Citat:
Ursprungligen postat av
Taoker
Asså helt seriöst, min brorson gråter lika mycket när hans nallebjörn tas ifrån honom. Min syster grät sådär när hon fick fel smak på sin festis.
Ska det vara lätt att ta sig in i landet? Nej. Barnet kanske inte förstår men för i helvete, det är klart att det kommer vara några timmar av förtvivlan och sorg.
Att kalla detta tortyr är en ren jävla skandal.
"Hjärteskärande att höra barn skrika och gråta" - Vafan åk till ett dagis, barn gråter hela tiden. Klart det är jobbig situation mitt i natten att ta sig förbi tull och över gränsen.
Inte för jag ens är nån stark supporter av Trump men detta försök till bajskastning är löjligt.
När barnen måste lära varandra hur man byter blöjor på de som inte har fått lära sig gå på pottan än så bör man nog tänka efter om man står på rätt sida av det hela.
Gränsvakterna har absolut ingen koll på barnen, det hela är en tickande bomb, hur ska det förklaras bort om det börjar spridas sjukdomar bland barnen, för om det tog dem 3 dagar att inse att en 4 åring inte bör vara separerad från en vuxen så kan vi bara förvänta oss att det kan ta längre tid innan de inser att barnen blir sjuka osv
Citat:
A teenager at a US Border Patrol facility had to teach other children how to help change the diaper of a young girl who had been separated from family members.
According to the Associated Press, a 16-year-old girl in a South Texas facility took care of a four-year-old girl she didn't know for at least three days when they were kept in the same chain-link cage together.
The teenager told the story to Michelle Brane, director of migrant rights at the Women's Refugee Commission, who spent time at the facility on Friday.
"She had to teach other kids in the cell to change her diaper," Brane said.
Agents initially thought the four-year-old was younger, in part because she wasn't talking or communicating with anyone. As it turned out, the girl only spoke K'iche, a language indigenous to Guatemala, and not Spanish.
"She was so traumatized that she wasn't talking," Brane told the Associated Press. "She was just curled up in a little ball."
After an attorney began asking questions about the girl's situation, agents found the girl's aunt, who had been kept in a different part of the facility, and reunited the two. The facility houses 1,100 adults and children, but hundreds of children are reportedly kept apart from their parents or other family members.
http://nordic.businessinsider.com/immigration-children-diapers-2018-6?r=US&IR=T
Men visst, prata du om några timmar när barnen går utan översyn i dagar.