2018-06-26, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheHmm
Skulle du själva säga att du tar bra beslut i ditt liv?

Självklart inte men vem gör det?
Visst i svensk mått mätt är allt bra me tyvärr de finns dom som varit med om värre än somaliern här i Sverige.
Jag vet att svenskar vill ju inte vara med mig hur ljus jag än är, är ju bara smuts sen den dag ja föddes.
Men många människor gillar barn, och dom är guld värda (när de ställer upp).
De ser inte något som är jobbigt eller nedslag. Det är små människor som behöver hjälp och du kan men bara gnäller.
Citera
2018-06-26, 16:15
Medlem
rikastistorstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
Så länge den ensamstående mamman inte har rasblandat, så ser jag inget problem.
I mitt fall vore en germansk kvinna med barn som har en germansk pappa en normal och tänkbar partner.
Har hon färgade barn går hon bort direkt i urvalsprocessen.

Håller med. Finns många fina, vettiga singelmammor där ute men har hon rasblandat går det fetbort. Förutom det rent äckliga i att ge sig hän åt sådana egoistiska lustar så tyder det på dumhet och oansvarighet. Alla borde veta att det är typ max en negerfar på 100 som tar sitt ansvar och är delaktig i sitt barns liv. Bara att kolla hur det ser ut omkring sig i samhället och dra en logisk slutsats utefter det för fan.
Citera
2018-06-26, 16:16
Medlem
Alla män som ser bra ut går inte och skaffar en brud med ungar, det finns bara inte på kartan att betala för andra barn. Däremot kommer de som har lite laster, andra problem och givetvis sämre förutsättningar genom utseende att behöva kompensera. Det kan handla om lite fetare brudar, allmänt fula brudar eller brudar med ungar.
Citera
2018-06-26, 16:21
Medlem
shorty81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salsadansaren
Vore intressant att höra från män som passar in i bilden. Samt de singelmödrar som välkomnar en ny man i hushållet.

Vidare, är detta ett svenskt fenomen?

Du verkar inte riktigt förstå att man försöker dejta hitta någon som man tycker om och passar med sen om personen har barn eller inte spelar inte så stor roll för en man.
Citera
2018-06-26, 16:22
Medlem
Jag tycker att det är ett bra alternativ om man inte vill ha barn, eller om man redan har barn och inte vill ha fler. Att hitta en kvinna som inte vill ha barn är förstås möjligt, problemet är bara att de brukar ändra sig.

Personligen skulle jag aldrig ta hand om en annan mans barn. Adoption och dylikt är för mig uteslutet. Ja, såvida inte en nära släkting eller möjligen vän skulle dö och lämna barn efter sig.

Att vara tillsammans med en mamma som har barn varannan vecka, om jag inte själv ville ha några? Helt ok i min bok. Men skjutsa till fotbollsträning hade jag inte gjort utan motprestation.
Citera
2018-06-26, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheHmm
Skulle du själva säga att du tar bra beslut i ditt liv?

Ja. Utifrån mig själv, men ja är inte som som andra.
De va små slemblobbor i min mage som kommer få ett liv. Känna smak, glädje, sorg mm.
Jag kan inte ens ta de från en liten blobba.
Men ja de finns många som vill va med andras barn.
Citera
2018-06-26, 17:22
Medlem
TheHmms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaghetermykri
Ja. Utifrån mig själv, men ja är inte som som andra.
De va små slemblobbor i min mage som kommer få ett liv. Känna smak, glädje, sorg mm.
Jag kan inte ens ta de från en liten blobba.
Men ja de finns många som vill va med andras barn.

Jag menar inte specifikt valet att behålla dom, utan frågan är om du tycker du tar bra val i ditt liv allmänt. Väljer du rätt jobb, rätt utbildning, gör du bra långsiktiga val?
Citera
2018-06-26, 17:27
Medlem
Svar
Om vi generaliserar beror det på två (eller tre) anledningar vilka har nämnts i tråden flera gånger.

1. En trade-off där en man av lägre rank kan få en kvinna av högre rank på bekostnad av att ta sin an bördan av ett barn. Detta förekommer frekvent i Sverige men är vanligare utomlands där de kulturella faktorerna, och inte bara de biologiska, spelar en mycket stor roll.

Det förekommer en drös känslomässiga utbrott mot ovan nämnda sanning i den här tråden så jag bemödar mig inte att bemöta detta med mer än att säga att det är enbart i er fantasi som en man faktiskt tycker att det är något bra att kvinnan är singelmamma. Att era empiriska erfarenheter inte stämmer mot den mallen beror på att männen INTE SÄGER sanningen! Det skulle självklart döda förhållandet, eller snarare inledandet av förhållandet i samma sekund.

