• 40 173 online
  • 1 175 443 medlemmar
  • 60 641 929 inlägg
  • 1
  • 2
2018-06-13, 09:21
Medlem
EnGodForlorares avatar
Ghazal Saberian, SD-kvinna mest känd för sin utomäktenskapliga romans med Stefan Jacobsson som nätte henne en plats på vallistan ( (FB) Stefan Jakobssons (SD-riksdagsledamot) nattbesök i riksdagshuset hamnar på vallistan), uppger att hon har blivit rånad. Såhär skriver hon på Facebook:

Citat:
DELA! DELA! DELA! DELA! DELA! DELA!

Ja, det är såhär den nya hippa generationen inleder sina polisanmälningar nuförtiden.

Citat:
Så kanske de kan åka fast!

Eller så kan man anmäla... nej, glöm det.

Citat:
Jag trodde aldrig det skulle hända mig. Jag blev överfallen och rånad.

Igår kväll måndagen 11/6 strax efter kl 01, efter att ha varit på min väns båt i Wasahamnen på Djurgården med vänner och partikollegor körde jag till mitt barndomshem på Lupinvägen i Hässelby Villastad.

I got the connections you know.

Citat:
Tack gode Gud att bilen har keyless-funktion så allt jag behöver göra för att låsa eller låsa upp bilen är att lägga handen på dörrhandtaget. Bilnyckeln ligger i framfickan på mina jeans. Jag hade lånat min mammas bil som är av mycket exklusiv modell så gärningsmännen har förmodligen förföljt mig.

Precis när jag parkerat på vår garageuppfart, klivit ur bilen och låst den rusar det fram två svarta maskerade killar som av kroppstyp och det jag hann se av deras ansikten att döma måste varit antingen somalier eller eritreaner.

Lagom dåligt maskerade enar.

Citat:
Den ena med ljusgrå eller beige munktröja och den andra med mörk munktröja. Båda har mörka byxor är ca 170cm och smala. Jag gissar att de är ca 15-20 år gamla. De vrålar ”Ge hit nycklarna!!” gång på gång. Jag förstår direkt vad som håller på att hända och skriker så högt jag bara kan och så många gånger jag bara kan. Jag försöker springa mot dörren men de sliter i min arm och jag faller ner på marken. Tusen tankar hinner fara genom mitt huvud. Kommer de slå mig sönder och samman? Är det nu de ska våldta mig?

Modigt handlande. Andra offer blir paralyserade.

Citat:
Lyckligtvis skriker jag så högt och så mycket att grannarnas hundar börjar skälla och på något sätt lyckas jag ta mig upp och springa till dörren. Jag vet inte vad som fick dem att ge upp. Om det var hundarna som skällde eller att de märkte att några grannar kommit ut på gatan för att se vad som försiggår innan jag själv ens märkte att någon kommit ut. I fallet tappar jag min väska och när jag kommit in märker jag att både min plånbok och telefon saknas, de måste ha flugit ur väskan när jag föll i marken. Telefonen hittade jag i buskarna men plånboken måste de snott med sig.

De rivstartar iväg i en vit sedan av äldre modell, typ tidigt 90-tal. Ej Volvo eller Saab. Möjligen WV eller Toyota

Det här förstår jag inte. Hade de tänkt sig att "byta" sin egen bil mot hennes?

Citat:
, i riktningen mot Hässelby Gård för att åka mot stan eller svängt av mot Lövstavägen via Loviselundsvägen för att åka mot Järfälla (Tensta, Rinkeby, Hjulsta, Akalla, Kista, Husby)

Hon lyckades namedroppa alla de sex dåliga förorterna längs blå linjen. Trots att dessa förorter ligger åtminstone en mil fågelvägen från platsen där brottet begicks. Området heter Järva och inte Järfälla, och Loviselundsvägen anknyter inte till Lövstavägen (se Google Map). Men äh, detaljer.

Citat:
Tack och lov klarade jag mig med "bara" blåmärken, skrapsår och vad jag förmodar är en rejäl sträckning i min vänstra triceps.

Man är fan inte säker någonstans längre! Inte längre i vårt fina villaområde. Inte ens utanför mitt eget hus. Där jag sedan barnsben känt mig tryggare än tryggast. Min fristad som jag flyr till när jag behöver ro för min själ.

"Sverige har aldrig varit tryggare".
Svordomar som skulle få en sjöbuse generad är vad jag har lust att hälsa regeringen och vår fantastiska sjuklöver!
Tack för det "trygga" Sverige ni har skapat!

Den 9 september är det val. Förvalta din röst väl!
#Ghazal

https://www.facebook.com/ghazal.sabe...56791198862590

Kvinnan har verkligen otur med tajmingen. (FB) Bar på VM-hand i Sveriges färg - misshandlades Och tyvärr skulle det inte vara första gången en sverigedemokrat hittar på ett överfall för att tillskanska sig politiska fördelar. Men! Hennes blåmärken ser äkta ut och bilrån är inte jätteovanliga. Mitt tips är därför att brottet nog har skett.
Senast redigerad av EnGodForlorare 2018-06-13 kl. 09:43.
Citera
2018-06-13, 09:24
Medlem
GormDenGamles avatar
Det är ju bara att fråga grannarna om det stämmer eller inte.
Citera
2018-06-13, 09:30
Medlem
Mintafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Det är ju bara att fråga grannarna om det stämmer eller inte.

