Flashback bygger pepparkakshus!
2006-02-03, 17:47
Medlem
Gomer_Pyles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Sista också tydligen eftersom du är bannad...
Så går det när man snackar skit om Dressman
Citera
2006-02-03, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jrosen

Och kom ihåg dressman är inte billigt, dom tar bra betalt och skall man handla där så passa på när dom kör sina kampanjer...

När har Dressman inte kampanjer? Känns som det alltid är rea...
Citera
2006-02-03, 18:33
Medlem
The Messengers avatar
Nej det är ju inget fel på Dressmann, skiter i vad folk köper sina kläder någonstans, men det går inte att jämföra kvalite och passform som vissa gör här. Ni som handlar på Dressmann måste också hålla med om det. Eller?
Citera
2006-02-03, 18:40
Medlem
xallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gomer_Pyle
Köpt lite jeans på Dressman, tycker det är en riktigt bra affär. Billigt och med stort utbud. Kläderna är inte speciellt "exklusiva" utan enkla men ändå med en normal stil. Kvaliteten på kläderna är jämförbart med dyrare affärer.

Vill man se ut som en fjolla och synas mest bör man välja bort Dressman, är man dock ute efter att ha stilrena kläder med bra kvalitet är DM utmärkt.

Jag antar att du inte skulle veta vad "stilrena" samt "kvalitet" är om det så hoppade upp och bet dig i röva?
Citera
2006-02-03, 19:32
Medlem
carebears avatar
Personligen köper jag inte kläder från Dressman, men jag har ett par skjortor därifrån som jag fått. Tycker dock inte om dem. Anledningen till att jag lägger mina pengar på kläder som kanske är lite dyrare, är känslan JAG får när jag har dem på mig. De sitter bra och gör att jag känner mig snygg, vilket jag inte gör i kläder från Dressman. Däremot har jag absolut inget emot om andra vill klä sig i kläder från DM, eller en jutesäck för den delen, det är väl upp till dem...
Citera
2006-02-04, 02:37
Medlem
orgrytes avatar
Som ett citat sade, dressman är kontorsfolkets galne gunnar. Således en butik där en jävla massa slödder köper kläder som de vill skall utstråla något de i själva verket inte har råd med.
Citera
2006-03-26, 23:58
Medlem
buffalos avatar
Jag gillar Dressmann.

Deras kortärmade skjortor i storlek M passar mig perfekt.
Citera
2006-03-27, 07:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo
Jag gillar Dressmann.

Deras kortärmade skjortor i storlek M passar mig perfekt.
Riktiga män har inte kortärmade skjortor. Det vittnar om samma dåliga smak som karlar i kortbyxor. En man har skjorta med lång ärm. Blir han varm så rullar han upp ärmarna.

Kortärmade skjortor, kortbyxor och vita frottésockar är styggelser...

// Roger p.
Citera
2006-03-27, 09:55
Medlem
Carradines avatar
Dressman är väl helt ok, ganska varierande kvalité dock.
Köpte ett par jeans där för ett par år sedan, efter några tvättar såg det ut som om man gick runt med trekvartsbyxor.

Däremot hittade jag en riktigt fräsch skjorta för någon månad sedan och den håller mina mått åtminstone, köpte även ett par vardagschinos där som kanske inte är särskilt snygga men går bra att ha på sig allmänt.
Citera
2006-03-27, 12:45
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Riktiga män har inte kortärmade skjortor. Det vittnar om samma dåliga smak som karlar i kortbyxor. En man har skjorta med lång ärm. Blir han varm så rullar han upp ärmarna.

// Roger p.
Vad är det som händer med det här forumet? Här har RP skrivit ett inlägg om mode som jag faktiskt håller med om. Helt otroligt. Roger, är du på väg att bli metrosexuell månne?

Angående dressman så är det säkert bra kläder för pengarna man betalar, men å andra sidan är det så lite pengar att även om det är value for money är det ändå apfula kläder. Köp kläderna på H&M istället, de är visserligen nästan lika fula men de har åtminstonde en del saker som är lite moderna.
Citera
2006-03-27, 22:22
Medlem
buffalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson

// Roger p.
Så att ha en kortärmad skjorta som man stoppar ner i jeansen är fel?
Citera
2006-03-27, 23:13
Medlem
Holly Golightlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo
Så att ha en kortärmad skjorta som man stoppar ner i jeansen är fel?

Det är faktiskt ännu mer fel än att ha en kortärmad skjorta som inte stoppas ned. Vilket bara det är riktigt fel. Tyvärr är det så.

Vad det gäller Dressman så verkar i alla fall min syster tycka att det är ett bra ställe att köpa presenter på. Hon får nog något från ÖB när hon fyller år.... Nej, jag använder inte tröjan och shortsen jag fått.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in