• 1
  • 2
2018-06-16, 10:27
Medlem
vetenskapsintoleras avatar
Man ser det på människors struphuvuden. Venerna penetrerar skinnet på halsen när dom pratar på grund av alla spänningar deras nerver genererar från Sanningen vet vad. I trafiken märker man det med att folk kör som fullständiga idioter. Inte varit nära att krocka på väldigt länge men på senare tid har jag varit nära på två frontalkrockar med människor som kör över i fel fil. Finns fler exempel.

Bland unga tycks det öka i rask takt, fast det är nog andra orsaker, även om stressade föräldrar inte leder till någkon kontakt.

En undersökning från Folkhälsomyndigheten visar att antalet 11-åringar som upplever psykosomatiska besvär har ökat kraftigt de senaste åren

Märker ni av någon förändring?
Vad tror ni orsaken är?
Massinvandring som genererat en otrolig mängd mental stress på det svenska psyket?
Citera
2018-06-16, 10:35
Medlem
Jag håller med dig att vi mår sämre och sämre på olika sätt (fast många inte vill erkänna det).

Tror inte att massinvandringen har någon större betydelse att svenskarna mår sämre utan att jobben kräver mer av en, att man måste prestera mer.
Kanske en kombination av att företag och myndigheter måste spara pengar men kräver desto mer av de anställda och det är stress som gör att man mår sämre.

Tror inte det är bara en sak som gör detta utan många som går hand i hand.
Citera
2018-06-16, 10:50
Medlem
fyll-hundts avatar
Ja herregud, man får va ordentligt trångsynt med Rolls Royce-skygglappar om man inte märker det.

Politiker som gör tvärtemot folket utan att lyssna, högre priser och lägre betalt, fler timmar på jobb, oempatiska handlingar. Personligen blir jag stressad av uppenbara saker som behövs pratas om eller fixas till i kommunen man bor i men ingenting händer
Citera
2018-06-16, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Jag håller med dig att vi mår sämre och sämre på olika sätt (fast många inte vill erkänna det).

Tror inte att massinvandringen har någon större betydelse att svenskarna mår sämre utan att jobben kräver mer av en, att man måste prestera mer.
Kanske en kombination av att företag och myndigheter måste spara pengar men kräver desto mer av de anställda och det är stress som gör att man mår sämre.

Tror inte det är bara en sak som gör detta utan många som går hand i hand.

Det är väl självklart att massinvandringen är den största bidragande faktorn. Sedan 2010 så har Sveriges befolkning ökat med 10%. Det är den procentuellt största invandringen till ett enstaka land någonsin i världshistorien.

Det sker skottlossningar, gruppvåldtäkter och oprovocerade överfall på svenskar i istort sett varje svensk stad i dagens Sverige.
Invandringen, eller ockupationen dränerar även välfärdssystemet och är den största bidragande faktorn till att skolorna havererar.
Vi har i dagens läge över 200 000 svenska fattigpensionärer och 13 våldtäkter läggs ned pga resursbrist hos polisen.
Folk i Sverige känner sig väldigt osäkra i dagenssamhälle.

Sedan så är det självklart flera faktorer som spelar in där den sk "feminismen" antagligen står för en stor del i och med att de hjärntvättar dagens kvinnor och unga tjejer till att se sig själva som förtryckta offer och unga vita pojkar och män som förtryckare med en kollektiv skuld till allt ont som sker i världen.

Sedan så har vi pedofilorganisationer som Rfsu och rfsl dom arbetar med att förvränga barnspsyka till att inte veta vem de är eller ens förstå vilket kön de har. Extremistiska kvinnor inom skolväsendet uppmuntrar och psykiskt störda kvinnor tvingar sina pojkar att bära kjol och klänning, allt för att förvirra dem så lpngt till att självmord antagligen blir den enda lösningen på deras problem.

Vi har VÄRLDENS största invandring genom tiderna och där även VÄRLDENS högsta skattetryck på 61%. Sedan tillkommer även punktskatter så som bensin osv. I flera utav våra städer är det även biltullar som stjäl en stor del utav våran lön.
Så tjänar du 200:-/h så får du ut 78:-, vara ännu en del ska gå till bensin, tullar osv
Citera
2018-06-16, 11:01
Medlem
Ja, många mår sämre. Tror inte invandringen i sig är den största anledningen, snarare allt det negativa som den medför, exempelvis att alla våra förmåner såsom välfärd, sjukvård osv dras in mer och mer för att kunna finansiera invandringen. Men jag tror inte det är den största orsaken. Det är snarare en kombination av mycket olika saker inom i det svenska samhället. Folk inom många yrkesgrupper stressas sönder på sina arbeten, människor i allmänhet är självupptagna och kallare mot varandra än någonsin tidigare. Att sedan dessutom psykiatrin är värdelös och hjälpen som erbjuds är under all kritik gör ju inte saken bättre.
Allt ständigt snack om PK, feminism, jämdställdhet, osv tror jag även får människor att må sämre. Man får inte säga si, man får inte göra så, för då blir man anmäld, utfrusen, får böta / fängelse, kallad rasist/sexistisk/näthatare/nazist/våldtäktsman/osv. Alla blir kränkta över precis allt och måste hamna i tidningen och gråta ut.

