Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-26, 13:19
  #205
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vem0th
Min poäng är, jag skiter fullständigt i skillnaden mellan etniska svenskar och identitetssvenskar. Huvudsakligen är att man som "svensk" förvärvar svensk tradition och kultur, vilket jag är uppväxt med och känner mig bekväm vid. Att utgå från Durmazs ytliga ursprung när karlen representerar vårt land med stolthet retar upp mig. Jag utgår honom som fotbollsspelare och hans tacklingsbeslut som fotbollsspelare har med bristande proffsmerit att göra, vilket han säkerligen tar lärdom utav. Fortfarande dumt beslut men hans etnicitet har ingen påverkan i resultatet.
Jag skiter i om han är svensk eller inte. Förstår du? De flesta svenskar om inte alla skiter i om han är svensk eller inte. Om du identifierar dig som svensk så är det märkligt att du inte har förstått det än, att du inte har lärt känna oss svenskar bättre. Det är mycket märkligt. Det är som om du vill ha en distans till oss trots allt.

Det hela var också troligen en av extremister fabricerad rubrik - "hatstorm".

Poängen är vidare än så.

Vi svenskar existerar och ingen sofism i världen kommer någonsin att radera oss från kartan. Om vi existerar eller inte förstår jag att du skiter i men för oss är det viktigt. Begrips!?
Citera
2018-06-26, 13:21
  #206
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Alltså en trolloperation från vänster, ingen kan återfinna ursprunget men media blev som galna. Hur var det nu MSB sa. Vi kan förvänta oss mycket fake news inför valet och när det kom så står media med brallorn vid knäna.
Menar du på fullaste allvar att just du går på detta? O jag som såg dig som en smart person även om jag inte höll med dig i allt du skrivit.

Först o främst är hela topic ett jävla skitsnack då det är TS som gjort kopplingen att detta är riktat mot SD. Inte ens i citaten i trådstarten nämns TS. Ingenstans i rapporteringen har jag läst ett ord om SD.
Det är bara SDs sympatisörer som ser en kampanj mot SD i detta.

Vad jag däremot ser är en kampanj mot hat.
Att blanda in partipolitik i detta är bara löjligt.
Det som hänt är att ett gäng fotbollssupportrar som fick total hjärnkollaps o valde att skriva en jävla dynga mot en enskild person. Dynga som inkluderade mordhot mot både spelaren samt hans familj.
Att företrädare för regeringen fördömmer detta ser jag som en självklarhet o inget som har med några trollfabriker att göra.

Hur vet jag att det är korkade fotbollssupportrar?
Jo, jag är själv en fotbollssupporter o i stället för att skapa trådar om JD eller politik så skrev jag till en av dessa korkade individer o han var rejält ångerfull.
Citera
2018-06-26, 13:37
  #207
Medlem
Vågskålens avatar
Det verkar inte som att det här

Citat:
Ursprungligen postat av Vem0th
Min poäng är, jag skiter fullständigt i skillnaden mellan etniska svenskar och identitetssvenskar. Huvudsakligen är att man som "svensk" förvärvar svensk tradition och kultur, vilket jag är uppväxt med och känner mig bekväm vid.

har någonting med det här

Citat:
Ursprungligen postat av Vem0th
Att utgå från Durmazs ytliga ursprung när karlen representerar vårt land med stolthet retar upp mig. Jag utgår honom som fotbollsspelare och hans tacklingsbeslut som fotbollsspelare har med bristande proffsmerit att göra, vilket han säkerligen tar lärdom utav. Fortfarande dumt beslut men hans etnicitet har ingen påverkan i resultatet.

att göra.

Durmaz är inte etnisk svensk, han är turk. Det är hans ursprung. Så definieras "etnicitet", av etnologer och av folk i allmänhet. Fråga en kurd vad han är för ursprung. Han svarar: "Jag är kurd". Att du skiter i det betyder bara att vi har identifierat ett kunskapsgap hos dig.

För folk måste fatta att alla inte kan vara svenskar om "svensk" skall få ha någon betydelse. Och om man vill att "svensk" inte skall ha någon betydelse, så menar man antingen att det inte finns några etniciteter och får ta den diskussionen med all världens etnologer, eller så är man alternativt rent ondskefull och vill att just det svenska folket inte skall få existera.

Men jag vill mena att Durmaz är en svensk fotbollsspelare, eftersom han fått sin skolning som fotbollsspelare i Sverige.
Citera
2018-06-26, 15:12
  #208
Medlem
Vem0ths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vågskålen
Det verkar inte som att det här



har någonting med det här



att göra.

Durmaz är inte etnisk svensk, han är turk. Det är hans ursprung. Så definieras "etnicitet", av etnologer och av folk i allmänhet. Fråga en kurd vad han är för ursprung. Han svarar: "Jag är kurd". Att du skiter i det betyder bara att vi har identifierat ett kunskapsgap hos dig.

