen. Hur du än väljer att se det så se till att dina achievements på din score screen efter detta livet är något att vara stolt över.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in