Citat:
Ursprungligen postat av mollydott
Här har du skillnaden.
Gå klädd i Gucci från topp till tå med loggor väl synliga. Skrytbil som bara duger att gasa med, i övrigt helt ofunktionell. Sitta och tönta med skumpa fast man inte gillar det, ännu värre; blanda den med vodka!
Eller ha på sig det man fångat i glädje som sitter fint och är av bra kvalitet..och köra Audi..och välja viner med omsorg.
Valet är ditt. Du väljer som du är:
1.En ful Battistiniskjorta som skaver och är svårstruken. Men billig
2.En i tätvävd bomull som är mjuk mot huden. Med dolda sömmar, kanske handsydda sprund?
handlar på lite olika ställen, både dyra och billiga och kan inte säga att Dressman med bla Batistini har sämre kvalitet än Gucci eller Hugo Boss, däremot ser man på tyget och bla på kragen på skjortorna, tex då Boss att dessa är bättre sydda men måste ändå säga att jag aldrig har märkt någon skillnad kvalitetsmässigt, snarare då att kläder från kända märken har varit av sämre kvalitet.
Som jag nämnt i annan tråd, Ermenigildo Zegna Skinnjacka, spruckit lite i sömmarna, + lite annat skit med andra plagg också, detta har även hänt med billigare märken men då är dem ju som sagt billigare och borde inte hålla lika bra.
Passformen har jag aldrig märkt någon skillnad vad gäller Batistini eller Boss men det är klart att det inte sitter speciellt bra om man är otränad och inte har en fin kropp, gubben din kanske ska ta sig ner till gymmet och köra lite sen spelar det ingen roll om han bär Batistini eller Boss.