För folk måste fatta att alla inte kan vara svenskar om "svensk" skall få ha någon betydelse. Och om man vill att "svensk" inte skall ha någon betydelse, så menar man antingen att det inte finns några etniciteter och får ta den diskussionen med all världens etnologer, eller så är man alternativt rent ondskefull och vill att just det svenska folket inte skall få existera.

Men jag vill mena att Durmaz är en svensk fotbollsspelare, eftersom han fått sin skolning som fotbollsspelare i Sverige.

Om det är så viktigt med rena svenskar inom landets gränser så får ni helt enkelt bygga upp ett parti och fixa majoritet sedan slänga ut oss fakesvennar. Om Durmaz identifierar sig som svensk så är han svensk enligt mig. Om det hotar eran världsbild så är det ett problem ni får hantera. Jag väljer att fylla mitt kunskapsgap med relevant information istället för att sitta och jämföra etniciteter alla dagar i veckan.
Citera
2018-06-26, 15:30
  #209
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vem0th
Om det är så viktigt med rena svenskar inom landets gränser så får ni helt enkelt bygga upp ett parti och fixa majoritet sedan slänga ut oss fakesvennar. Om Durmaz identifierar sig som svensk så är han svensk enligt mig. Om det hotar eran världsbild så är det ett problem ni får hantera. Jag väljer att fylla mitt kunskapsgap med relevant information istället för att sitta och jämföra etniciteter alla dagar i veckan.
Det verkar som om du inte är särskilt "svensk", trots allt. Svenskar är dina potentiella fiender vad det verkar, och du är därför ett gott exempel på hur illa det har gått i landet.
Citera
2018-06-26, 17:35
  #210
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Dagen efter Tre kronors förlust hade Expressen löpsedel med varje spelares namn och bild under rubriken ”De svek sitt land!”.

Du tycker inte det drevet var värre....okeeej...

Vad har storleken på drevet med saken att göra?
Som du kanske läste(?) så skrev jag 'samma typ av' skit, vilket ju är något annat.

Vad jag helt håller med dig om är Expressens skitrubrik som är oerhörd om den nu var sådan du skriver.

/VV
Citera
2018-06-26, 17:41
  #211
Medlem
2big4yous avatar
Läser att den ansvariga Polisen i ärendet var i P4 Extra idag och nämnde att han är övertygad om att kriminella gäng med intresse för spel ligger bakom.
Polisen brukar väl aldrig spekulera i sådana saker för offentligheten?
Citera
2018-06-26, 18:35
  #212
Medlem
Kalliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xxjiban
Som väntat används hatet mot Durmaz som bränsle för att smutskasta SD.

Annie Lööf på sin instagram:
https://www.instagram.com/p/BkZrkZvBWfe/

"Nu behöver vi ta tillbaka Sverige från rasisterna och hatarna. Hatarna förpestar samhället och skämmer ut Sverige.
Jag älskar fotboll. Stora delar av mitt liv har jag tillbringat i svettiga omklädningsrum och på gröna fotbollsplaner. Jag har både mött och själv spelat ut stora delar av känsloregistret. Men. Ett stort men. Hatet. Intoleransen. Rasismen. Det hör inte hemma inom fotbollen, inom idrotten eller överhuvudtaget i det svenska samhället.
Matchen igår var fruktansvärt spännande. Landslaget spelade riktigt bra boll i första halvlek mot världsmästarlaget Tyskland. Lika stolt som jag var i första halvlek, lika besviken var jag efter matchens slut.
Dagen efter vaknar jag upp till denna hatande kultur som nu tränger sig in överallt - i kommentatorsfält, inom fotbollen, politiken, musiken - ja, överallt är dessa ”Sverigevänner” inne och hetsar och hatar. Nu får det vara nog.
Nu ger vi stöd, uppskattning och kärlek till herrlandslaget och @jimmydurmaz för att ladda om inför onsdagens avgörande match mot Mexico. Vi är stolta över att just ni representerar Sverige!
På andra fotot har jag tagit med några av de kommentarer som skrivits - jag brukar inte lägga ut dem - men detta tonläge och detta hat som finns på dessa kommentarer skämmer ut Sverige.
Heja vårt Sverige, som står bakom sitt lag både i motgång och medgång, lycka till på onsdag! 🇸🇪⚽️"

Annie Lööfs tweet: https://twitter.com/annieloof/status...09260261986305

Max Bursell, projektchef på SVT Sport på sin Twitter: https://twitter.com/mbursell/status/1010627073579372544

"Svärjevänner som rasisthetsar mot Durmaz för att han drog på sig en frispark. Ni är en skam för Sverige."

Diskutera!
Förstår vad du menar, men jag förstår inte hur de resonerar, de som blandar in SD i det hela?

Jimmy Durmaz: Född i Sverige. Far från Turkiet, mor från Libanon.

