Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-24, 16:38
  #1
Medlem
Hillbilly98s avatar
Om man köra fel hål i en rondell.
Alltså man kör mot det enkelriktade, vad får man för straff då?
Citera
2018-06-24, 17:33
  #2
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hillbilly98
Om man köra fel hål i en rondell.
Alltså man kör mot det enkelriktade, vad får man för straff då?
Är det någon speciell rondell du tänker på , där man har möjligheten att köra fel eller vill du försöka bara för att?
Citera
2018-06-24, 19:46
  #3
Medlem
franges avatar
Det räknas väl som (grov?) vårdslöshet i trafik, och då riskerar man indraget körkort utöver saftiga böter.
Citera
2018-06-24, 19:53
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Det räknas väl som (grov?) vårdslöshet i trafik, och då riskerar man indraget körkort utöver saftiga böter.

Även om man missar skylten då det händer ibland för vissa.inte för mig än men man ska aldrig säga aldrig då det även kan ske de absolut bästa förare då jag ingår här
Citera
2018-06-24, 20:46
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sugadaddy.
Även om man missar skylten då det händer ibland för vissa.inte för mig än men man ska aldrig säga aldrig då det även kan ske de absolut bästa förare då jag ingår här

Vad är det för skylt du skulle missa? De flesta rondeller är utformade så att det blir en mycket tvär sväng som man ska köra åt andra hållet (om man nu inte kör till väster om trafikdelaren)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback