2018-08-19, 14:56
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godmankind
Garants brioche hamburger och korvbröd är riktigt bra, lång hållbarhet, prisvärt, godast-

Tycker att hamburgerbröden är på tok för söta men så är jag inte svensk heller. Smakar nästan som lussekatter. Bra konsistens dock.

Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Spaghettin har jag nog aldrig köpt, har köpt penne och liknande. Tycker att den funkar som vardagspasta.

Ja, deras penne är helt ok.
Citera
2018-08-19, 15:04
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Tycker att hamburgerbröden är på tok för söta men så är jag inte svensk heller. Smakar nästan som lussekatter. Bra konsistens dock.

Ja, deras penne är helt ok.

Apropå hamburgerbröden är briochebröd alltid ganska söta, men det jag gillar med dem är konsistensen. De är väldigt lätta och fluffiga. Jämför man exempelvis med Max Friscobröd är de lika söta, men också tunga och degiga. Briochebröden känns inte alls lika mäktiga och kompakta. Men det är en lite speciell smak på dem som jag förstår om inte alla gillar. För mig är det favoriten bland färdiga hamburgerbröd. Korvbröden har samma trevliga konsistens, men är skurna så jäkla konstigt. De är liksom skurna på fel ledd jämfört med alla andra korvbröd jag köpt, vilket gör att korvarna går bra att ställa på en tallrik, men de hoppar ju ur brödet när man faktiskt ska försöka äta korven... Helt värdelösa, köper dem aldrig.
Citera
2018-10-02, 08:28
Medlem
olasvenssons avatar
Testade Garant kallpressad apelsinjuice. Extremt god.

Kallpressad spansk apelsin.
Citera
2018-10-21, 17:23
Medlem
Takpapps avatar
Garants ekologiska ägg är de bästa ägg man kan köpa i landets snabbköp. Fyllig smak, riktigt gul gula, stora och rejäla.
Citera
2018-10-28, 16:41
Medlem
olasvenssons avatar
GARANT har kommit ut med nya förpackning på rött kött.

Citat:
Mörare kött, längre hållbarhet och mindre mängd plast! Tack till vår nya förpackning!

Nästa steg borde vara att vakuumförpacka kött... vi får se.

Garant är Galant!
Citera
2018-10-28, 16:48
Medlem
olasvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takpapp
Garants ekologiska ägg är de bästa ägg man kan köpa i landets snabbköp. Fyllig smak, riktigt gul gula, stora och rejäla.

Ja, det är sant. En riktigt solgul gul gula. Smakar helt annorlunda mot andra ägg. Billiga och stora ägg.
Citera
2018-11-18, 21:29
Medlem
Är väl helt O.K. Känns lite mer kvalitativa än andra "billighets"-märken. Men man får ju vad man betalar för. Produkterna är billiga av en anledning, så går ju inte att jämföra med dyrare produkter.
Citera
2018-11-18, 23:20
Medlem
Garant sillinläggningar av olika slag (som de ibland
säljer på Hemköp för 5 kr burken) med 100 gr sill-
innehåll tycker jag smakar mycket bra.

Klart godast blir det om man gör det själv men job-
bet är betydande och hållbarheten drastiskt mindre.

Dyrare sillinläggningar av olika slag (tex Abba) är
mycket dyrare men faktiskt ofta mindre goda enl
min ringa mening ... .

Enda felet med dessa finner jag vara att 100 gr är
lite för lite för vuxenportion och 125 gr sill är mera
lagom som man finner i en del andra fabrikat.

MVH
Citera
2018-11-18, 23:40
Medlem
DeepThroat007s avatar
Garant köttbullar är farligt goda.

https://www.garantskafferiet.se/vara...ttbullar-1-kg/

Pepparsalami är hur bra som helst.

https://www.garantskafferiet.se/vara.../pepparsalami/

Corn flakes är goda

https://www.garantskafferiet.se/vara...i/corn-flakes/

Lite för gott (musli-flingor av den sötare sorten). Varnar faktiskt för att prova för man blir snabbt beroende.

https://www.garantskafferiet.se/vara...gubb--yoghurt/

Antar att de flesta Garant-produkter är ok.
Citera
2018-11-18, 23:52
Medlem
Livshacks avatar
Garant har de bästa chilinötterna iaf.
Citera
2018-11-19, 21:37
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kepler-22b
Är väl helt O.K. Känns lite mer kvalitativa än andra "billighets"-märken. Men man får ju vad man betalar för. Produkterna är billiga av en anledning, så går ju inte att jämföra med dyrare produkter.
Jo, det är precis det som går att göra, om man kan läsa en innehållsförteckning. Jag har redan nämnt exemplet med sylt i tråden, Garant har ofta mer bärinnehåll och mindre socker än dyrare märken.

Ett annat exempel är lasagne i enportionsförpackning, som jag kollade för någon vecka sedan, där hade Garants mer kött än Dafgårds. Ändå var kilopriset på Garant några kronor lägre. Så visst lönar det sig att jämföra mot märkesvaror.
Citera
2018-11-20, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Jo, det är precis det som går att göra, om man kan läsa en innehållsförteckning. Jag har redan nämnt exemplet med sylt i tråden, Garant har ofta mer bärinnehåll och mindre socker än dyrare märken.

Ett annat exempel är lasagne i enportionsförpackning, som jag kollade för någon vecka sedan, där hade Garants mer kött än Dafgårds. Ändå var kilopriset på Garant några kronor lägre. Så visst lönar det sig att jämföra mot märkesvaror.

Finns även dåliga exempel, såsom "krossade tomater" med 70% krossade tomater och resten tomatjuice.

70%. Vattnig skit. Inget å ha. Jämförpriset blir billigare men du får mindre tomat för pengarna. Köpte mycket av deras produkter innan. Bra billighetsmärke med tycker kvalitén lyser igenom i VISSA av deras produkter, medan andra är utmärkta som du nämnde. Tror dock de är duktiga på att marknadsföra sina produkter och inga att de egentligen behöver hålla hög kvalité. edit: de måste göra vinst och skulle inte kunna sälja sina produkter billigt och sedan ha höga produktionskostnader.
Senast redigerad av Kepler-22b 2018-11-20 kl. 20:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in