2018-06-26, 11:06
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Jag dömer ingen, däremot är det synd att många ej får leva ut sin fulla potential bara för att de av outgrundlig anledning "längtade efter barn" 2 år efter de blev röstmyndiga.

Ej sällan går dessa dessutom på bidrag och är en belastning för samhället.

Fast det är ju knappast på grund av barnen man inte lever ut sin potential. Jag har skaffat mig både högre utbildning och drömjobbet efter att jag fått mina barn, vilket gjorde det möjligt att få barnen innan 30 och slippa ta riskerna och skadorna som oftare kommer med barn sent i livet.

Snarare är det nog så att de personerna du talar om inte hade någon potential, att skaffa barn var det mest anmärkningsvärda de kunde förmå i vilket fall.
Citera
2018-06-26, 11:09
Medlem
Christopher.s avatar
Skulle själv aldrig lägga tid på en kvinna som har barn.
Citera
2018-06-26, 11:12
Medlem
ShallowInfidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunisastar
. OM DU INTE ÄR MAN NOG ATT HANTERA ETT BARN, VAD ÄR DU DÅ ATT HA? kan någon svara på det?

Fånigt. Jag har redan hjälpt mina systrar uppfostra deras barn, självklart då det är mitt kött och blod. Det är en jävla skillnad på ETT barn, MITT barn och DITT barn.
Citera
2018-06-26, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lottalakej
Jag får lite rysningar när människor behöver påvisa sin, ehrm överintelligens gentemot andra.
De flesta som känner ett sådant behov är tyvärr inte de skarpaste knivarna i lådan men tror att någon på ett anonymt forum skall gå på deras lilla charade, men till vilken nytta?
Sedan brukar de komma med någon diffus och helt påhittat mätning som skall visa att deras intellekt är på gränsen till genialiskt.

Sanningen är nog tyvärr att dessa människor med så starka hävdelsebehov mår riktigt dåligt och enligt topic skulle vara rätt dåliga framtida partners för de flesta människor, speciellt då det är barn inblandade i Trådstarten.
Det finns människor som är intelligentare än andra hur mycket du än ryser av att de är medvetna om det. Du vet dessutom ingenting om personliga egenskaper för att ta hand om barn. Jag har haft hand om otroligt många och varit hem som på dagis och barnflicka. Jag ryser av hur andra försöker förminska människor personligen utan grund och baserat på personliga känslor och påståenden om andra utan verklighetsförankring. Det är sådant som får människor att begå grova brott mot andra.

Sluta plocka saker ur trådar och använd för personlig vinning. Du vet inte ett dyft om min kapacitet etc. Projicering kallas det du nu gör. Eller vardagligt, att kasta sten i glashus. Du gör mitt inlägg till ett personligt angrepp emot mig baserat på ditt eget fördömande. Det finns dock starkt med underlag på det jag säger. Istället för att rysa av mig kan du försöka lösa hypoteser eller annat då eftersom du känner dig så berättigad en skarpare analytisk förmåga. Använd den istället Einstein.
Citera
2018-06-26, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ordmojlig
Jag har sett otaliga män på dejtingmarknaden som haft enskild vårdnad om barn. Det verkar bli allt vanligare att männen är dem som tilldelats vårdnaden.

https://www.scb.se/sv_/Hitta-statist...tion-varje-ar/

Ja, det börjar hända saker faktiskt. Inte för att jag tycker att det är positivt med ensam vårdnad.

Dessa pappor har dock ofta ett väldigt hårt liv, då det fortfarande inte är accepterat att vara ensamstående pappa. Det krävs väldiga uppoffringar att få enskild vårdnad som pappa. Och många ser ner på dig.

Finns ju mammor och pappor som använder barn som vapen mot sitt ex också - men det är en helt annan typ av människor vi pratar om då.

Det är fortfarande säkrare att inte skaffa egna barn.
Citera
2018-06-26, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dolche
Ja, det börjar hända saker faktiskt. Inte för att jag tycker att det är positivt med ensam vårdnad.

Dessa pappor har dock ofta ett väldigt hårt liv, då det fortfarande inte är accepterat att vara ensamstående pappa. Det krävs väldiga uppoffringar att få enskild vårdnad som pappa. Och många ser ner på dig.

Finns ju mammor och pappor som använder barn som vapen mot sitt ex också - men det är en helt annan typ av människor vi pratar om då.

Det är fortfarande säkrare att inte skaffa egna barn.
Fast nu har ju kvinnor enligt tråden tydligen samma dilemma. Nej jag är osäker på om män verkligen möter nedvärdering som ensamstående eller om de inte har det lättare än kvinnor (när väl de fått vårdnaden).