Föräldrarna är inte enbart integrerade i det svenska samhället, de är även assimilerade och en del av det svenska samhället, normer och värderingar.

Jimmy fostrad av sina föräldrar enligt svenska normer och värderingar och dessutom få förunnat medlem av det svenska fotbollslandslaget och representant för Sverige i utlandet.

Blir sur, men så är det valår och de falska tyckarna slåss med näbbar och klor rabiat.
https://youtu.be/UfubjwGxAaU?t=73
https://www.etc.se/ledare/varsta-sor...-backar-durmaz
Citera
2018-06-26, 18:46
  #213
Medlem
Kalliss avatar
"Värsta sortens hyckleri när SD backar Durmaz"
Skriver en av den svensk vänsterextremismens tidskrifter, ETC:
https://www.etc.se/ledare/varsta-sor...-backar-durmaz

Jag vet inte vem Jack Werner är, han skriver om sig själv att han är frilansjournalist.

"Det jag gör i dag är att föreläsa om källkritik på sociala medier, skriva om felaktigheter på internet och hur vi kan motarbeta eller bemöta dem, och podda om spökhistorier."
http://kwasbeb.se/om-mig/anlita-mig/

Jack skriver att han gått igenom de första 3 000 av de 39 000 kommentarer som skrivits på Jimmy Durmaz då senast publicerade Instagrambild med start kvällen den 23 juni.

"Särskilt de första drygt 1 000 kommentarerna är på skalan mellan upprörda, förbannade och hatiska, och använder sig av grovt nedsättande och inte sällan sexistiska och homofoba skällsord. De kommentarer som – i min databas, med mina ögon, i min definition – kan betraktas som rasistiska är ett drygt 30-tal. I dokumentet har jag inte sett några hot.".

Läs hela Jacks analys här:
http://kwasbeb.se/2018/06/25/en-narl...stagraminlagg/
Citera
2018-06-26, 19:48
  #214
Avstängd
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallis
Förstår vad du menar, men jag förstår inte hur de resonerar, de som blandar in SD i det hela?

Jimmy Durmaz: Född i Sverige. Far från Turkiet, mor från Libanon.

Föräldrarna är inte enbart integrerade i det svenska samhället, de är även assimilerade och en del av det svenska samhället, normer och värderingar.

Jimmy fostrad av sina föräldrar enligt svenska normer och värderingar och dessutom få förunnat medlem av det svenska fotbollslandslaget och representant för Sverige i utlandet.

Durmaz Ayatolla-skägg är störande, och man kan tycka att han är överreklamerad som fotbollsspelare. Och frisparken han bjöd på var helt onödig och förstörde matchen för Sverige. Det har han förtjänat en del kommentarer för. Men hans etniska ursprung har ju faktiskt inte med saken att göra.
Citera
2018-06-26, 22:47
  #215
Medlem
Kalliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Durmaz Ayatolla-skägg är störande, och man kan tycka att han är överreklamerad som fotbollsspelare. Och frisparken han bjöd på var helt onödig och förstörde matchen för Sverige. Det har han förtjänat en del kommentarer för. Men hans etniska ursprung har ju faktiskt inte med saken att göra.
Du är ju en vänster murvel - en ETC-människa!

Jag tror att Du, Tammer, är misslyckad, både som människa, man, bög (ni gillar ju sånt), kvinna, far, mor, syster, bror och släktingar.

Antingen är man svensk som Durmaz, eller icke svensk som denne kommunist Tammer!

Satan, att jag ens besvärad tid över läsa och besvara ditt korkade inlägg!

Lämna SD utanför denna händelse!

ETC och andra vänsternördar vill just rida på SD vågen, utnyttja, trots att SD inte har ett skit med det som avtalas i detta forum.
__________________
Senast redigerad av Kallis 2018-06-26 kl. 23:14.
Citera
2018-06-26, 23:39
  #216
Medlem
8711s avatar
Jimmie Åkesson:

Citat:
”Det är inte ofta jag låter mig provoceras av Aftonbladets ledarsida, men det här är ett mycket lågt angrepp signerat en uppenbarligen desperat, krisande socialdemokrati.

Att det finns människor med mer eller mindre idiotiska värderingar är inget nytt. Faktum är dock att jag tror att rasismen är avsevärt mindre utbredd i Sverige idag än någonsin tidigare.

Att en mindre skara dumskallar använder sociala medier för att hota och hata vet vi också sedan tidigare. Dessa dumskallar finns i alla politiska läger, och inget av riksdagspartierna ställer sig bakom deras dumheter. Dessutom finns det krafter, både in- och utrikes, som tar varje tillfälle likt detta att polarisera samhället och debatten.

Är det verkligen på den här nivån vi ska hålla debatten fram till valet? Det gör mig synnerligen orolig.”

https://www.facebook.com/67624644916...6724858445752/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback