Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-06-27, 20:28
  #1
Medlem
olasvenssons avatar
Hej.

Jag är en stor matälskare och handlar bara kvalitet.

Vad säger ni om GARANT mat? Själv älskar jag GARANT.

GARANT hade en apelsinsaft som tyvärr togs bort från min lokala butik. Saften var mycket god, en apelsinsaft med efterton av ananas.

https://web.archive.org/web/20180627...izo-bbq-stark/
Citera
2018-06-27, 21:18
  #2
Medlem
Som-Gjutens avatar
Ja kycklingen köper jag aldrig igen, då den såg ut att ha blivit överkörd av en gräsklippare innan den lades i påsen för nedfrysning...

Annars är det ett okej märke om man vill leva på en lite lägre budget
Citera
2018-06-27, 21:30
  #3
Medlem
Fashwaves avatar
Deras Falukorv fick högsta betyg i ett blindtest. Hade högst % kött också.
Citera
2018-06-27, 21:32
  #4
Medlem
GARANT är grymt bra om man jämnför med euroshoper
Citera
2018-06-27, 23:31
  #5
Medlem
Z2361s avatar
Garant är alltid prisvärt. Vissa produkter är ju även bättre än "märkesvarorna".

Jag älskar Garant
Citera
2018-06-27, 23:33
  #6
Medlem
BlackInNewYORK1985s avatar
Bra hamburgerbröd.
Citera
2018-06-27, 23:38
  #7
Medlem
Frixys avatar
Vilka kedjor har Garant? Inte ICA och Coop, va?
Citera
2018-06-27, 23:39
  #8
Medlem
gurkmajjas avatar
Av de produkter jag har testat så är Garant klart bättre än ex vis Ica Basic, Eldorado och liknande.
Citera
2018-06-27, 23:40
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frixy
Vilka kedjor har Garant? Inte ICA och Coop, va?

Nej!
Citera
2018-06-27, 23:42
  #10
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frixy
Vilka kedjor har Garant? Inte ICA och Coop, va?
Hemköp och deras allierade.
Citera
2018-06-27, 23:57
  #11
Medlem
kinky_Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frixy
Vilka kedjor har Garant? Inte ICA och Coop, va?
Hemköp och Willlys är de stora butikerna men Axfood äger även Dagab och deras varor finns i lite andra mindre butiker också.
Enligt de själva:
"Axfoods egna märkesvaror utgörs av varumärkena Garant, Eldorado (som är lågprismärket inom livsmedel), Fixa (köksutrustning), Så klart (hållbara produkter inom tvätt, rengöring och kroppsvård), Falkenberg Seafood (produkter inom fisk och skaldjur), Minstingen och Prime Patrol.
Garant är Axfoods varumärke för mat av hög kvalitet med nära 1 400 varor i sortimentet, däribland kött, mejerivaror, delikatesser, snacks och grönsaker. Många av varorna är ekologiska och uppfyller kriterierna för Krav- eller EU-ekologisk certifiering."

Enligt mig: Finns vissa OK varor. Chipsen är kända för att vara bättre än OLW och Estrella. Annars är det svårt att hitta guldkornen. Mat som heter Willy har högre kvalitet och Eldorado är sämre. Oftast får man vad man betalar för även här. Brukar ha bra grönsaksavdelning men mindre av andra färskvaror.
Citera
2018-06-27, 23:58
  #12
Medlem
De har det absolut godaste kaffet. Ekologisk mörkrost. Har aldrig fått så mycket kommentarer som när jag bryggt den sorten.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback