2018-06-24, 13:32
Medlem
Som väntat används hatet mot Durmaz som bränsle för att smutskasta SD.

Annie Lööf på sin instagram:
https://www.instagram.com/p/BkZrkZvBWfe/

"Nu behöver vi ta tillbaka Sverige från rasisterna och hatarna. Hatarna förpestar samhället och skämmer ut Sverige.
Jag älskar fotboll. Stora delar av mitt liv har jag tillbringat i svettiga omklädningsrum och på gröna fotbollsplaner. Jag har både mött och själv spelat ut stora delar av känsloregistret. Men. Ett stort men. Hatet. Intoleransen. Rasismen. Det hör inte hemma inom fotbollen, inom idrotten eller överhuvudtaget i det svenska samhället.
Matchen igår var fruktansvärt spännande. Landslaget spelade riktigt bra boll i första halvlek mot världsmästarlaget Tyskland. Lika stolt som jag var i första halvlek, lika besviken var jag efter matchens slut.
Dagen efter vaknar jag upp till denna hatande kultur som nu tränger sig in överallt - i kommentatorsfält, inom fotbollen, politiken, musiken - ja, överallt är dessa ”Sverigevänner” inne och hetsar och hatar. Nu får det vara nog.
Nu ger vi stöd, uppskattning och kärlek till herrlandslaget och @jimmydurmaz för att ladda om inför onsdagens avgörande match mot Mexico. Vi är stolta över att just ni representerar Sverige!
På andra fotot har jag tagit med några av de kommentarer som skrivits - jag brukar inte lägga ut dem - men detta tonläge och detta hat som finns på dessa kommentarer skämmer ut Sverige.
Heja vårt Sverige, som står bakom sitt lag både i motgång och medgång, lycka till på onsdag! 🇸🇪⚽️"

Annie Lööfs tweet: https://twitter.com/annieloof/status/1010809260261986305

Max Bursell, projektchef på SVT Sport på sin Twitter: https://twitter.com/mbursell/status/1010627073579372544

"Svärjevänner som rasisthetsar mot Durmaz för att han drog på sig en frispark. Ni är en skam för Sverige."

Diskutera!
Citera
2018-06-24, 13:34
Medlem
Etablissemanget utnyttjar situationen, och under ett pågående valår. Ganska skickligt faktiskt!

Jag är SD väljare men måste ändå ge dem detta.

Citera
2018-06-24, 13:35
Medlem
Klart som fan det är sd svansen som näthatar på Durmaz, "allt är ju invandrarnas fel".
Citera
2018-06-24, 13:38
Medlem
Det är sossarnas trollfabrik och inget annat.
Ingen sverigevän kritiserar en landslagsspelare och taggar #sd2018.

Det är fake rakt igenom, påeldat av Wolodarski och hans hortidning.

Folk som inte ens fattar detta ska fanimig inte ha rösträtt.
Citera
2018-06-24, 13:43
Medlem
Oreokalles avatar
Den dagen etablissemamget står upp för unga tjejer som hotas och dagligen kallas hora i bl a skolmiljön ska jag ta dem på allvar. Nu passar de på att dundra i kolumner och på twitter men de som verkligen är svaga, pensionärer och utförsäkrade skiter de fullständigt i. Bankerna länsar ekonomin och skapar klyftor men det är uppenbarligen ointressant. Patetiskt hyckleri.
Citera
2018-06-24, 13:44
Medlem
MartinStLouiss avatar
Är det verkligen någon som bryr sig om såna här poster längre? Vanliga människor verkar vara riktigt trötta på alltid bli kallade för rasister och ständigt läsa om hur hemska o farliga SD är.
Citera
2018-06-24, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xherinshalla
Klart som fan det är sd svansen som näthatar på Durmaz, "allt är ju invandrarnas fel".

Ifall det varit Guidetti som fällt tysken så är jag säker på att han skulle fått lika mycket hat som Durmaz. Jag tror inte det spelar någon roll vem som gjorde det. Ifall det varit en person med orangefärgat hår skulle man skrivit: "jävla ginger" eller ngt liknande.
Citera
2018-06-24, 14:00
Medlem
Oljeapans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xxjiban
Som väntat används hatet mot Durmaz som bränsle för att smutskasta SD.

