2023-12-28, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirko.Kostelic
Hur går det för er? Fortsätter kraven att komma?
Jadå, kraven strömmar in hela tiden, varje månad
Citera
2023-12-28, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Likaz
Jadå, kraven strömmar in hela tiden, varje månad

OK! Det går inte att markera dem som skräpmejl så de hamnar direkt bland annat skräp? Då slipper du se dem i alla fall.
Citera
2023-12-29, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirko.Kostelic
OK! Det går inte att markera dem som skräpmejl så de hamnar direkt bland annat skräp? Då slipper du se dem i alla fall.
Ja, det går säkert, men det vore intressant att veta om det är fler som är förföljda. Ingen skriver något. Kanske vi tillsammans kunde göra nå´t.
Citera
2024-02-19, 15:58
Medlem
Jag fick hem ett brev på brevlådan ang en faktura från dessa nötter, vad hade ni gjort? Jag tänker inte betala den?
Citera
2024-02-19, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bensbyyyy
Jag fick hem ett brev på brevlådan ang en faktura från dessa nötter, vad hade ni gjort? Jag tänker inte betala den?

Varför ett frågetecken efter ”Jag tänker inte betala den” ? Vet du inte om du tänker betala den?

Om du anser att du inte är betalningsskyldig så bör du bestrida kravet, exempelvis via mail.

Av ren nyfikenhet undrar jag vad kravet gäller. Någon slags dating-sida?
Citera
2024-02-19, 19:54
Medlem
Ser bara i denna tråden att många struntat i att betala sina brev som dem får hemskickade. Och undrar vad som händer om man inte betalar. Har skickat mail till dem men får bara auto svar tillbaka, ah det är en dating-sida som jag har sagt upp kontakten med.
Citera
2024-02-20, 07:19
Medlem
Citat:
Ser bara i denna tråden att många struntat i att betala sina brev som dem får hemskickade. Och undrar vad som händer om man inte betalar. Har skickat mail till dem men får bara auto svar tillbaka, ah det är en dating-sida som jag har sagt upp kontakten med.

Man måste ju inte fortsätta att bestrida samma krav varenda gång det kommer ett nytt mail. Jag antar att du har bestridit kravet hos dating-sidan för länge sedan?

När det gäller just den här advokatbyrån så verkar de drabbade överens om att det händer ingenting mer än att de skickar mail i åratal.
Citera
2024-02-29, 18:08
Medlem
Citat:

Det kommer inte hända något. Dessa har jagat mig i 6 månader trots att jag utnyttjade ångerrätten. De svarar inte på fakta utan babblar bara på en massa. Jag har motbevisat dem flera ggr men de besvarar aldrig fakta utan fortsätter dravla på.
Citera
2024-02-29, 18:29
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Sayko
Det kommer inte hända något. Dessa har jagat mig i 6 månader trots att jag utnyttjade ångerrätten. De svarar inte på fakta utan babblar bara på en massa. Jag har motbevisat dem flera ggr men de besvarar aldrig fakta utan fortsätter dravla på.
Det är inte lönt att ge sig in i en dialog med dem. Bestrid eventuella fakturor. Därefter kan de inte göra något utan att gå till domstol.
Citera
2024-03-05, 16:46
Medlem
Precis vad jag tänkt och har gjort, dem
Känns oerhört oseriösa i allt dem skriver tillbaka. Har ni varit med att dem har ringt upp er?
Citera
2024-03-07, 03:38
Medlem
Citat:
Precis vad jag tänkt och har gjort, dem
Känns oerhört oseriösa i allt dem skriver tillbaka. Har ni varit med att dem har ringt upp er?

De har aldrig ringt mig. Jag bestrider alla krav som kommer via mail, får dock aldrig något svar från dem. Det kommer nya krav hela tiden.
Citera
2024-03-07, 10:47
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sayko
De har aldrig ringt mig. Jag bestrider alla krav som kommer via mail, får dock aldrig något svar från dem. Det kommer nya krav hela tiden.
Är det nya krav, eller samma krav om och om igen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in