2006-07-10, 15:55
Medlem
OliTs avatar
Boxerkalsonger och sockar är det jag brukar handla från dressman. Har någon gång köpt något par chinos där, men de är varken roliga eller har särskilt bra passform.
Citera
2006-07-12, 07:43
Medlem
mollydotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kavalen
handlar på lite olika ställen, både dyra och billiga och kan inte säga att Dressman med bla Batistini har sämre kvalitet än Gucci eller Hugo Boss, däremot ser man på tyget och bla på kragen på skjortorna, tex då Boss att dessa är bättre sydda men måste ändå säga att jag aldrig har märkt någon skillnad kvalitetsmässigt, snarare då att kläder från kända märken har varit av sämre kvalitet.

Som jag nämnt i annan tråd, Ermenigildo Zegna Skinnjacka, spruckit lite i sömmarna, + lite annat skit med andra plagg också, detta har även hänt med billigare märken men då är dem ju som sagt billigare och borde inte hålla lika bra.

Passformen har jag aldrig märkt någon skillnad vad gäller Batistini eller Boss men det är klart att det inte sitter speciellt bra om man är otränad och inte har en fin kropp, gubben din kanske ska ta sig ner till gymmet och köra lite sen spelar det ingen roll om han bär Batistini eller Boss.
Trådskapaparens fråga:
Citat:
En fråga till alla tjejer: Vad tycker ni om Dressmann? Är det en bra butik? Kass butik? Ingen åsikt?
Vad tycker ni om killarna/männen som handlar där?
Med andra ord: dina synpunkter på min älsklings träningsschema hör inte hemma här. Inte heller att du saknar förmåga att se skillnad mellan olika tillskärningar.
Däremot är brudars åsikter om ditt val av kläder intressant. Posta lite bilder på din Dressmanklädda lekamen för bedömning av forumets damer
*Deltagande* Det är inte så lätt att förstå allt jämt.
Citera
2006-07-12, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blueblood
En fråga till alla tjejer: Vad tycker ni om Dressmann? Är det en bra butik? Kass butik? Ingen åsikt?
Jag undrar eftersom jag själv tycker att Dressmann är djävulen i det svenska konfektionsutbudet och de sysslar med hjärntvättning. Enligt mig är det de som tycker att "kläder är till för att värma kroppen, ingenting annat" som handlar på Dressmann.

jag tycker det mest känns som det är ett ställe som ens farfar skulle kunna köpa sina kläder på, tror till o med att han gör det heh. tycker inte det är rätt butik för killar under 40.
Citera
2006-07-13, 12:45
Medlem
Intressant att höra vilka fåntrattar det finns. Umgås själv (tyvärr) med märkesbögar och det finns fan inget värre än att sitta och lyssna på hur dyra och unika deras kläder är. Nu handlar jag inte själv på Dressman då deras sortiment inte tilltalar mig men va fan ska det klankas ner på folk som gör det för?

Mest patetiska inlägg står väl ändå du "mollydrott" för. Verkar som du tror att du är någon högre stående varelse?
Citera
2006-07-13, 15:55
Medlem
ChristianXs avatar
Hur svårt kan det vara? Vissa är intresserade av mat, andra köper mat på Lidl. Vissa är intresserade av inredning, andra köper tapeter på Ö&B. Vissa är intresserade av bilar, andra köper en Kia. Vissa är intresserade av kläder, andra handlar på Dressmann.
Citera
2006-07-13, 17:33
Medlem
Continental Ops avatar
tycker det mesta känns lite sunkit där, men har en pike (värdelös kvalitet, ska slänga när jag hittar nån ny för 100 spänn som sitter någorlunda bra) och ett par chinos därifrån, chinosarna har jag dock enbart på golfbanan , skiter fullständigt i vad jag har där bara jag inte blir trackasserad av nåra fjantsnobbar på klubben, och pikén på golfbanan eller på jobbet när det är varmt. En förmildrande omst är att jag bara har vita piké iaf.
har lite kallingar därifrån pga att de är billiga

HM är överlag fan så mkt bättre om man ska tjacka lågpriskläder
Citera
2006-07-13, 22:52
Medlem
mollydotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jockes123
Intressant att höra vilka fåntrattar det finns. Umgås själv (tyvärr) med märkesbögar och det finns fan inget värre än att sitta och lyssna på hur dyra och unika deras kläder är. Nu handlar jag inte själv på Dressman då deras sortiment inte tilltalar mig men va fan ska det klankas ner på folk som gör det för?

Mest patetiska inlägg står väl ändå du "mollydrott" för. Verkar som du tror att du är någon högre stående varelse?
Jag klankar inte ner på någon utan svarade på trådskaparens fråga. Du svarar oombedd med bitter röst att jag tror mig vara förmer eftersom jag tycker om fina saker med om- och eftertanke.
Dig tycker jag inte om.

Edit? Fast du kanske siganturen till trots är tjej? Isf är din åsikt relevant.
Annars är det lustigt att ni gräver upp en gammal tråd där tjejers åsikter söks i ämnet för att berätta att det är FEL åsikt hon har....
Listigt......!
Citera
2006-07-13, 22:56
Medlem
mollydotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Hur svårt kan det vara? Vissa är intresserade av mat, andra köper mat på Lidl. Vissa är intresserade av inredning, andra köper tapeter på Ö&B. Vissa är intresserade av bilar, andra köper en Kia. Vissa är intresserade av kläder, andra handlar på Dressmann.
En drös har hoppat in i en gammal tråd och svarat på en fråga som inte finns, den frågan SKULLE kunna vara "vad tycker du om Dressman?"
Men frågan var som sagt:
Citat:
Kanske starta en ny tråd istället där ni pojkar får ventilera era åsikter i detta ämne?
Citera
2015-07-24, 12:39
Bannlyst
Det finns många skitmärken och ja Dressman står för de flesta av dessa, bl.a. Batistini som är så WT-stämplat numera att man hellre köper kläder utan märke. Stadium har ju SOC-märket som jag heller aldrig skulle kunna ta på mig. Batistini och SOC är WT Nr.1-märken. Kvaliteten inget fel på, men märkena är katastrof.
Citera
2015-09-21, 20:37
Medlem
avmans avatar
Vem fan köper kläder på Dressmann? Flyktingar, WT och pensionärer.
Citera
2015-09-22, 11:10
Medlem
nickimirages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avman
Vem fan köper kläder på Dressmann? Flyktingar, WT och pensionärer.
Tänkte faktiskt skriva något liknande haha. Fy skämms om man handlar kläder på dressman.
Citera
2015-09-25, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jockes123

Tråden lever ju numera igen, så jag passar på att citera ett gammalt inlägg.

Varför sitter folk och pratar om hur dyra deras kläder är? Detta måste vara det mest klasslösa någonsin. Det är dessa som inte har någon stil alls, utan måste prata om märken och pengar för att hävda sig och inte känna sig osäkra.

Giorgio Armani säger det bra. "L'eleganza non è farsi notare, ma farsi ricordare".

Elegance is not about being noticed, it's about being remembered.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in