2. Ålder.
Det här är nog det allra vanligaste i väst. Det finns inte många 25-åringar som skulle ge sig in i rollen som bonuspappa när det finns ett större utbud av barnlösa singlar. Däremot har nästan alla kvinnor i åldern 30-35 år barn sedan tidigare. Detta gör att män 35+ helt enkelt inte har något annat att välja på. Detta medför på intet vis att de gillar det.

(3. Båda har barn sedan tidigare.)
Båda vet om vad det innebär att ha barn (inlåsningseffekt, hur man hanterar barn mm). De vet också om hur knepigt det är att träffa nya barnlösa partners. De har mognat och förstått att den här lösningen är den bästa.

Vi har här i tråden två grupper som verkligen inte förstår dynamiken.
1. FB-pojkar 18-25 år som VÄGRAR inse att scenario 2 kommer att komma med åldern.
2. Kvinnor som vägrar förstå att det ses som en börda och inte en tillgång att ha barn i bagaget. Att fråga er partner är som att fråga honom "är jag tjock", "tycker du andra kvinnor är snygga", etc. Ni kommer ALDRIG att få ett ärligt svar!
Citera
2018-06-26, 17:28
Medlem
Mussekussens avatar
Finns inget annat än singelmorsor. Alla brudar ligger runt får barn är singlar
Citera
2018-06-26, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mitt-namn
Svar
Om vi generaliserar beror det på två (eller tre) anledningar vilka har nämnts i tråden flera gånger.

1. En trade-off där en man av lägre rank kan få en kvinna av högre rank på bekostnad av att ta sin an bördan av ett barn. Detta förekommer frekvent i Sverige men är vanligare utomlands där de kulturella faktorerna, och inte bara de biologiska, spelar en mycket stor roll.

Det förekommer en drös känslomässiga utbrott mot ovan nämnda sanning i den här tråden så jag bemödar mig inte att bemöta detta med mer än att säga att det är enbart i er fantasi som en man faktiskt tycker att det är något bra att kvinnan är singelmamma. Att era empiriska erfarenheter inte stämmer mot den mallen beror på att männen INTE SÄGER sanningen! Det skulle självklart döda förhållandet, eller snarare inledandet av förhållandet i samma sekund.

2. Ålder.
Det här är nog det allra vanligaste i väst. Det finns inte många 25-åringar som skulle ge sig in i rollen som bonuspappa när det finns ett större utbud av barnlösa singlar. Däremot har nästan alla kvinnor i åldern 30-35 år barn sedan tidigare. Detta gör att män 35+ helt enkelt inte har något annat att välja på. Detta medför på intet vis att de gillar det.

(3. Båda har barn sedan tidigare.)
Båda vet om vad det innebär att ha barn (inlåsningseffekt, hur man hanterar barn mm). De vet också om hur knepigt det är att träffa nya barnlösa partners. De har mognat och förstått att den här lösningen är den bästa.

Vi har här i tråden två grupper som verkligen inte förstår dynamiken.
1. FB-pojkar 18-25 år som VÄGRAR inse att scenario 2 kommer att komma med åldern.
2. Kvinnor som vägrar förstå att det ses som en börda och inte en tillgång att ha barn i bagaget. Att fråga er partner är som att fråga honom "är jag tjock", "tycker du andra kvinnor är snygga", etc. Ni kommer ALDRIG att få ett ärligt svar!

Vettigaste inlägget i den här tråden. Håller helt med!
Citera
2018-06-26, 18:24
Medlem
WorthlessMans avatar
Barn skaffar dom med vad deras medvetna + undermedvetna bedömer som den ultimata hanen med bra gener.

När det sen skiter sig eftersom saker och ting inte funkar som det gjorde förr så har dom ju redan sina barn och behöver bara en man som försörjer dom och som sällskap.

Ja just det. Männen handlar det om. De har kanske varit utan en kvinnas närhet väldigt länge och människan behöver sånt. De vet att de inte är toppmännen och inte kan få topptjejerna.
Citera
2018-06-26, 18:36
Medlem
Knivur-273s avatar
Man kan tåla andras ungar och bli fin vän till dem. En bra styvfar. Nu har jag inte den erfarenheten själv så jag borde väl ligga lågt. Jag tror det i alla fall. Människor av hankön är icke som Isbjörnar eller Lejon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in