2006-03-31, 17:58
Medlem
Bellossoms avatar
Dressman har 1 cool produkt: ett par camo-mönstrade tighta boxershorts som är riktigt hygglig kvalite och snygga.
Någon enstaka skjorta är OK.
Allt i trikå och stickat är en katastrof.
Dom brukar också ha en klassisk vävd herrpyjamas som är helt OK.
Citera
2006-03-31, 21:34
Medlem
Tompalizers avatar
Jag känner inte en enda människa som ogillat Dressmanns fillingar när vi diskuterat det, kille eller tjejer. Deras boxershorts är billiga, har bra passform och slits och töjs inte ut på det sätt som andra budgetkalsonger alltid gör.
Ska ni köpa något på Dressmann, köp kalsongerna!
Citera
2006-07-06, 17:07
Medlem
Bluebloods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wolftear
Handlar själv inte på Dressman men när man läser kommentarerna i den här tråden så förstår jag att det flesta som inte handlar där gör det av ett annat skäl än mig. Personligen tycker jag de har för "snobbiga" kläder...
Hahahahaha... vad har du på dig på? Syr byxor av gardiner eller?
Citera
2006-07-06, 17:09
Medlem
Bluebloods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orgryte
Som ett citat sade, dressman är kontorsfolkets galne gunnar. Således en butik där en jävla massa slödder köper kläder som de vill skall utstråla något de i själva verket inte har råd med.
kunde inte sagt det bättre själv
Citera
2006-07-06, 17:20
Medlem
Bluebloods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namram
När Dressman kommer på tal tänker jag på nån notis i en tidning. Tror det var nån misshandel eller nåt och det stod typ "mannen var klädd i dressmankläder" eller nåt sånt. Nån annan som minns?

Jag handlar personligen inte på Dressman men jag föraktar inte de som gör det. Har man inte råd med märkeskläder eller inte tycker det är värt att slänga massa pengar på kläder så är väl det ok.
Haha, jo, det var i "Östermalmsnytt", tror jag. Det stod något om att förövarna var Dressmanntyper.
En annan rolig grej jag minns är när jag läste polisnotiserna i GP. En natt hade några krossat rutorna till en Dressmannbutik och stulit kläder. Polisen kunde dock gripa brottslingarna.
Det lustiga är att affären låg mitt inne i stan. Det fanns hur många affärer alldeles intill med dyra märkeskläder. Så valde tomtarna att sno från Dressmann! HAHA!
Citera
2006-07-09, 21:51
Medlem
Milkfed 2s avatar
HM, Ica och div. andra svenska företag har alltid haft det kämpigt i Norge då norrmännen är så sabla nationalistiska så varför springer ni runt och stödjer norska lumpbodar som Dressmann för?

Batistini-kostymer i polyester, haha.
Citera
2006-07-09, 21:57
Medlem
core_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompalizer
Jag känner inte en enda människa som ogillat Dressmanns fillingar när vi diskuterat det, kille eller tjejer. Deras boxershorts är billiga, har bra passform och slits och töjs inte ut på det sätt som andra budgetkalsonger alltid gör.
Ska ni köpa något på Dressmann, köp kalsongerna!

Så sant så
Citera
2006-07-09, 22:48
Medlem
Första gången jag var in i en dressman butik var för att köpa en kostym till en skolavslutning. Expediten som hjälpte mig var en stram tant som bröt på tyska och inte nog med det, jag upptäckte att de fristående klädställens "armar" bildade hakkors sett uppifrån! Jag har inte handlat allt för mycket där efter det.

Deras stickade plagg är som någon nämnde värdelösa.
Citera
2006-07-10, 09:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mollydott
Här har du skillnaden.
Gå klädd i Gucci från topp till tå med loggor väl synliga. Skrytbil som bara duger att gasa med, i övrigt helt ofunktionell. Sitta och tönta med skumpa fast man inte gillar det, ännu värre; blanda den med vodka!

Eller ha på sig det man fångat i glädje som sitter fint och är av bra kvalitet..och köra Audi..och välja viner med omsorg.

Valet är ditt. Du väljer som du är:
1.En ful Battistiniskjorta som skaver och är svårstruken. Men billig
2.En i tätvävd bomull som är mjuk mot huden. Med dolda sömmar, kanske handsydda sprund?

handlar på lite olika ställen, både dyra och billiga och kan inte säga att Dressman med bla Batistini har sämre kvalitet än Gucci eller Hugo Boss, däremot ser man på tyget och bla på kragen på skjortorna, tex då Boss att dessa är bättre sydda men måste ändå säga att jag aldrig har märkt någon skillnad kvalitetsmässigt, snarare då att kläder från kända märken har varit av sämre kvalitet.

Som jag nämnt i annan tråd, Ermenigildo Zegna Skinnjacka, spruckit lite i sömmarna, + lite annat skit med andra plagg också, detta har även hänt med billigare märken men då är dem ju som sagt billigare och borde inte hålla lika bra.

Passformen har jag aldrig märkt någon skillnad vad gäller Batistini eller Boss men det är klart att det inte sitter speciellt bra om man är otränad och inte har en fin kropp, gubben din kanske ska ta sig ner till gymmet och köra lite sen spelar det ingen roll om han bär Batistini eller Boss.
Citera
2006-07-10, 09:33
Bannlyst
Stör mig på Dressmans reklamfilmer.
Rena ripp-offen från Face Off när Castor Troy i början av filmen till samma musik som i reklamfilmen går ur bilen på flygplatsen, allt går i slowmotion och han slänger med kappan/jackan.

Kanske borde tipsa skaparen av Face Off om detta så de kan stämma skiten ur Dressman
Citera
2006-07-10, 13:05
Medlem
Snajders avatar
Har slutat handla på Dressmann sen dom sålde kalsonger med Che Guevara på...
Citera
2006-07-10, 14:54
Medlem
Y0dAs avatar
Dressmans kläder ser ofta rätt tråkiga ut tycker jag. Har köpt två par shorts där en gång, men det var typ det enda som kändes värt att köpa. Vanliga enfärgade skjortor och sånt kan man nog köpa också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in