2005-09-06, 23:46
Medlem
rigormortis77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mullenö
Ett moment i k1 är ju att knocka sin motståndare vilket jag måste säga är helt ofattbart idiotiskt farligt både fysiskt samt psykiskt för åskådarna som får se en människa bli slagen nästintill medvetslös,hur kan ngn med respekt för mänskligheten gilla eller tillåta en sådan varböld till sk sport att förekomma.Det handlar inte om ngn skaderisk det handlar om ett djuriskt beteende som visas i sporthallar& tv,jag tror det förråar hela sammhället att k1 eller p boxning får förekomma.

Vuxna människor borde själva få bestämma var man vill göra med sina liv så länge sysselsättningen sker i samspel med någon som också är medveten om riskerna.

"Förråande" "Djuriskt" ?!!
Broder, samhället borde ha betydligt större problem att ta tag i än att förbjuda boxning och K1. Sanslöst fjanteri.
Citera
2005-09-06, 23:48
Bannlyst
Ja det är helt orimligt att detta är lagligt samtidigt som proffsboxning är förbjudet.

Lösning:

Citera
2005-09-06, 23:49
Medlem
Megalomanias avatar
Det kommer inte direkt som en överraskning och jag har hela tiden trott att K1 kommer att förbjudas så snart intresset vuxit sig tillräckligt stort. Det är ju faktiskt konsekvent att förbjuda K1 så länge proffsboxning inte är tillåtet. Felet är dock att man borde tillåta proffsboxning istället för att förbjuda K1 men nu bor vi ju som sagt i Sverige.

Citat:
Ett moment i k1 är ju att knocka sin motståndare vilket jag måste säga är helt ofattbart idiotiskt farligt både fysiskt samt psykiskt för åskådarna som får se en människa bli slagen nästintill medvetslös,hur kan ngn med respekt för mänskligheten gilla eller tillåta en sådan varböld till sk sport att förekomma.Det handlar inte om ngn skaderisk det handlar om ett djuriskt beteende som visas i sporthallar& tv,jag tror det förråar hela sammhället att k1 eller p boxning får förekomma.
Om jag vill slå skallen in i en betongvägg tills jag tuppar av så finns det mig veterligen inga juridiska förhinder. Om jag sedan gör det inför publik och kallar det underhållning så är det fortfarande lika ok. Varför ska då inte två vuxna människor, efter att gemensamt ha kommit överens om det, få gå in i en ring och slå på varandra?

Om det är något som är djuriskt här så är det den moralhygien du förespråkar där flocken hela tiden ska tvingas rätta sig efter ledarens beteende.
Citera
2005-09-06, 23:50
Medlem
Tänk till nu vilken frisk människa vill se misshandel oavsett om den är inom ordnade former eller inte.
Citera
2005-09-06, 23:51
Medlem
Sun Rulers avatar
Citat:
Du är i mina ögon en kristen utan respekt för mänskligheten,k1 är en sport där man försöker sparka/slå sin motståndare i mina ögon är det ingen sport,det är ett hån mot mänskligheten att sådant får förekomma.

Så det är aspekten att man använder bl.a. slag och sparkar mot motståndaren som är förkastliga? Inte det faktum att det är förhållandevis liten skaderisk. Jämför det med hockey, fotboll, innebandy och du kommer se att MMA är förskonat från lika mycket skador som de övriga sporterna.

Problemet är att du ser MMA ur ditt etiska perspektiv, där det är fel att folk "slåss", hur skulle denna etiska och väldigt subjektiva syn ligga till grund för ett välgrundat lagrum? Att du sedan kommer med påhopp om att jag inte respekterar mänskligheten vittnar bara om din begränsade debattförmåga, att föra en diskussion sakligt och undvika banala påhopp som inte besitter den minsta substans i realiteten.
Citera
2005-09-06, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Så det är aspekten att man använder bl.a. slag och sparkar mot motståndaren som är förkastliga? Inte det faktum att det är förhållandevis liten skaderisk. Jämför det med hockey, fotboll, innebandy och du kommer se att MMA är förskonat från lika mycket skador som de övriga sporterna.

Problemet är att du ser MMA ur ditt etiska perspektiv, där det är fel att folk "slåss", hur skulle denna etiska och väldigt subjektiva syn ligga till grund för ett välgrundat lagrum? Att du sedan kommer med påhopp om att jag inte respekterar mänskligheten vittnar bara om din begränsade debattförmåga, att föra en diskussion sakligt och undvika banala påhopp som inte besitter den minsta substans i realiteten.
Du babblar om din skaderisk den är helt trist för det har inte med det att göra,felet är att människor tittar på 2 mänskliga varelser som misshandlar varandra,barbariskt omoraliskt äckligt.
Citera
2005-09-06, 23:55
Medlem
Sun Rulers avatar
Citat:
Du babblar om din skaderisk den är helt trist för det har inte med det att göra,felet är att människor tittar på 2 mänskliga varelser som misshandlar varandra,barbariskt omoraliskt äckligt.

Ok, du matas dagligen med information om människor som lider och far illa av olika anledningar, t.ex. folk i New Orleans. Tycker du skall fokusera din enorma empati för mänskligheten på dessa istället för att moralisera över två vuxna individer som genom egen vilja vill mötas i MMA.
Citera
2005-09-06, 23:58
Medlem
rigormortis77s avatar
Citat:

Äh släpp handväskan för fan. Din moral är inte min moral och vem fan säger att du har rätt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Ok, du matas dagligen med information om människor som lider och far illa av olika anledningar, t.ex. folk i New Orleans. Tycker du skall fokusera din enorma empati för mänskligheten på dessa istället för att moralisera över två vuxna individer som genom egen vilja vill mötas i MMA.
Du menar att bara för det finns annat elände så skall k1 eländet få fortsätta?.Jag hoppas förbudet kommer snart samt att viasat&eurosport förbjuds visa den omoraliska sörjan.
Citera
Medlem
El Zorros avatar
Citat:

Men det är deras business så varför ska du bry dig?
Citera
2005-09-06, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El Zorro
Men det är deras business så varför ska du bry dig?
För att om man har respekt för mänskligheten så bör man ta avstånd från k1 sörjan.
Citera
2005-09-07, 00:01
Medlem
Sun Rulers avatar
Citat:
Du menar att bara för det finns annat elände så skall k1 eländet få fortsätta?.Jag hoppas förbudet kommer snart samt att viasat&eurosport förbjuds visa den omoraliska sörjan.

Min poäng var att din snedvridna syn på etik och moral bör kunna användas på ett bättre sätt än att lägga sig i vad som inte berör dig. Låt oss som vill se och utöva MMA göra det så kan du kolla på bollibompa tillsammans med dina gosedjur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in