• 1
  • 2
2018-06-21, 02:44
Medlem
Merinfo.se vägrar radera uppgifter, så det är väl inte mer än rätt att ta reda på vad det är för företag, och människor bakom. Vem är Christian Nilsson?

Förekommer det någon form av skattebrott inom hans verksamheter, eller handlar det om att gardera sig för e.v konkurs eller liknande? Jag tänker närmast på att han verkar slussa över pengar till moderbolaget Phoca Vitulina AB Org.nummer: 556769-3972 som själv inte verkar ha någon verksamhet, endast stadig kassa.

Christian Nilsson
Litorinavägen 10
302 56 Halmstad
19780617-xxxx

På adressen finns även hans flickvän

Sevcan Nilsson
19880729-XXXX

Totalt finns Christian Nilsson i 8 bolag.

Citat:
Technology Solution & Integration Sverige AB
Mölndal
Org.nummer
556977-2667
Verksamhet
Kontorsmaskiner & Kontorsutrustning, Partihandel

Citat:
Merinfo Sverige AB
Halmstad
Org.nummer
556825-8601
Verksamhet
Reklam, PR, Mediebyrå & Annonsförsälj.

Citat:
Jump Forward AB
Halmstad
Org.nummer
556965-0798
Verksamhet
Grafisk Designverksamhet

Citat:
Informationsgruppen i Sverige AB
Mölndal
Org.nummer
559052-4582
Verksamhet
Informationstjänster, övriga

Citat:
Better Thinking AB
Halmstad
Org.nummer
559049-6591
Verksamhet
Reklam, PR, Mediebyrå & Annonsförsälj.

Citat:
Fast Forward AB
Mölndal
Org.nummer
559125-1177
Verksamhet
Personbilar & Lätta Motorfordon, Handel

Citat:
Svensk fordons- och trafikanalys AB
Stockholm
Org.nummer
559161-8607

Citat:
CNAK i Halmstad Holding AB
Halmstad
Org.nummer
559083-3280

Diskutera allt som har med Merinfo.se och Christian Nilsson att göra!
Citera
2018-06-21, 08:04
Medlem
Vad för uppgifter är det han vägrar radera ur merinfo? Merinfo speglar väl bara officiella myndighetsuppgifter, helt gratis dessutom. Btw, han kör väl biluppgifter.se också?

Det här känns inte som en tråd om kändisskvaller, det känns som en stalkertråd från någon som en aning felkopplad i huvudkontoret.
Citera
2018-06-21, 12:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ompiliompi
Vad för uppgifter är det han vägrar radera ur merinfo? Merinfo speglar väl bara officiella myndighetsuppgifter, helt gratis dessutom. Btw, han kör väl biluppgifter.se också?

Det här känns inte som en tråd om kändisskvaller, det känns som en stalkertråd från någon som en aning felkopplad i huvudkontoret.

Han samkör flera register och lägger ut. Antagligen har han ett utgivare bevis därav har han lagen på sin sida. Tycker ändå att han kan äga sin egna skit så att säga.

Finns några domar på hans familj?
Citera
2018-06-21, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ompiliompi

Han vägrar radera uppgifter som finns om mig och andra på plattformen. Rent lagligt har han rätt i just den biten, men bara för att något är lagligt så betyder väl inte det att det är lämpligt att ha en databas med miljoner människor öppet för vem som helst att se.

Han verkar även ha biluppgifter.se, tack för det.

Jag tänker som så att hänger man ut människor mot sin vilja, så får man leken tåla.

Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Finns några domar på hans familj?

Kollade snabbt på Lexbase men hittade ingenting. Ska gräva vidare.
Citera
2018-06-21, 15:29
Medlem
Citat:
Co-founder, Co-owner & Publisher
Företagsnamn Better Thinking AB
Anställningsdatum apr 2016–nu Anställningsperiod 2 år 3 månader
Ort Halmstad, Sweden

The first fully complete internet site and database that holds information about every single home in Sweden. Bostadsuppgifter is the fourth site in a bigger network of sites with over 1,5 million users every week. We mine, sell and publish the data that we fully own, making the possibilities endless to serve our customers.
Christian Nilsson på LinkedIn https://www.linkedin.com/in/christian-nilsson-261a671/

Det är uppenbart att han inte har oss ofrivilliga kunder i tanke.