Jag vet inte. Problemet är att barn inte är ägodelar eller att det är enkelt att avgöra var de bör vara. Är modern eller fadern olämplig så är enskild vårdnad nog det bästa. Det verkar dock som om det ofta blir någon som förstör för den andra. Oavsett vem av föräldern det är så drabbar det barnen.
Citera
2018-06-26, 11:59
Medlem
Europolitans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insertnickname
Jag skulle säga att det är precis tvärtom.

De killar som blir ihop med tjejer utan barn är ”cucksen”.

Tjejerna med barn har kidsen varannan vecka vilket gör att killen kan göra vad han vill den veckan. De som är ihop med kvinnor utan barn får snällt följa med och hålla handväskan när hon provar kläder vecka ut och vecka in.

Sen brukar mammor var lite mer verklighetsförankrade och genuina.
Tror du på det där själv eller? Varför ska jag följa med och bära en handväska när jag kan göra något annat? Det händer 1 ggr/år att jag är med och provar kläder. Att fika med hennes kompisar och prata om ingenting är ett relativt nytt påfund för den svenske mannen som inte alla sysslar med.

Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
För att vi inte lever efter 1700-tals-flashback-normer kanske?
Det är väl i princip bara här bland extrem högerns ultra konservativa män man fortfarande ser det som det yttersta beviset på att en flicka är av sämre sort om hon är ensamstående med barn.

Folk skiljer sig, går vidare och träffar en ny och gillar man ungar kan det snarare vara en bonus än något som gör en man till cuck för att man får en på köpet.
En del kanske ser flickan som av sämre sort, men när de växer upp och måste anpassa sig till samhället så tvingas de acceptera verkligheten. Verkligheten är till exempel att hälften av alla äktenskap/samboförhållanden går i kras. Då blir det en massa barn med ensamstående föräldrar.

Nej, det gör en inte till cuck, och har man ett givande utbyte med den ensamstående förälderns barn är det ju något positivt för samhället, men om man hårddrar det så kommer man ju inte ifrån att det är suboptimalt att lägga resurser på någon annans avkomma än sin egen. Det är sämre garantier för ålderdomen samt genernas fortlevnad.

Felet är egentligen att människor idag inte håller ihop lika länge som förr. Den snabba lösningen kanske är den som rimligen oftast praktiseras: en ensamstående förälder träffar en annan ensamstående dito. Det blir rimligtvis mindre slitage då förutsättningarna är bättre för en mer rättvis relation.

Citat:
Ursprungligen postat av Jaghetermykri
Berättar från mitt perspektiv som singelmamma. Det är tillåme ett brunt och ett vitt barn jag har.
De flesta män tänker inte som du men det har du nog förstått.
Flesta män inser att barnen bara är hemma varannan vecka.
Flesta män förstår att barn växer upp och flyttar hemifrån.
Flesta män tycker faktiskt om barn, spelar ingen roll om de är deras eller andras.
De männen ser inget problem att kvinnan de blir kära i har barn för i vissas fall är det bara ett plus.
Tänk dig själv att få lyssna på deras tankar som är så oskyldiga, lyckan i barnets ögon när man bara går till en lekpark är värd nått du inte ens kan betala.
Lugna myskvällar och kärlek från både tjej och småttingar.
Kärlek man får från barn även andras är speciell. Så självklar och ren på nått sätt.
Där har du några svar på varför.

Det är fint det du skriver om att det blir ett trevligt utbyte och kan vara roligt med barn. Och deras tankar är rena och oförstörda då de inte hunnit korrumperas ännu. Jag säger inget om det.
Men det är ofta inte hela sanningen: Vi ser ju trådar här på FB hela tiden när det fungerar sämre mellan barnen och den nya "partnern". Eller att det krånglas med barnets far, resor mm.

Sen är det inte alla svenskar som tycker att det är jättekul att gå runt med ett barn som uppenbart inte är deras eget, som ett rasifierat barn när man själv ser ut som Kalle på kaviartuben. Om mamman har annan etnicitet än barnet så blir det än mer uppenbart att det kan vara fråga om en hit & run, en s.k. donator.
Men det här kände du förmodligen till innan du skaffade ett barn med någon av annan härkomst. Var snäll och notera att jag inte säger att det är något fel på dig eller ditt barn, endast att du kan ha krånglat till det för dig pga ett samhälle med "fördomar" och att inte hela världen tänker likadant kring blandäktenskap. Men jag antar att kärleken styr.

