2018-06-19, 08:07
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terge
Varför ska man inte kalla barn för barn nu då? Detta handlar ju om barn. Vad är det för fel med det?

Spelar ingen roll. Skicka hem dom. Dessa är bara en produkt som ska jobba för halva lönen.

Skicka hem dom. USA behöver dom inte.
Citera
2018-06-19, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Jag är ingen anhängare av Trump, men du drömmer ihop vad du önskar är en sanning. Detta sker på delstatsnivå och Trump är aktivt emot dessa läger.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/melania-trump-om-inlasta-migrantbarn-hatar-att-se-barn-skiljas-fran-sina-foraldrar

Om Trump inte ville att nästan 2000 barn skulle tas från sina föräldrar och sätta dem i hägn varför gör han det då? Du vet ju att han kan avsluta det här på en gång om han vill. Men han vill inte, han vill byta barnen mot sin jädra mur. Det är vad han har tänkt ut. Sen att han traumatiserar barn spelar ingen roll för honom.
Citera
2018-06-19, 08:09
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Så att låta andra barn lära sig hur man byter blöjor på barn på åldern 4 år och yngre för att de har separerats från släkten är okej?

Spelar ingen roll. Skicka hem dom ändå. Jag prioriterar USA'S riktiga befolkning istället för en mänsklig produkt som är födda för att jobba för halva lönen.

Ja. Mexiko är ett boskap av låglönefolk.
Citera
2018-06-19, 08:13
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=qYvZqPGedo0

Barnen kan fortfarande söka asyl. Men vad jobbigt de gör det för sig. Varför ska barnen inte få vara med sina föräldrar?
Citera
2018-06-19, 08:15
Medlem
Citat:
Om Trump inte ville att nästan 2000 barn skulle tas från sina föräldrar och sätta dem i hägn varför gör han det då? Du vet ju att han kan avsluta det här på en gång om han vill. Men han vill inte, han vill byta barnen mot sin jädra mur. Det är vad han har tänkt ut. Sen att han traumatiserar barn spelar ingen roll för honom.
Du sprider fake news och är uppenbart ointresserad av fakta. Det är uppenbart att ditt engagemang inte gäller barnen utan din agenda är att vara emot Trump. Mitt förslag är att du vänder dig till amerikanska forum, då ytterst få Trumpväljare torde finnas på Flashback.
Citera
2018-06-19, 08:20
Medlem
Nielsens förklaringar hänger inte ihop alls. Det finns ingen anledning att ta barnen från sina föräldrar för att det står i bibeln enligt Sessions och Sarah Sanders. Trump menar att Demokraterna måste ändra på lagen. Men är han inte president, han Trump?

https://www.youtube.com/watch?v=PAjtoB7AE00

Policyn att ta barnen från sina föräldrar är ju något som bestämdes i år. Trump får göra som han vill med detta men att skylla på andra är rätt lågt. Stå för att du torterar barn Trump!
Citera
2018-06-19, 08:36
Medlem
Citat:
Nielsens förklaringar hänger inte ihop alls. Det finns ingen anledning att ta barnen från sina föräldrar för att det står i bibeln enligt Sessions och Sarah Sanders. Trump menar att Demokraterna måste ändra på lagen. Men är han inte president, han Trump?

https://www.youtube.com/watch?v=PAjtoB7AE00

Policyn att ta barnen från sina föräldrar är ju något som bestämdes i år. Trump får göra som han vill med detta men att skylla på andra är rätt lågt. Stå för att du torterar barn Trump!

Den kan ju leva i Mexiko som en hel och samlad familj.
Citera
2018-06-19, 08:53
Medlem
Taokers avatar
Asså helt seriöst, min brorson gråter lika mycket när hans nallebjörn tas ifrån honom. Min syster grät sådär när hon fick fel smak på sin festis.

Ska det vara lätt att ta sig in i landet? Nej. Barnet kanske inte förstår men för i helvete, det är klart att det kommer vara några timmar av förtvivlan och sorg.

Att kalla detta tortyr är en ren jävla skandal.

"Hjärteskärande att höra barn skrika och gråta" - Vafan åk till ett dagis, barn gråter hela tiden. Klart det är jobbig situation mitt i natten att ta sig förbi tull och över gränsen.

Inte för jag ens är nån stark supporter av Trump men detta försök till bajskastning är löjligt.
Citera
2018-06-19, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taoker
Asså helt seriöst, min brorson gråter lika mycket när hans nallebjörn tas ifrån honom. Min syster grät sådär när hon fick fel smak på sin festis.

Ska det vara lätt att ta sig in i landet? Nej. Barnet kanske inte förstår men för i helvete, det är klart att det kommer vara några timmar av förtvivlan och sorg.

Att kalla detta tortyr är en ren jävla skandal.

"Hjärteskärande att höra barn skrika och gråta" - Vafan åk till ett dagis, barn gråter hela tiden. Klart det är jobbig situation mitt i natten att ta sig förbi tull och över gränsen.

Inte för jag ens är nån stark supporter av Trump men detta försök till bajskastning är löjligt.

Citat:
On Friday, administration officials said about 2,000 children have been separated from their families over a six-week period ending in May.
https://nypost.com/2018/06/18/how-children-live-inside-cramped-immigration-detention-centers/

Vad är det för dagis du pratar om där det inte kommer någon och hämtar sina barn på ett par veckor?
Citera
2018-06-19, 09:19
Medlem
Gubbtjyven73s avatar
Att använda dessa kanaler för att på något sätt visa att du har rätt TS gör mig lätt illamående, det är endast direkta antiTrump media som på värsta Magdalena andersson väg beskriver vad man ska lyssna efter.

Fritt översatt"Lyssna lyssna det är barn som gråter, det skulle kunna vara ditt barn."
Det största felet ligger naturligtvis hos föräldrarna som släpar med sig barn till en gräns som är stängd och sedan gnäller om att landet man vill in i har regler och behov att kontrollera vilka som ska få passera.
Trump har sagt att gränskontrollen ska skärpas och när han nu gör det så ska det gråtas ut av vänsterpacket som är i minoritet.
Citera
2018-06-19, 09:19
Medlem
Citat:
Dr. Colleen Kraft, who heads the American Academy of Pediatrics, also visited a small shelter in Texas recently.

She said she spotted a toddler about 2 years old crying hysterically and pounding her fists inside the 60-bed facility, which she declined to identify.

Från länken i mitt inlägg ovan. Det är säkert en hel del som inte stämmer med beskrivningar som ges men om det vore totalt lögnaktigt så skulle ju det framföras å det tydligaste. Trump skriker inte i högan sky om fake news alls. Ingen säger fake. Så you do the maths.
Citera
2018-06-19, 09:23
Avslutad
nä jag tror inte trump är ond

det är bara vanlig signalpolitik

man måste peka med hela handen så att alla förstår vad som gäller och just i det här fallet är nog signalen att man nog ska undvika att ta sig in illegalt i usa?

i sverige å andra sidan sänder vi signaler runt hela världen att tar du dig bara till sverige så väntar försörjningsstöd och gratis vård och kan du bluffa trovärdigt så köper kommunen en bostad till dig som du får bo i gratis
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in