2018-08-05, 20:09
Medlem
Klubbar som Zlatan har lämnat brukar ju vinna något stort direkt säsongen därpå. Det blir alltså Manchester United som vinner ligan denna säsong.
Citera
2018-08-05, 21:27
Medlem
anteri17s avatar
Vad många drar stora slutsatser efter att Chelsea blivit utspelat av Europas bästa lag. Tröttsamt. Jorginho sägs inte orka med tempot och Sarri ball har snabbt blivit något man inte längre vill ha skrivit som hyllning.

Tittar man över hela försäsongen har Chelsea sett bra ut. Mot såväl Inter och Arsenal var laget klart bättre första 60 innan orken tröt och märkbart sämre spelare behövdes bytas in. Extremt snabbt verkar laget ha bytt skepnad från Contes cynism till Sarris mer offensiva fotboll. Inget av detta syntes idag dock. Man har då att välja mellan att se allmänna tendenser från en match mot Europas bästa lag, eller över flertalet tidigare matcher.

Hittills har Chelsea också varit löjligt ickeordinarie. Hazard, Willian och Kante är bärande i den här truppen, och framförallt är de två förstnämnda spelartyperna helt avgörande för Sarris typ av fotboll.

...................

Jag har en rätt stor tro på att Sarri och Chelsea kommer få ihop det här relativt kvickt. Troligtvis kommer man ha tämligen enkelt mot svagare motstånd, där Sarris fotboll är väl lämpat mot låga försvar. Med bättre spelare på planen kommer även alla lag förutom City att få det svårt.

Jag har till och med spelat en redig summa till 15 ggr pengarna på att Chelsea tar hem titeln. I dagsläget håller jag laget som trea i min prediction, vilket borde motsvara ett odds till hälften av det tidigare nämnda.
Citera
2018-08-05, 22:16
Medlem
Ustyugov3s avatar
Leeds ser sjukt bra ut. Samuel Saiz är klass. Bielsa i PL 2019.

Seriöst så var de oerhört Bielsa/latino-bra idag, men vi får se om det håller. Stoke bättre sista kvarten med Crouch och långbollar, nästan som vanligt.
Citera
2018-08-05, 22:33
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Vad många drar stora slutsatser efter att Chelsea blivit utspelat av Europas bästa lag. Tröttsamt. Jorginho sägs inte orka med tempot och Sarri ball har snabbt blivit något man inte längre vill ha skrivit som hyllning.

Europas bästa lag? City imponerade inte speciellt i CL förra säsongen...

Men visst drar folk slutsatser fort, brukar alltid vara så. Tycker inte Chelsea blev speciellt utspelade, det var perioder i matchen där Chelsea tryckte på också och kunde gjort mål med bättre skärpa. Det enda man kan konstatera efter matchen är väl egentligen att City med en tränare som varit där i 2 år, en klar spelidé samt att han fått frihet att värva för hur mycket han vill och plocka spelare till varje position vinner mot ett Chelsea som fick in en ny tränare för 3-4 veckor sedan (?) som endast fått göra en värvning hittills. Ser man det efter förutsättningarna så slutar väl matchen i princip som förväntat. City imponerar inte men Pep's spelsystem samt laget han har fått bygga under 2 år gör det som förväntas.
Citera
2018-08-05, 22:38
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Europas bästa lag? City imponerade inte speciellt i CL förra säsongen...

Men visst drar folk slutsatser fort, brukar alltid vara så. Tycker inte Chelsea blev speciellt utspelade, det var perioder i matchen där Chelsea tryckte på också och kunde gjort mål med bättre skärpa. Det enda man kan konstatera efter matchen är väl egentligen att City med en tränare som varit där i 2 år, en klar spelidé samt att han fått frihet att värva för hur mycket han vill och plocka spelare till varje position vinner mot ett Chelsea som fick in en ny tränare för 3-4 veckor sedan (?) som endast fått göra en värvning hittills. Ser man det efter förutsättningarna så slutar väl matchen i princip som förväntat. City imponerar inte men Pep's spelsystem samt laget han har fått bygga under 2 år gör det som förväntas.

Min ögon ser City som Europas bästa lag just nu. De kan ha varit det förra säsongen också.

Gör det som förväntas? Innefattar det ligaspelet förra säsongen? Lol.
Citera
2018-08-05, 23:19
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Min ögon ser City som Europas bästa lag just nu. De kan ha varit det förra säsongen också.

Gör det som förväntas? Innefattar det ligaspelet förra säsongen? Lol.

Gör det som förväntas i dagens match dvs. Tycker inte dom kör över Chelsea även om dom är bättre. Hade Sarri haft samma utgångsläge som City och varit i Chelsea 2 år så hade matchen troligtvis sett annorlunda ut.
Citera
2018-08-06, 08:57
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Possession % 71.6 - 28.4
Total shots 13 - 1
On target 4 - 0
Passing % 90.1 - 75.5

Gissa från vilken match

Citat:
Ursprungligen postat av Ustyugov3
Leeds ser sjukt bra ut. Samuel Saiz är klass. Bielsa i PL 2019.