Och - glöm inte att den evolutionära driften finns i oss precis som RiverStyx förklarade. Om man fritt fick välja så vill nog de flesta ha barn som bär ens egna gener. Inget revolutionerande med detta. Hoppas det går bra för dig!

Mitt personliga inlägg i debatten är att jag skulle vilja veta mer kring omständigheterna vid barnens födelse och vilja veta varför kvinnan är singel. Är det donatorer som lämnat direkt efter befruktning är det ointressant för de flesta män som inte är nödbedda eller söker något tillfälligt. Önskar att det var annorlunda, men så ser världen ut.
Citera
2018-06-26, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salsadansaren
Hur tänker egentligen svenska män som dejtar och ingår ett förhållande med ensamstående kvinnor som redan har barn? Kan tänka mig att det beror på att det saknas andra alternativ för dessa herrar. När man blir tillsammans med en mamma så blir det ju i regel att man får ta hand om hennes ungar också och agera som en andra pappa. Är detta definitionen av en "cuck"? Hur står de ut?

Jag tror du har delvis rätt och oftast beror det på tradeoffs. En ensamstående mamma kan vara en 9a till utseendet men barnet kommer ses som en belastning av killar som också är 9or så hon måste leta lägre ner på skalan för att hitta en stabil partner. Hon måste då matcha sig med killar som är 6-7or istället eftersom dom kan tänka sig att stå ut med barnen om dom får ligga med en 9a. Det är därför inte helt ovanligt att du ser snygga mammor med inte alls lika snygga killar, då kan det vara just detta som pågår. Jag förstår att det låter väldigt primitivt men det är tyvärr så det fungerar överlag. Andra typer av tradeoffs är: gammal gubbe gifter sig med ung snygg tjej, ful läkare/advokat gifter sig med snygg tjej, ful man gifter sig med snygg tjej med handikapp. Det är betydligt ovanligare att hitta tradeoffs åt andra hållet, en oattraktiv kvinna kan inte lika lätt kompensera med pengar eller framgång eftersom män är så extremt sexdrivna, det är inte omöjligt men betydligt svårare och ovanligare att det sker. Det är viktigt att både män och kvinnor förstår att det går till på det här viset annars är det lätt att bli utnyttjad.
Citera
2018-06-26, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
I somliga kulturer har det rentav ansetts mer fördelaktigt för personer som haft stort intresse av avkomma att välja en kvinna som fött iaf ett fullgånget och friskt barn...

I vilka kulturer, till exempel?
Citera
2018-06-26, 12:10
Medlem
TheHmms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Va? Vilka ska de annars ragga på, upptagna kvinnor som är lyckliga i sitt förhållande?

Vet du ens vad en "cuck" är? Patetisk är du!

På kvinnor utan barn uppenbarligen, hur träffade du din tjej med stretchmarks på magen?

Ensamstående kvinnor med barn gör bevisligen dåliga val, om fadern inte är död dvs. då kan hon vara ett kap, möjligen.
Citera
2018-06-26, 12:13
Medlem
TheHmms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaghetermykri
Berättar från mitt perspektiv som singelmamma. Det är tillåme ett brunt och ett vitt barn jag har.
De flesta män tänker inte som du men det har du nog förstått.
Flesta män inser att barnen bara är hemma varannan vecka.
Flesta män förstår att barn växer upp och flyttar hemifrån.
Flesta män tycker faktiskt om barn, spelar ingen roll om de är deras eller andras.
De männen ser inget problem att kvinnan de blir kära i har barn för i vissas fall är det bara ett plus.
Tänk dig själv att få lyssna på deras tankar som är så oskyldiga, lyckan i barnets ögon när man bara går till en lekpark är värd nått du inte ens kan betala.
Lugna myskvällar och kärlek från både tjej och småttingar.
Kärlek man får från barn även andras är speciell. Så självklar och ren på nått sätt.
Där har du några svar på varför.

Skulle du själva säga att du tar bra beslut i ditt liv?
Citera
2018-06-26, 12:17
Medlem
fimbulhosts avatar
Jag kan bara tala för mig själv.

Två anledningar till att uppvakta singelmödrar:

1. Jag har flera egna barn, tänker inte genomgå småbarnsåren igen, samtidigt som jag älskar barn och vill ha fler. Lika bra att utöka familjen med någon annans småknattar och indoktrinera dom i fascistiska tankegångar utan att hålla på med blöjor och BB. Plocka den mogna frukten utan att behöva så frö själv.

2. Singelmödrar förstår singelfäder. Ens livsprioriteringar är likvärdiga och man har större förståelse för varandras beteende och problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in