Någon som sitter på mer info, alternativt har kunskap inom bokföring, ekonomi etc. Och kan kolla bolagen han äger?

Jag tar midsommar men fortsätter grävandet nästa vecka.
Citera
2018-06-21, 16:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XrSC
Han vägrar radera uppgifter som finns om mig och andra på plattformen. Rent lagligt har han rätt i just den biten, men bara för att något är lagligt så betyder väl inte det att det är lämpligt att ha en databas med miljoner människor öppet för vem som helst att se.

Han verkar även ha biluppgifter.se, tack för det.

Jag tänker som så att hänger man ut människor mot sin vilja, så får man leken tåla.

Kollade snabbt på Lexbase men hittade ingenting. Ska gräva vidare.

Gå till skatteverket dom har en dator där man kolla om han har barn och sånt.

Kolla hos Bolagsverket , där kan man hitta en massa kul om bolaget årstämne protokoll och sånt.

Jag tycker du gör rätt, han skall äta sin egna skit ovasätt om lagen ger honom rätt eller ej.
Senast redigerad av 53280 2018-06-21 kl. 16:13.
Citera
2018-06-21, 16:13
Medlem
Citat:
Gå till skatteverket dom har en dator där man kolla om han har barn och sånt.

Kolla hos Bolagsverket , där kan man hitta en massa kul om bolaget årstämne protokoll och sånt.

Lägger till Skatteverket och bolagsverket på min lista. Tänker även kolla upp grundskolebetyg, gymnasiebetyg, e.v lumpen? Kom gärna med fler register som kan vara värda att kika i.
Citera
2018-06-21, 23:07
Medlem
Har haft att göra med Christian en hel del under flera år och det enda jag kan säga är att han är en trevlig, chosefri entreprenör som både är driven, smart och hungrig. Mycket generös dessutom.

Skulle behövas fler sådana som han!
Citera
2018-06-22, 10:36
Medlem
Paris24s avatar
Anmäl till polisen (?) att merinfo bryter mot GDPR. Böterna för att göra detta är i miljonklassen.
Senast redigerad av Paris24 2018-06-22 kl. 11:23.
Citera
2018-06-25, 01:21
Medlem
Citat:
Man får hitta på andra kreativq saker och jävlas med fanskapet. Att man kalla ett svin sådan för entreprenör är för mig främmande.

Jag tror inte man behöver gå så långt, öppna uppgifter lär räcka. Det skulle inte förvåna mig om killen sysslade med någon form av ekonomisk brottslighet eller annat skit.

Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Anmäl till polisen (?) att merinfo bryter mot GDPR. Böterna för att göra detta är i miljonklassen.

Vad jag förstår gör han ingenting olagligt, i alla fall inte gällande merinfo.se. Det återstår att se om det finns någon annan brottslighet.
Citera
2018-06-25, 06:37
Bannlyst
Citat:
Jag tror inte man behöver gå så långt, öppna uppgifter lär räcka. Det skulle inte förvåna mig om killen sysslade med någon form av ekonomisk brottslighet eller annat skit.

Vad jag förstår gör han ingenting olagligt, i alla fall inte gällande merinfo.se. Det återstår att se om det finns någon annan brottslighet.

Så länge han har ett utgivarbevis så går han fri. Kolla med Radio och TV Verket vad grunden för hans utgivarbevis är, man kanske kan få det indraget.
Citera
2018-06-25, 10:13
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Jag kan inte gdpr i detalj, men det är numera brottsligt att inte skicka all info man har om en person om han begär det, och sedan ta bort denna info. bara det merarbetet, om 1000-tals svenskar begär ut info, måste vara ett allvarligt ekonomiskt avbräck i en ganska liten rörelse sannolikt utan anställda.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in