2023-07-16, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Likaz
Se mitt inlägg för snart 4 år sedan. Jag får fortfarande hot och betalningskrav varje månad. Hela mailboxen fylls av deras kravbrev.

Skaffa ny mail - det verkar vara enda kontaktsättet för dessa.

Om du inte vill eller kan skaffa ny mail - lägg till regler för avsändaren så de automatiskt hamnar i papperskorgen/tas bort.
Citera
2023-07-16, 13:00
Medlem
Sonny00s avatar
Jäkligt smart upplägg egentligen!

De skapar hundratals fejkade dejtingsajter med lockande tjejer på. Inget konstigt egentligen att tiotusentals personer världen över går på detta och tecknar ett abonnemang. Jag gissar att i princip alla kunder snabbt inser att det är fejk och försöker avsluta abonnemanget. Detta går naturligtvis inte och av internationella omdömen att döma verkar många kunder inte veta hur de ska stoppa de månatliga dragningarna.

Terrorbreven från suspekta inkasso- och advokatbyråer skrämmer säkert många till att betala ett tag till.

Vad ni än gör, betala inte en krona till dessa bedragare. Inte en chans att de skulle hålla på och stämma tusentals personer i massor av olika länder! Inte en chans! De får in pengar ändå av folk som låter sig skrämmas.
Citera
2023-07-16, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plural69
Tja. Fick post hem från Auer witte tjiel( advokater)

Står att jag har bokat ett kostnadspliktigt medlemskap i online Community snabb.date. Att dom har registrerat min email. Tog bort den mailen för länge sedan.

Har absolut inte bokat nånting eller gett ut mina bankuppgifter, visa kort mm. Står lite oseriöst" hjälper inte att sticka huvudet i sanden och vägra betala och få fallet löst.

Vet inte ett skit om dom skickat nånting till den emailen för har som sagt inte den kvar. Vad ska jag göra. Är på 100euro.

Här kan du läsa om att bestrida en faktura.

Kravbrev från Paidwings och Auer Witte Thiel om dejtingsida

https://www.hallakonsument.se/fragor...m-dejtingsida/
Citera
2023-07-16, 16:24
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Se mitt inlägg för snart 4 år sedan. Jag får fortfarande hot och betalningskrav varje månad. Hela mailboxen fylls av deras kravbrev.
Har de inte gjort mer än att skicka mail trots att det gått fyra år så är det ett ganska bra tecken på att de inte är särskilt ivriga på att faktiskt göra rättssak av det hela.

Och hela mailboxen fylls? Hur ofta skickar de krav egentligen?
Citera
2023-07-16, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298
Skaffa ny mail - det verkar vara enda kontaktsättet för dessa.

Om du inte vill eller kan skaffa ny mail - lägg till regler för avsändaren så de automatiskt hamnar i papperskorgen/tas bort.

Lägg en regel som vidarebefodrar mailet tillbaka till avsändaren och sedan flyttar mailet till skräppost. Skickar de mail flera gånger om kommer de själva att bli irriterade på att få samma mail tillbaka. Du kan även göra en mall som liknar "do not deliver notice" som talar om för avsändaren att mailen inte finns.
Citera
2023-07-16, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Jäkligt smart upplägg egentligen!

De skapar hundratals fejkade dejtingsajter med lockande tjejer på. Inget konstigt egentligen att tiotusentals personer världen över går på detta och tecknar ett abonnemang. Jag gissar att i princip alla kunder snabbt inser att det är fejk och försöker avsluta abonnemanget. Detta går naturligtvis inte och av internationella omdömen att döma verkar många kunder inte veta hur de ska stoppa de månatliga dragningarna.

Terrorbreven från suspekta inkasso- och advokatbyråer skrämmer säkert många till att betala ett tag till.

Vad ni än gör, betala inte en krona till dessa bedragare. Inte en chans att de skulle hålla på och stämma tusentals personer i massor av olika länder! Inte en chans! De får in pengar ändå av folk som låter sig skrämmas.

Tja, vi har ju en "svensk tidning" (eller snarare en bloggsida med utgivningsbevis) som kör exakt samma stuk. Det fungerar ju bra. Det finns ju en hel tråd på över 100 sidor om den bedragaren här inne.
Citera
2023-07-16, 18:56
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Tja, vi har ju en "svensk tidning" (eller snarare en bloggsida med utgivningsbevis) som kör exakt samma stuk. Det fungerar ju bra. Det finns ju en hel tråd på över 100 sidor om den bedragaren här inne.

Är det Fria Tider du tänker på?
Citera
2023-07-16, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Är det Fria Tider du tänker på?

Fria Fantasier, ja
Citera
2023-07-16, 19:06
Medlem
Citat:
Lägg en regel som vidarebefodrar mailet tillbaka till avsändaren och sedan flyttar mailet till skräppost. Skickar de mail flera gånger om kommer de själva att bli irriterade på att få samma mail tillbaka. Du kan även göra en mall som liknar "do not deliver notice" som talar om för avsändaren att mailen inte finns.

De som skickar kommer inte märka av detta.

De har sin lista med mail som de bombar på med - från en adress som inte går att svara på. Allt är automatiserat. Börjar du svara så eller skicka tillbaka mail så vet de om att en person sitter på mailen och fortsätter.
Citera
2023-07-16, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298
De som skickar kommer inte märka av detta.

De har sin lista med mail som de bombar på med - från en adress som inte går att svara på. Allt är automatiserat. Börjar du svara så eller skicka tillbaka mail så vet de om att en person sitter på mailen och fortsätter.

Men du skickar ju till deras kontorsmail/kontaktmail, inte till deras autosvarsmail. Så när de skickar ett automatiskt mail så vidarebefodrar du mailet till en kontakt mail på byrån. Du kan även maska vissa detaljer och skicka till någons familjemail på byrån. Bästa är att skicka ett DNS-svar att mailen inte är nåbar.
Citera
2023-07-18, 19:20
Medlem
Citat:
Men du skickar ju till deras kontorsmail/kontaktmail, inte till deras autosvarsmail. Så när de skickar ett automatiskt mail så vidarebefodrar du mailet till en kontakt mail på byrån. Du kan även maska vissa detaljer och skicka till någons familjemail på byrån. Bästa är att skicka ett DNS-svar att mailen inte är nåbar.
Orkar inte traggla igenom en komplicerad engelsk text då min engelska är ganska begränsad. I vart fall så betalar jag inget på den så kallade skulden som består av 449:- och avser en månad. Erbjudandet bestod av en månad för det priset och som jag betalade, inget annat. upptäckte senare att de fortsatte dra från mitt konto och bytte då kort. Därefter har de förföljt mig under flera år och uppmanat mig att betala för att låsa upp kontot igen samt hotbrev om juridiska replesarier om jag inte gör det. Vet inte om jag borde göra en polisanmälan och om det skulle ha någon verkan.
Citera
2023-12-22, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulmenkotten
Det här företaget verkar ju helt efterblivet
Dom fortsätter att skicka mail, men flyttar fram datumet hela tiden

Citat:

Hur går det för er? Fortsätter kraven att komma?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in