2018-06-14, 19:37
Medlem
Jag ser hela tiden muslimer och araber främst, med jävla skägg, som drar på som fan i Malmö med dyra lyxbilar. Ibland ser jag dem i dyra stora SUV med sina fruar inlindade i hucklen osv.

Ser även negrer i lyxbilar ibland. Såg en blåneger som tränade på gymmet som knappt kunde ett ord på svenska ordentligt som mest lät "ugga bugga, I like all woman." Sen hoppade jäveln in i en jävligt fin lyxbil och körde iväg.

Hur har dessa råd med sådan livsstil? Knappast akademiker, jobb har de knappast. Har de jobb så är det något svart skitjobb.

Alla kan ju inte sälja knark och äga Falafelstånd.

Hur har de råd?
Senast redigerad av Jack.Cates 2018-06-14 kl. 19:46.
Citera
2018-06-14, 19:45
Medlem
NickSonnys avatar
Bidrag, skattefusk och kriminalitet.
Citera
2018-06-14, 19:46
Medlem
bergwall94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Cates
Jag ser hela tiden muslimer och araber främst, med jävla skägg, som drar på som fan i Malmö med dyra lyxbilar. Ibland ser jag de i dyra stora SUV med sina fruar inlindade i hucklen osv.

Ser även negrer i lyxbilar ibland. Såg en blåneger som tränade på gymmet som knappt kunde ett ord på svenska ordentligt som mest lät "ugga bugga, I like all woman." Sen hoppade jäveln in i en jävligt fin lyxbil och körde iväg.

Hur har dessa råd med sådan livsstil? Knappast akademiker, jobb har de knappast. Har de jobb så är det något svart skitjobb.

Hur har de råd?

Vissa prioterar att köpa hus, renovera bostaden, semestrar medmera.

Andra personer bor i en mindre hyresrätt och prioterar att köpa en dyr fin bil.

Ibland importeras bilarna från Tyskland också vidare.
Citera
2018-06-14, 19:47
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Hur har de råd?

Varför frågar du dem inte?
Citera
2018-06-14, 19:49
Medlem
Har du aldrig hört nån säga "Killen har snyggast bil men bor fortfarande med morsan och 4 syskon i en etta."

Inom vissa kulturer är fasad viktigast. Även viktigare än en ordnad ekonomi. Majoriteten är en inte ens knarklangare utan har tagit lån eller leasar.
Citera
2018-06-14, 20:01
Medlem
Citat:
Jag ser hela tiden muslimer och araber främst, med jävla skägg, som drar på som fan i Malmö med dyra lyxbilar. Ibland ser jag dem i dyra stora SUV med sina fruar inlindade i hucklen osv.

Hur har de råd?
Pga dom har en massa pengar innan dom kommer hit .tror inte det är svårt att ha flera konto som staten ej kollar
Citera
2018-06-14, 20:19
Medlem
NaZdravis avatar
Jobbade ihop med en snubbe ifrån Turkiet.
Han sade att ytan var viktig och därför körde han och familjen ned till Turkiet i sin Audi.

Har även hälsat på hemma hos personer ifrån allsköns länder, de prioriterar bilar och smycken, hemma har de en trött soffa och en liten tv i princip.
Citera
2018-06-14, 20:21
Medlem
dwgs avatar
Många familjer delar på en "lyxbil"
Kriminella
Belåna till max
Mm mm
Citera
2018-06-14, 20:34
Medlem
Oreokalles avatar
Många har "lyxbilar" som har ett par år på nacken och många mil, nödvändigtvis inte dyrare än en ny Subaru men ser ut som shejkens krämvita tyska tramsbilar.
Citera
2018-06-14, 20:37
Medlem
Det är rimligen lättare att ta sig till Sverige ju mer pengar man har, så det är att vänta att många invandrare faktiskt är rika—men med pengarna på utländska konton, såklart.

Men det finns säkert flera delförklaringar, som andra påpekat: prioriteringar, delade bilar, hyrbilar osv.
Citera
2018-06-14, 20:41
Medlem
crawlys avatar
Citat:

Hur har de råd?

Inte bara i Malmö. I varje Svensk stad numera. Dom vräkigaste bilarna ofelbart.

Jag har inte svaret på din fråga, men dom fall jag personligen har kännedom så är det kriminella affärer och droger som ligger bakom. I något fall har bilen tagits som betalning för en skuld osv.
Citera
2018-06-14, 20:48
Medlem
tryggtochbras avatar
Citat:
Hur har de råd?

Får lägenhet av socialen som de hyr ut till 8 nyanlända eller papperslösa som pröjsar 2000-3000 per skalle i månaden för att sova på en madrass. Bor hemma hos mamma och pappa, som är ”separerade” och därför också har varsin lägenhet där de hyr ut den ena på samma sätt och bor i den andra. Dra in 20k i månaden skattefritt plus vilka andra kriminella sidoinkomster, bidrag eller lön från jobb man nu har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in