Det kommer inte direkt som en överraskning och jag har hela tiden trott att K1 kommer att förbjudas så snart intresset vuxit sig tillräckligt stort. Det är ju faktiskt konsekvent att förbjuda K1 så länge proffsboxning inte är tillåtet. Felet är dock att man borde tillåta proffsboxning istället för att förbjuda K1 men nu bor vi ju som sagt i Sverige.
	Citat:

Ursprungligen postat av mullenö

Ett moment i k1 är ju att knocka sin motståndare vilket jag måste säga är helt ofattbart idiotiskt farligt både fysiskt samt psykiskt för åskådarna som får se en människa bli slagen nästintill medvetslös,hur kan ngn med respekt för mänskligheten gilla eller tillåta en sådan varböld till sk sport att förekomma.Det handlar inte om ngn skaderisk det handlar om ett djuriskt beteende som visas i sporthallar& tv,jag tror det förråar hela sammhället att k1 eller p boxning får förekomma.

Om jag vill slå skallen in i en betongvägg tills jag tuppar av så finns det mig veterligen inga juridiska förhinder. Om jag sedan gör det inför publik och kallar det underhållning så är det fortfarande lika ok. Varför ska då inte två vuxna människor, efter att gemensamt ha kommit överens om det, få gå in i en ring och slå på varandra? 
Om det är något som är djuriskt här så är det den moralhygien du förespråkar där flocken hela tiden ska tvingas rätta sig efter ledarens beteende.