Klart folk mår dåligt och jag ser inga tecken på att det kommer gå åt andra hållet, snarare kommer det bli mycket sämre i framtiden.
Senast redigerad av dualdrum 2018-06-16 kl. 11:07.
Citera
2018-06-16, 11:12
Medlem
CrazyWorlds avatar
Samhället är så uppstressat, hela tiden måste något hända i folks liv.

Det måste tränas/gå till gymmet och dieter och hälsomat tar stor plats. En sån hets på utseende och välmående.

Mobiltelefonen och alla sociala medier tar upp större delen av folks liv, till och med framför ratten är telefon i handen.
Var folk än är så ska det taggas och statusuppdateras, alla måste ju se vad som händer i mitt liv.
Allt är bara så ytligt.

Sedan måste alla unga satsa på karriär, alla ska plugga vidare.

Det ska resas hela tiden, halva jorden måste upptäckas. Skulle man själv säga att man gillar Sverige och naturen här, blir man uttittad som en idiot.
Citera
2018-06-16, 11:48
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
0.02.

Psykisk hälsa----->Psykologi: allmänt

/Mod.
Citera
2018-06-16, 12:07
Medlem
Knaviuss avatar
Jag kan väl bara tala för mig själv och mina vänner. Vi är män i 20-års åldern som ofta känner en känsla av meningslöshet då ekorrhjulet blivit vårat syfte i livet. Till vardags stör jag mig inte så mycket på invandrare, de flesta verkar sköta sitt och jag sköter mitt.

Det här kanske låter idiotiskt men jag välkomnar nästan ett hårdare klimat i landet så man får någonting att kämpa för till vardags och jag tror många håller med undermedvetet. Det kan man se genom hur folk börjar knarka, köra ihjäl sig på motorcyklar, flyr utomlands osv. Generationerna efter X letar desperat efter mening i livet.
Citera
2018-06-16, 12:08
Medlem
Knaviuss avatar
Jag tror också informationssamhället bidragit, och det händer över hela världen.

https://www.youtube.com/watch?v=FZPF9tFRYYM
Citera
2018-06-16, 12:19
Medlem
Hamsterbolls avatar
Folk mår dåligt av att sakna syfte, historia och identitet. När könen luckras upp och blir något man ”väljer”, när vi tvingas glömma vår historia och när vi avtvingas vår identitet mår vi sämre.

Jag tex har alltid sett mig som en svensk kvinna. Idag är vem som helst både kvinna och svensk. Jag älskar högtider som lucia, jul och midsommar men tex lucia firar man knappt längre. Vår identitet suddas bort och med den vårt syfte och vår gemenskap.

Det som är typiskt kvinnligt suddas ut: alt fler kvinnor väljer att inte föda barn, männen vill inte göra lumpen eller kriga för sitt land, kvinnor vägrar ta hand om barn och familj och alla blir som en homogen grå massa som bara jobbar, knarkar och spelar datorspel.

Familjen har blivit oviktig.

Framför allt märker jag att många i min ålder fortfarande är singlar och/eller barnlösa. Frivilligt. När ett helt folk aktivt väljer att inte föröka sig så är något jävligt fel. När man inte vill ha barn.
Citera
2018-06-16, 13:06
Medlem
Sinraths avatar
Jag tror vem som helst, var som helst, känner sig otrygg om det är för mycket kulturkrockar och andra språk än modersmålet talas runtomkring en i stor utsträckning. Du vet bokstavligt talat inte om vad de säger vilket känns osäkert på en väldigt primitiv nivå, enligt min egna åsikt.

Detta är dock givetvis bara en del som bidrar och allt har inte med invandringen att göra.
Citera
2018-06-16, 13:11
Medlem
Absolut. Även om man bara är på besök i gamla Svea så hör man hur skratten tystnat. Det hörs oftare tjafs och dålig barnuppfostran än glädje. Satt senast igår och hörde några tjejer (unga vuxna) som periodvis skrattade men ingen av mansrösterna skrattade under ett par timmar.

För tänkte man inte på när folk skrattade men nu reagerar man för det har blivit ovanligt. Alla vet innerst inne vad som händer och det går aldrig i längden att lura sig själv oavsett vad man försöker intala sig själv.

Känns ju jävligt fattigt att sitta och ventilera sådant här på internet men jag gissar ju att du tappar merparten av dina bekanta om du säger sanningen.

Djupt tragisk och det lär inte sluta förrens den nyslipade högaffeln kommer fram.

Avslutningsvis kan jag väl tycka att folk riktar sin vrede fel på många sätt. Det är förvisso målsättningen. Men det är inte idioterna på gatan ni ska bli förbannad på. Allt det här är våra politikers fel som har gett bort sin makt till globalisterna.
Bankirer, läkemedelsbolag och andra multinationella bolag. Det är där yxan ska gå.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in