Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-16, 23:04
  #121
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KeyserSozemdf
Vad gör araber driftiga? De köper och säljer skit på blocket för att göra någon hundralapp. Bortsett från libaneser, ser du araber äga företag förutom kiosker? Nej, det gör alla andra grupper förutom somalier som kör taxi/buss. Syrianer och annat MÖ folk äger verksamheter som faktiskt gör pengar. Anledningen till det är att det ofta handlar om grupper med starka band inbördes, typ som judar, man är ofta garanterad lån/finansiering av sin församling eller släkt för att öppna egen verksamhet och vidare stärka gruppen som helhet.
Hade önskat att de hade använt sin påhittade driftighet till att lära sig svenska och kanske göra en yh/ky-utbildning... istället för att göra enmassa horsamtal till folk som säljer sina bilar på blocket ..
Citera
2018-06-17, 00:52
  #122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Cates
Jag ser hela tiden muslimer och araber främst, med jävla skägg, som drar på som fan i Malmö med dyra lyxbilar.

Hur har de råd?

Det hittar du massor av här i huvudstaden också. Leasing/Kreditköp eller svarta pengar från deras "rörelse" då skattemoralen inte är särskilt imponerande bland dessa.
Citera
2018-06-17, 01:26
  #123
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergwall94
Vissa prioterar att köpa hus, renovera bostaden, semestrar medmera.

Andra personer bor i en mindre hyresrätt och prioterar att köpa en dyr fin bil.

Ibland importeras bilarna från Tyskland också vidare.


Med andra ord:
En del får lägenhet av socialen där man proppar in familjen och halva släkten.

Ibland stjäl man bilar i tyskland och skeppar över till Sverige och skaffar falska nummerplåtar...och vice versa..
Citera
2018-06-17, 06:14
  #124
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Cates
Jag ser hela tiden muslimer och araber främst, med jävla skägg, som drar på som fan i Malmö med dyra lyxbilar. Ibland ser jag dem i dyra stora SUV med sina fruar inlindade i hucklen osv.

Ser även negrer i lyxbilar ibland. Såg en blåneger som tränade på gymmet som knappt kunde ett ord på svenska ordentligt som mest lät "ugga bugga, I like all woman." Sen hoppade jäveln in i en jävligt fin lyxbil och körde iväg.

Hur har dessa råd med sådan livsstil? Knappast akademiker, jobb har de knappast. Har de jobb så är det något svart skitjobb.

Alla kan ju inte sälja knark och äga Falafelstånd.

Hur har de råd?

Bidragskarriärer kombinerat med allehanda kriminalitet. De cashar in, du betalar. Fatttaru, mannen?
Citera
2018-06-17, 10:54
  #125
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jhon bickle
Vart ser man alla dessa hårt jobbade araber? Pizzerior? Jag tror det är svarta pengar ihop med prioriteringar.

En fd arbetskollega höll på att arbeta ihjäl sig på lager (övertid jämt, extra jobb osv) för att ha råd med en ny Audi.

Annars har många sjukt höga krav från familjen att antagligen bli läkare elller jurist för att annars bli uteslutna eller dra skam över familjen. Känner till minst 3 läkare med den bakgrunden och de har verkligen slitit för att ta sig dit de är nu.
Har tyvärr sätt alldeles för få Svenskar som dedikerar hela sin tonårstid och stor del av sin vuxentid för att nå sitt mål trots att de är normalbegåvade.
Citera
2018-06-17, 16:17
  #126
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NaZdravi
Jobbade ihop med en snubbe ifrån Turkiet.
Han sade att ytan var viktig och därför körde han och familjen ned till Turkiet i sin Audi.

Har även hälsat på hemma hos personer ifrån allsköns länder, de prioriterar bilar och smycken, hemma har de en trött soffa och en liten tv i princip.

Detta stämmer inte helt. Även TVn och soffan är viktig.

