2006-03-21, 08:05
Medlem
Arseniks avatar
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.j...usRenderType=6

Folksams sammanställning av antal sportrelaterade dödsfall under de senaste sju åren.

edit: felstavn.
Citera
2006-03-21, 13:31
Medlem
man kan ju lungt säga att mullenö är ägd

Sen så har ju nu lille Bosse blivit temporär utrikesminister nu när Freiwalds fått sparken. Påverkar det honom som idrottsminister?
Citera
2006-03-22, 17:48
Medlem
Daniel1343s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taags
man kan ju lungt säga att mullenö är ägd

Sen så har ju nu lille Bosse blivit temporär utrikesminister nu när Freiwalds fått sparken. Påverkar det honom som idrottsminister?
Intressant fråga då en så överväldigande majoritet av världens andra länder har en totalt annan lagstiftning om proffsboxning. Kanske kommer han hävda det bara är Sverige bland de demokratiska länderna(Räknar inte Norge dit) som gör rätt med vårt förbud och att alla andra beter sig på ett omoraliskt sätt och att deras läkare inte är kvalificerade att oss behandla svenskar. Inte så troligt kanske. Eller så kommer han bara fortsätta(i Sverige enbart förstås)att berätta att vi minsann inte är som vilket land som helst utan att vi här har en sällsynt hög moral där vi inte kan tillåta oss att ha någonting så barbariskt.
Bosse Ringholm är urtypen för en nörd, för höga byxor, runda glasögon, blev vald sist på gympan osv. Möjligen skulle de fruktansvärda skador som han pratar om kunna uppenbara sig om han någongång själv skulle ställt sig i ringen. Socialdemokraterna har en tradition av att tillsätta inkompetenta ministrar som överhuvudtaget inte är insatta inom det område de verkar. Bosse Ringmuskel är inget undantag
Citera
2006-03-23, 13:57
Medlem
heartagrams avatar
Ingen som vet hur det gick i röstningen angående lagförslaget? Den ägde ju rum igår, man ska väl inte behöva ringa till riksdagen för att få reda på hur det gick? Det vill jag inte påstå att jag gör frivilligt...
Citera
2006-03-23, 16:14
Medlem
Ybbes avatar
Antal utövare, K1 - hästsport - fotboll - hockey etc i Sverige kontra skaderisk/skador?
Citera
2006-03-23, 16:16
Medlem
Scrambles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ybbe
Antal utövare, K1 - hästsport - fotboll - hockey etc i Sverige kontra skaderisk/skador?
K-1:s svar på förslagets felaktigheter, finns en hel del intressant statistik i den:
http://www.kampsport.se/k-1.pdf
Citera
2006-03-23, 22:08
Medlem
Ybbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scramble
K-1:s svar på förslagets felaktigheter, finns en hel del intressant statistik i den:
http://www.kampsport.se/k-1.pdf
Hmm, intressant. Från att vara skeptisk så har jag (om texten följs) inget mot K1 då det ser ut som ett alternativ överlägset proffsboxning. Jag har en vän som snart ska gå upp i sin första match om inte ett eventuellt förbud hinner träda i kraft.
Citera
2006-03-24, 00:35
Medlem
När man kollar på Riksdagens hemsida vad dom har gjort på sin dagsordning så finns det inte någon info alls om något beslut eller att det ens har tagits upp.

Ni kan ju själva kika efter och se om ni ser något jag missa men det tror jag ej.

Mvh.
Citera
2006-04-06, 21:36
Medlem
Arseniks avatar
hm.. vart tog de som var för ett förbud vägen då? vill ju diskutera lite
Citera
2006-05-23, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arsenik
hm.. vart tog de som var för ett förbud vägen då? vill ju diskutera lite
Jag är här,jag vill ha förbud
Citera
2006-05-24, 00:03
Medlem
Det är underbart att sossarna skyddar oss från allt som är farligt. För i socialdemokraternas Sverige är vi alla får som inte kan bestämma något själva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in