Annie Lööf på sin instagram:
https://www.instagram.com/p/BkZrkZvBWfe/

"Nu behöver vi ta tillbaka Sverige från rasisterna och hatarna. Hatarna förpestar samhället och skämmer ut Sverige.
Jag älskar fotboll. Stora delar av mitt liv har jag tillbringat i svettiga omklädningsrum och på gröna fotbollsplaner. Jag har både mött och själv spelat ut stora delar av känsloregistret. Men. Ett stort men. Hatet. Intoleransen. Rasismen. Det hör inte hemma inom fotbollen, inom idrotten eller överhuvudtaget i det svenska samhället.
Matchen igår var fruktansvärt spännande. Landslaget spelade riktigt bra boll i första halvlek mot världsmästarlaget Tyskland. Lika stolt som jag var i första halvlek, lika besviken var jag efter matchens slut.
Dagen efter vaknar jag upp till denna hatande kultur som nu tränger sig in överallt - i kommentatorsfält, inom fotbollen, politiken, musiken - ja, överallt är dessa ”Sverigevänner” inne och hetsar och hatar. Nu får det vara nog.
Nu ger vi stöd, uppskattning och kärlek till herrlandslaget och @jimmydurmaz för att ladda om inför onsdagens avgörande match mot Mexico. Vi är stolta över att just ni representerar Sverige!
På andra fotot har jag tagit med några av de kommentarer som skrivits - jag brukar inte lägga ut dem - men detta tonläge och detta hat som finns på dessa kommentarer skämmer ut Sverige.
Heja vårt Sverige, som står bakom sitt lag både i motgång och medgång, lycka till på onsdag! 🇸🇪⚽️"

Annie Lööfs tweet: https://twitter.com/annieloof/status/1010809260261986305

Max Bursell, projektchef på SVT Sport på sin Twitter: https://twitter.com/mbursell/status/1010627073579372544

"Svärjevänner som rasisthetsar mot Durmaz för att han drog på sig en frispark. Ni är en skam för Sverige."

Diskutera!
Var någonstans nämner Lööf SD?
Citera
2018-06-24, 14:04
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Hade det varit en etnisk svensk spelare som gjort det hade han fått så jäkla mycket skit för det han också. Enda skillnaden är att hatet hade tagit en annan form. Men du hade inte haft politiker komma till försvar över den spelaren, du hade inte haft hela twitter-eliten komma fram och tala om för andra hur fel det är att hata på den spelaren.

Den lyxen har inte svenskar eftersom folk fattar att det handlar extrema känslor just vid matchögonblicket och folk ventilerar sig. Det gör inte kommentarerna som skrevs på något sätt rätt men alla politiker, journalister och alla äckliga låtsaskändisar som kommer ut nu är så genomskinliga i sitt beteende. Durmaz tog åtminstone hatet på rätt sätt i den där expressenartikeln.

Citat:
Ursprungligen postat av Oljeapan
Var någonstans nämner Lööf SD?
Sverigevänner, svärjevänner är SDare.
Senast redigerad av HenrikLarsson99 2018-06-24 kl. 14:08.
Citera
2018-06-24, 14:05
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Är det verkligen någon som bryr sig om såna här poster längre? Vanliga människor verkar vara riktigt trötta på alltid bli kallade för rasister och ständigt läsa om hur hemska o farliga SD är.

Det blir så uppenbart hur tomma de är när de använder Durmaz som tillhygge. Lööf har tappat det. Skulle inte kunna tänka mig att Jimmy eller ens Björn Söder skulle uttrycka sig så obalanserat.
Citera
2018-06-24, 14:17
Bannlyst
Kan garantera att inte en jävel av dom som hatar den där invandraren är Sverigedemokrater... Isåfall har dom missat vad SD ens vill göra.
Citera
2018-06-24, 14:27
Medlem
Oljeapans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
Förtal!
Av vad. Att Sverigevännerna är rasister under den polerade ytan är väl inget nytt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in