MENA-invandrarna använder deras gigantisk nätverk bestående av släktingar och landsmän i både hemlandet, Sverige och andra europeiska länder som Tyskland för att uppfylla deras materialistiska behov.
Ensam står man chanslös mot medelsvensson, men tillsammans lyckas de kompensera för det genom både lagliga och olagliga medel.
Det florerar enorma mängder pengar inom nätverket, som ursprungligen kommit in genom markförsäljning i hemlandet, bidrag, normala vita löner som personlig assistent, hemtjänst, rörmokare, taxiförare osv, som ökat explosionsartat tack vare lyckade investeringar både i hemlandet och i Europa, främst inom restaurang- och butikbranschen, taxibranschen, bilförsäljning och som valutaomvandlare.
Vill du starta ett eget företag, men behöver ett lån som du inte kan få av banken eller med tillräckligt låg ränta? Inga problem. Ahmed, Ali och Mohammed lånar ut sammanlagt 1,5 miljoner kr till dig. Noll ränta.

Det skatte- och bidragsfuskas en hel del, men det är väldigt få om några alls som sysslar med knarklangning eller rån. Däremot så bidrar knarkpengar till den enorma omsättningen inom nätverken.
Citera
2018-06-18, 10:45
  #127
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skn88
Majoriteten av lyxbilarna är en produkt av hårt jobb och slit. Vet flera som vägrat ta lån och har sparat så mycket pengar som möjligt för att ha råd.

Men det förekommer även de bilar som köps för att tvätta pengar, speciellt Mercedes köpte många individer med aktuell/fd kriminell bakgrund innan sedelbytet för svarta/oärliga pengar.
Självklart så skrivs fordonen på en målvakt om individen sitter hos kronofogden.

Är det muslimer så ska de helst inte ta lån. Det är haram att betala ränta så i många muslimska länder så är det lite annorlunda banker men jag vet inte riktigt hur de funkar. Kan vara så att räntan plockas bort och du får betala något liknande men som inte är "ränta". Vet inte om det är räntan i sig de är emot eller om det är att de inte kan avgöra var dessa pengar går men det är iallafall inte bra.
Citera
2018-06-18, 10:46
  #128
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Cates
Jag ser hela tiden muslimer och araber främst, med jävla skägg, som drar på som fan i Malmö med dyra lyxbilar. Ibland ser jag dem i dyra stora SUV med sina fruar inlindade i hucklen osv.

Ser även negrer i lyxbilar ibland. Såg en blåneger som tränade på gymmet som knappt kunde ett ord på svenska ordentligt som mest lät "ugga bugga, I like all woman." Sen hoppade jäveln in i en jävligt fin lyxbil och körde iväg.

Hur har dessa råd med sådan livsstil? Knappast akademiker, jobb har de knappast. Har de jobb så är det något svart skitjobb.

Alla kan ju inte sälja knark och äga Falafelstånd.

Hur har de råd?

Det är väl solklart hur det här fungerar vid det här laget?

Åk ut till valfri förort och köp cannabis, de som säljer är alltid tillgängliga, jobbar ofta dygnet runt och leverera hem om du vill det.

Om dom träffar 10 personer som köper 10g var så har dom tjänat 10k på en dag, allt i svarta pengar i utbyte mot något man kan odla gratis hemma eller i lokal.

Att vi fortfarande bedriver den här narkotikapolitiken är som om att kasta bensin på elden för dessa människor, de är dom som vinner på allt detta.

Det är solklart att Ahmed 22 har råd att köra BMW 7-serien när han springer runt och kränger växter för ett högre pris än guld i gram.
Citera
2018-06-18, 14:18
  #129
Medlem
Lagerthas avatar
De har inget att förlora men allt att vinna. Det har ingen eftertraktad utbildning eller kunskap, låg IQ och en hel skolgång efter. De har dock ett stort våldskapital vilket de använder framgångsrikt i Sverige.

I sina hemländer skulle de inte överleva som kriminella många dagar men i Sverige kan de bli tagna flera gånger i veckan utan konsekvenser.

Ett eventuellt kort fängelsestraff gör bara framtida profit större.

När man väl byggt upp ett tillräckligt stort kapital, fått hjälp att tvätta pengarna etc så kan man köpa sig en legitim busiiness och vipps så är man hemma. De blir lyfta som hjältar, framgångsrika entreprenörer och duktiga arbetsgivare till många svennar, trots att de knappt klarar att stava sitt eget namn.

Vem skulle inte lyckas med de förutsättningarna!?

#återtagandet
Citera
2018-06-18, 17:49
  #130
Medlem
JayJayAdamss avatar
Min mamma jobbar på ett av Sveriges större biluthyrning och leasingföretag. Företaget riktar in sig på mer exklusiva bilar som Audi, Mercedes, Porsche, Range rover, Tesla osv.

