• 1
  • 2
2018-06-19, 19:24
Medlem
Craiggs avatar
Jag och en kompis r sugna p att ta en weekend antingen i Prag eller Wien.
Vilken av dessa stder r bst och roligast (med roligast menar jag bst uteliv, fler attraktioner, museum etc).
Wien frknippar jag med klassisk musik och nyklassicism, Prag frknippar jag med billiga priser och vacker innerstad.
Men vilken av stderna r egentligen att fredra? Mvh
Citera
2018-06-19, 19:26
Medlem
Oldberrys avatar
Prag r en bttre feststad och det r nog lite hgre puls ver lag. Wien r jttefint och kanske lite mer "classy"
Citera
2018-06-19, 19:29
Medlem
70-talsfilms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Craigg
Vilken av dessa stder r bst och roligast (med roligast menar jag bst uteliv, fler attraktioner, museum etc).
Wien frknippar jag med klassisk musik och nyklassicism, Prag frknippar jag med billiga priser och vacker innerstad.

Det r fler muslimer i sterrike.
Citera
2018-06-19, 19:37
Medlem
Prag skulle jag ka fr beska dagtid. Fantastisk stad med massa kultur och byggnader. Nattlivet mste man ha koll p vad man gr och inte vara fr onykter. Finns stllen som slpper in dig gratis men du fr prjsa stora pengar fr komma ut. Flera i vrt sllskap som blev mnga tusen kronor fattigare och det inte p dricka eller mat. (vi var stort sllskap som spred ut sig p flera stllen). Mycket ryssar som str i drrarna som vakter. Tar sig inte fr spa upp gster som inte uppfr sig. Och de njuter av det. Mnga unga tjejer som r p dig och du fr ha kolla p plnbok m.m. Personligen gillar jag inte festa och behva vara p sin vakt hela tiden samtidigt.

Wien har jag bara beskt dagtid och genomresa. Dock aldrig hrt om staden som feststad frn andra.

Reykawik p Island dremot r grymt. Dessutom r kvinnor i majoritet. Plus att det r princip nstan helt MENA fritt och lg kriminalitet.
Citera
2018-06-19, 19:42
Medlem
lyktstolpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 70-talsfilm
Det r fler muslimer i sterrike.

Myyyycket mer, shejkerna flyger dit sina bilar o frser runt.

Blev sjlv chockad nr jag var i Salzburg 3r sen hur mkt Mellanstern det var

Ontopic, sterrike r fint men Prag r nog en stad man ker med polare till. Allt r sjukt billigt med!
Citera
2018-06-19, 19:46
Medlem
Jag hade krt p Prag. Wien skert grymt ocks men r rdd att det r lite Stockholm, London, Paris, Berlin stuk ver stllet p grund utav (ni vet vad..).
Citera
2018-06-19, 19:48
Medlem
Rekommenderar Prag, helt klart. Stort utbud av bde kultur och uteliv. Wien r en vacker stad men absolut ingen feststad
Citera
2018-06-19, 20:23
Medlem
-Andreas-s avatar
Praha.
Har varit dr flera ggr o dr finns all haram som kan frestllas i ordentliga portioner, vilket r positivt.
Citera
2018-06-19, 20:39
Medlem
Craiggs avatar
Tanken r inte bara att vi ska festa, utan p dagarna vill vi grna beska intressanta museum, kolla p intressant arkitektur och sitta vid monument osv. r Prag fortfarande verlgsen nr det kommer till dessa faktorer?
Citera
2018-06-19, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Craigg

Prag r utan tvekan en bttre stad. Roligare, billigare och skrare. Wien har tyvrr drabbats ganska hrt av de senaste rens tillskott till befolkningen.
Citera
2020-09-22, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Prag r utan tvekan en bttre stad. Roligare, billigare och skrare. Wien har tyvrr drabbats ganska hrt av de senaste rens tillskott till befolkningen.
vilket skitsnack. Wien r utsett till vrldens bsta stad att bo i, i hela vrlden. Googla lite. En orsak r fr att det inte finns ngra ghetton. Ingen segregation i staden. Rika bor bland fattiga. Beskte staden r 2019. De invandrare som frmst finns i Wien r juggar. r sjlv jugge, s hrde vilket sprk de talade....
Citera
2020-09-22, 21:12
Medlem
Nja, Wien r betydligt mer frslummat p sina hll och "ghetton" finns visst. Prag r en trevligare stad och dessutom mer prisvrt. Bttre val!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in