Citat:
Ursprungligen postat av
Insertnickname
Jag skulle säga att det är precis tvärtom.
De killar som blir ihop med tjejer utan barn är ”cucksen”.
Tjejerna med barn har kidsen varannan vecka vilket gör att killen kan göra vad han vill den veckan. De som är ihop med kvinnor utan barn får snällt följa med och hålla handväskan när hon provar kläder vecka ut och vecka in.
Sen brukar mammor var lite mer verklighetsförankrade och genuina.
Tror du på det där själv eller? Varför ska jag följa med och bära en handväska när jag kan göra något annat? Det händer 1 ggr/år att jag är med och provar kläder. Att fika med hennes kompisar och prata om ingenting är ett relativt nytt påfund för den svenske mannen som inte alla sysslar med.
Citat:
Ursprungligen postat av
rotebro-conny
För att vi inte lever efter 1700-tals-flashback-normer kanske?
Det är väl i princip bara här bland extrem högerns ultra konservativa män man fortfarande ser det som det yttersta beviset på att en flicka är av sämre sort om hon är ensamstående med barn.
Folk skiljer sig, går vidare och träffar en ny och gillar man ungar kan det snarare vara en bonus än något som gör en man till cuck för att man får en på köpet.
En del kanske ser flickan som av sämre sort, men när de växer upp och måste anpassa sig till samhället så tvingas de acceptera verkligheten. Verkligheten är till exempel att hälften av alla äktenskap/samboförhållanden går i kras. Då blir det en massa barn med ensamstående föräldrar.
Nej, det gör en inte till cuck, och har man ett givande utbyte med den ensamstående förälderns barn är det ju något positivt för samhället, men om man hårddrar det så kommer man ju inte ifrån att det är suboptimalt att lägga resurser på någon annans avkomma än sin egen. Det är sämre garantier för ålderdomen samt genernas fortlevnad.
Felet är egentligen att människor idag inte håller ihop lika länge som förr. Den snabba lösningen kanske är den som rimligen oftast praktiseras: en ensamstående förälder träffar en annan ensamstående dito. Det blir rimligtvis mindre slitage då förutsättningarna är bättre för en mer rättvis relation.
Citat:
Ursprungligen postat av
Jaghetermykri
Berättar från mitt perspektiv som singelmamma. Det är tillåme ett brunt och ett vitt barn jag har.
De flesta män tänker inte som du men det har du nog förstått.
Flesta män inser att barnen bara är hemma varannan vecka.
Flesta män förstår att barn växer upp och flyttar hemifrån.
Flesta män tycker faktiskt om barn, spelar ingen roll om de är deras eller andras.
De männen ser inget problem att kvinnan de blir kära i har barn för i vissas fall är det bara ett plus.
Tänk dig själv att få lyssna på deras tankar som är så oskyldiga, lyckan i barnets ögon när man bara går till en lekpark är värd nått du inte ens kan betala.
Lugna myskvällar och kärlek från både tjej och småttingar.
Kärlek man får från barn även andras är speciell. Så självklar och ren på nått sätt.
Där har du några svar på varför.
Det är fint det du skriver om att det blir ett trevligt utbyte och kan vara roligt med barn. Och deras tankar är rena och oförstörda då de inte hunnit korrumperas ännu. Jag säger inget om det.
Men det är ofta inte hela sanningen: Vi ser ju trådar här på FB hela tiden när det fungerar sämre mellan barnen och den nya "partnern". Eller att det krånglas med barnets far, resor mm.
Sen är det inte alla svenskar som tycker att det är jättekul att gå runt med ett barn som uppenbart inte är deras eget, som ett rasifierat barn när man själv ser ut som Kalle på kaviartuben. Om mamman har annan etnicitet än barnet så blir det än mer uppenbart att det kan vara fråga om en hit & run, en s.k. donator.
Men det här kände du förmodligen till innan du skaffade ett barn med någon av annan härkomst. Var snäll och notera att jag
inte säger att det är något fel på dig eller ditt barn, endast att du kan ha krånglat till det för dig pga ett samhälle med "fördomar" och att inte hela världen tänker likadant kring blandäktenskap. Men jag antar att kärleken styr.
Och - glöm inte att den evolutionära driften finns i oss precis som
RiverStyx förklarade. Om man fritt fick välja så vill nog de flesta ha barn som bär ens egna gener. Inget revolutionerande med detta. Hoppas det går bra för dig!
Mitt personliga inlägg i debatten är att jag skulle vilja veta mer kring omständigheterna vid barnens födelse och vilja veta varför kvinnan är singel. Är det donatorer som lämnat direkt efter befruktning är det ointressant för de flesta män som inte är nödbedda eller söker något tillfälligt. Önskar att det var annorlunda, men så ser världen ut.