Dessa babbar kommer ofta och vill hyra en bil över en dag eller några dagar. 90% av bilarna du ser är antingen hyr, leasing eller köpta på kredit.

Ibland när jag står bakom nån babbe i ett rödljus kollar jag upp reg nr och 99,9% av gångerna har den varit köpt på kredit och haft sjuttioelva ägare eller tillhört en uthyrningsfirma.

Även "M-falangen" osv hyrde och leasade bilar. Många av dessa hyrde och leasade från min mammas företag, tyvärr.

Som andra har skrivit är fasaden A och O för dessa invällare. Ofta bor babbarna trångbott i Rosengård, Kroksbäck, Holma osv och lägger alla sina slantar på en årlig resa till hemlandet och en fin bil.
Citera
2018-06-18, 17:54
  #131
Medlem
JayJayAdamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fishdicks74
Det är väl solklart hur det här fungerar vid det här laget?

Åk ut till valfri förort och köp cannabis, de som säljer är alltid tillgängliga, jobbar ofta dygnet runt och leverera hem om du vill det.

Om dom träffar 10 personer som köper 10g var så har dom tjänat 10k på en dag, allt i svarta pengar i utbyte mot något man kan odla gratis hemma eller i lokal.

Att vi fortfarande bedriver den här narkotikapolitiken är som om att kasta bensin på elden för dessa människor, de är dom som vinner på allt detta.

Det är solklart att Ahmed 22 har råd att köra BMW 7-serien när han springer runt och kränger växter för ett högre pris än guld i gram.

Vet inte om du skolkade från mattelektionerna men tror du på fullaste allvar att det är REN vinst på att sälja cannabis?
Ofta köper dom ett kg för 30-60k beroende på kvalité och om det är gräs eller hasch. på 100g blir således vinsten ofta mellan 4000 till 7000kr.

Sen är det inte gratis att odla heller. Du har utgifter för utrustningen, elen, utgifter för slitage på t.ex lampor etc.
Det är betydligt billigare att odla och kan kosta en så lite som ett par tusenlappar på att trycka ut ett kg men gratis är det knappast men jag förstår vad din poäng var dock.

Grabbarna som glider runt i fina bilar säljer dessutom oftare t.ex kola och mer sällan cannabis. Cannabis ger inga stora summor men det finns säkert babbar som lägger större delen av vinsten på t.ex sin bil men det är knappast något vanligt förekommande.

Mvh
En före detta kran och odlare
Citera
2018-06-19, 00:24
  #132
Medlem
Sellingyourselfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeyserSozemdf
Och Janne som äger en Huracan håller sig till hastighetsgränserna. Är du kanske avis eller vad är problemet? Det är få människor med sådana sportbilar som inte beter sig vad du menar är "babbe beteende".

Jag förstår vad du menar men hela ditt inlägg genomsyras av avundsjuka - tyvärr. Strandvägen är och kommer alltid vara en gata för "show" med allt från wannabe sture-p folk till blattar.

Haha lagliga hastigheter, han hade maxat ut i alla fall tredje växeln när jag såg den vid gärdet. I alla fall ett acceptabelt ställe att gasa lite på, så det var bra.

Såg här om dagen två invandrare i varsin bil vid rondellen över till djurgården, båda med däckslir när de skulle över bron. Sedan kom deras tredje brusha på strandvägen, han var kanske 10 sekunder efter så han körde nog 100km/h+ med sin bil för att ”hinna ikapp”.

Jag är inte avundsjuk, jag tycker det är trevligt med sportbilar, men inte när det är babbar som endast gör det för att försöka imponera eller styla. Det är uppenbart vad de vill åstadkomma när de kör fram och tillbaka. Det var någon R8 jag såg en dag på stan, sen när jag gick på en gata i närhete efter någon timme så såg jag den fortfarande åka runt, ständigt med den ”tuffa” blicken utåt. Samma typ av individer som vill imponera med bilar men inte har råd har stora texter med Armani eller Gucci på sina tröjor, allt för det ska synas att man är ”framgångsrik”.
__________________
Senast redigerad av Sellingyourself 2018-06-19 kl. 00:27.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback