2006-03-28, 01:34
Medlem
Kharmas avatar
Gillar Dressman-reklamen där ett gäng glada gubbar bokstavligen struttar runt eller klassikern "Grattis nånhåla, nu har vi öppnat tolv nya Dressman-butiker". Bortsett från det talar väl affären ganska bra för sig själv.
Citera
2006-03-28, 01:39
Medlem
buffalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holly Golightly
Det är faktiskt ännu mer fel än att ha en kortärmad skjorta som inte stoppas ned. Vilket bara det är riktigt fel. Tyvärr är det så.

Vad det gäller Dressman så verkar i alla fall min syster tycka att det är ett bra ställe att köpa presenter på. Hon får nog något från ÖB när hon fyller år.... Nej, jag använder inte tröjan och shortsen jag fått.
Fel enligt Stureplan eller fel enligt gemene man?
Citera
2006-03-28, 01:47
Medlem
Calico Jacks avatar
Varför är det oftas dumma brudar, sådana som precis fått könshår som jobbar på en klädbutik endst för män? Inte fan ser man några män jobba på Lindex men på Dressmann jobbar nästan bara tjejer, dessutom korkade typer. Varför?
Citera
2006-03-28, 02:03
Citat:
Ursprungligen postat av ÅsaNisse
Nää, det visar att man kanske INTE HAR RÅÅÅD! Går du runt och dömmer knarkare och uteliggare, folk som har socialbidrag osv, jag blir så förbannad, du låter så jäkla korkad så det finns inte. Jag bara ber dig, försök iaf, gå in i ditt hjärta och fatta vad jag säger utan att bli stött och vilja försvara din snobbiga man.

De som är det minsta intresserade av passform och klass köper hellre second hand än på Dressman. Har man ingen estetik i kroppen, ingen klass och saknar smak kan kanske Dressman funka, men då kommer det synas. Trist var ordet, är och kommer så förbli.

Passus: kortärmad skjorta passar man bara i om man har snygg kropp med väl avpassad axel-arm/magekomposition SAMT rätt skjorta och rätt byxor. Inte för alla, således.
Citera
2006-03-28, 08:24
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calico Jack
Varför är det oftas dumma brudar, sådana som precis fått könshår som jobbar på en klädbutik endst för män? Inte fan ser man några män jobba på Lindex men på Dressmann jobbar nästan bara tjejer, dessutom korkade typer. Varför?
Gör det?
Jag tror jag bara sett en kvinna som jobbat i en Dressman-affär någon gång.
Citera
2006-03-28, 10:42
Medlem
Calico Jacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carradine
Gör det?
Jag tror jag bara sett en kvinna som jobbat i en Dressman-affär någon gång.

Jepp, det är mestadels kvinnor och dessutom dumma sådana som jobbar på Dressmann. Var bor du?
Citera
2006-03-28, 18:18
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calico Jack
Jepp, det är mestadels kvinnor och dessutom dumma sådana som jobbar på Dressmann. Var bor du?
Söder om söder.

Men har varit på Dressman i Farsta, Haninge, Stockholm och Karlskrona - inte särskilt möe kvinnor.
Citera
2006-03-28, 21:33
Medlem
Handlar själv inte på Dressman men när man läser kommentarerna i den här tråden så förstår jag att det flesta som inte handlar där gör det av ett annat skäl än mig. Personligen tycker jag de har för "snobbiga" kläder...
Citera
2006-03-28, 21:59
Medlem
BuCes avatar
Jag gav Dressman ett försök för 6-7 år sedan och köpte en v-ringad lammullströja. Dagen efter förstod jag mitt misstag och gick tillbaks med den. Jag har inte satt min for där sedan dess. Utöver den katastrofala passformen och murriga butikerna anser jag att kläder inte skall exponeras i stora berg precis vid entrén.

Kul att Herr Persson försvarar Dressman och i en annan tråd stolt pratar om sin Rolex

/B
Citera
2006-03-28, 22:13
Medlem
jagvetdetduintes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo
Fel enligt Stureplan eller fel enligt gemene man?
Gemene man tyvärr... Det ser rejält jävla bonnigt ut...
Citera
2006-03-30, 01:23
Medlem
Calico Jacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BuCe
Jag gav Dressman ett försök för 6-7 år sedan och köpte en v-ringad lammullströja. Dagen efter förstod jag mitt misstag och gick tillbaks med den. Jag har inte satt min for där sedan dess. Utöver den katastrofala passformen och murriga butikerna anser jag att kläder inte skall exponeras i stora berg precis vid entrén.

Kul att Herr Persson försvarar Dressman och i en annan tråd stolt pratar om sin Rolex

/B

Thailand-Rolex, vad trodde du?
Citera
2006-03-30, 09:01
Bannlyst
Det här med märkesvaror...lite 1985 tycker jag.

Orginalitet är viktigare. Kvalitet och utseende är viktigt också.
Har inte sett något snyggt eller orginellt på Dressman ännu.
De verkar ganska lika H&M i utbudet.
Inte någon butik jag skulle välja att handla i
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in