Seriöst så var de oerhört Bielsa/latino-bra idag, men vi får se om det håller. Stoke bättre sista kvarten med Crouch och långbollar, nästan som vanligt.
Såg riktigt bra ut. Hög intensitet, press och spel längs marken. Måste vart rena chocken för leeds supportrarna att se detta. Någon sa att det var det bästa dem sett sen PL dagarna. Frågan är hur länge spelarna orkar hålla uppe det. Ska komma ihåg också att the championship är 46 matcher. Och inte 38 som dem flesta andra. Lägg därtill cup spel och eventuell play off. Tveksamt om det håller hela säsongen men det var kul och se igår, skulle vara kul och få upp leeds igen. Annars potter och swansea som startat bäst av nedflyttade lagen. Stoke såg dåliga ut men har bra material. West brom får det nog tufft. Gjorde misstaget att ha kvar moore, som visserligen gjorde det bra, men i ett gynnsamt läge där laget redan i princip var ute och spelade helt utan press. En annan sak att börja från scratch..... Gissar att han ej överlever säsongen.
Citera
2018-08-06, 10:02
Moderator
zanteras avatar
Mourinho kommer fortsätta klaga på att problemet ligger hos styrelsen, de kan inte fixa spelarna han vill ha osv, men sanningen är att lag som Southampton och West Ham har mer rörlighet i sina anfall och kommer till avslut lättare än vad Mourinho's miljardbygge gör.
Citera
2018-08-06, 10:47
Medlem
Etrades avatar
Premier League glänser med fina nyförvärv.
Moutinho till Wolves.
Shürrle och Seri till Fulham.
Schär till Newcastle.
Yarmolenko och Felipe till West Ham.

Detta är ett antal spelare som har skrivit på för "lite sämre lag". PL är helt klart väldens bästa liga om man ser till bredd.

Fulham-Liverpool kan ju sluta hur som helst och bjuder oftast på hög klass.
Aldrig i livet att jag slår på SPAL-Juventus och följer den med samma spänning och ovisshet.

----

Själv håller jag på Spurs och jag har läst att det pratats om nyförvärv osv.
Spurs står på 0 nya spelare men jag tror att 1-2 kommer att ansluta innan fönstret stänger på Torsdag natt.
Skulle dessutom någon ur den osäkra trion lämna (Alderweireld, Rose och Dembele) så bör det absolut shoppas in nytt.

Men Spurs trupp är ganska bred, och den känns ännu bredare nu när reserver som L Moura, Lamela och Llorente har varit bra på försäsongen.

En mittback och en sittande mittfältare ser jag som dom viktigaste positionerna att förstärka..
.. Särskilt (eller nästan ett måste) om Alderweireld eller Dembele lämnar!
Citera
2018-08-06, 21:10
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
bernardo silva fick i går spela i mitten i stället för kanten som han spenderade så mycket tid på förra säsongen, var som en annan spelare. Jösses
Citera
2018-08-07, 17:19
Medlem
Wolves har bjudit 18 Miljoner Pund för Middlesboros 22 åriga spanjor Adama Traore.
18 Miljoner Pund är den buy out summa som spanjoren har och det ryktas att affären blir officiellt klar idag eller imorgon.

I och med den sannolika värvningen av Traore så befinner sig Ivan Cavaleiro i motsatt riktning.
Newcastle är favoriter hos bookies att värva portugisen som vi köpte från Monaco för 7 Miljoner Pund två säsonger sedan.

Vidare snackas det om ny arena för Wolverhampton Wanderers.Gamla ärevördiga Molineux,där Wolves spelat sin fotboll sedan 1889 kan vara för svår att utveckla till den 60K arena som vår ägare Fosun verkar sikta på.

Enligt vår ordförande så är det enbart FFP reglerna som för närvarande håller tillbaka en betydligt större satsning på spelarförvärv.Den eventuella nya arenan skall ses i detta ljus då omsättning och intäkter måste upp betydligt för att därigenom möjliggöra för klubben att köpa in ännu bättre spelare.
Citera
2018-08-07, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
En mittback och en sittande mittfältare ser jag som dom viktigaste positionerna att förstärka..
.. Särskilt (eller nästan ett måste) om Alderweireld eller Dembele lämnar!

Dembele har fortfarande en plats i laget tycker jag även om han börjar bli lite till åren, han har varit en av våra bästa spelare de senaste 3 åren enligt mig. Hade varit sorgligt att tappa honom. Alderweireld hade kan vi casha in på om han inte vill vara kvar i klubben.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in