Precis. Kan ju inte vara så svårt för hennes grannar att komma ut med att detta inte stämmer, dock kan de ha satt upp ett skådespel. Bättre att kolla om hon beställt nytt bankkort & körkort.
Citera
2018-06-13, 09:57
Medlem
Chics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Kvinnan har verkligen otur med tajmingen. (FB) Bar på VM-hand i Sveriges färg - misshandlades Och tyvärr skulle det inte vara första gången en sverigedemokrat hittar på ett överfall för att tillskanska sig politiska fördelar. Men! Hennes blåmärken ser äkta ut och bilrån är inte jätteovanliga. Mitt tips är därför att brottet nog har skett.

De som fejkar har väl lärt sig från vänstern och muslimer som ljugit i 20-30 år om så kallade "nazist"-attacker?

Vi får se vad Flashback anser om hennes utsago, då gårdagens historia blev sågad. Ser även att någon typ spammar att det är fejk i hennes Facebook-kommentarer (samma person som anser att Sverige aldrig varit tryggare förr ).
Senast redigerad av Chic 2018-06-13 kl. 10:04.
Citera
2018-06-13, 10:01
Medlem
tokidokis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Ghazal Saberian, SD-kvinna mest känd för sin utomäktenskapliga romans med Stefan Jacobsson som nätte henne en plats på vallistan ( (FB) Stefan Jakobssons (SD-riksdagsledamot) nattbesök i riksdagshuset hamnar på vallistan), uppger att hon har blivit rånad. Såhär skriver hon på Facebook:

Ja, det är såhär den nya hippa generationen inleder sina polisanmälningar nuförtiden.

Eller så kan man anmäla... nej, glöm det.

Vad skall polisanmälning vara bra för?
De kan ändå inte slita sig från prideparader, godhetssignalering på facebook, punktmarkering av alla NMR-medlemmar 24/7 och uppspårandet av pensionärer som skriver negerordet på VK.
Citera
2018-06-13, 10:27
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Det var hon som snodde Kentas plats väl? Jag litar inte en sekund på hennes historia och jag hoppas inte folk är dumma nog att sympatirösta på henne för detta.
Citera
2018-06-13, 10:39
Medlem
truthwillouts avatar
Orkade inte läsa hela hennes inlägg men det var lite för okänsligt för att vara sant, som om hon inte har blivit påverkad av händelsen. Men vad vet jag, hon kanske hanterar det bättre än andra
Citera
2018-06-13, 10:50
Medlem
Woodsmokes avatar
Jag är själv SD-väljare och jag ställer mig personligen misstänksam mot denna kvinna.
Det kan mycket väl vara sant, men jag anar ugglor i mossen från denna person.
Citera
2018-06-13, 10:53
Medlem
Sammalikas avatar
"Man är fan inte säker någonstans längre! Inte längre i vårt fina villaområde. Inte ens utanför mitt eget hus. Där jag sedan barnsben känt mig tryggare än tryggast. Min fristad som jag flyr till när jag behöver ro för min själ."

Välkommen till verkligheten. Får bilden av en typisk naiv medelklassperson. Det börjar verkligen bli tydligt det här som folk sagt att inte förens medelklassen börjar få det lite jobbigt så kommer det ske någon förändring. Inte för att jag tror en sekund på någon riktigt skillnad eller bryr mig om brottsoffer. Det är nivån av dystopi och splittring som våra avskyvärda visionslösa* ledare har lyckats skapa.

Liknande saker sker varje dag i hela Sverige och har gjort i decennier i förorterna. Men det är klart att en populistisk zionst passar på att fiska lite röster såhär några månader innan valet.

"Jag är faktiskt kränkt - BuHU" Men godmorgon yxskaft - såhär ser det ut, såhär har det sett ut länge. Sluta försöka plocka dina billiga politiska poäng för du kan inte göra ett skit åt det Ghazal.

Ni som tror att SD kommer göra någonting är lika lurade som såssarna.

*Visionslösa på det sättet att de inte är intresserade av att skapa en god framtid för landets befolkning.
Senast redigerad av Sammalika 2018-06-13 kl. 10:57.
Citera
2018-06-13, 11:41
Medlem
Vintergrisens avatar
Kanske stämmer det, kanske inte, men hur vet TS att hon inte har polisanmält det hela? Bara för att någon skriver om händelser på Facebook så utesluter väl inte det att de även har gjort en polisanmälan. Jag kan inte se att personen i fråga skriver något om huruvida det är anmält eller inte i sitt inlägg.
Citera
2018-06-13, 12:00
Medlem
JanTalibans avatar
Jaha, ”som man bäddar får man ligga”, heter det ju. Eller för SD:s del; ”som man ligger får man valbereda”.

Uppenbarligen är det inte de skarpaste hjärnorna som ”ligger” på valbar plats och som nu funderar på hur man bäst ska kampanja för SD.

Rösta på mig! Jag jagades av muslimska självmordsbombare när jag skulle shoppa minkpäls inför partikonventet på den exklusiva lyxkryssaren som min vän lånar ut!
Citera
2018-06-13, 12:05
Medlem
Yxherrens avatar
Marknadsföring har blivit så konstig i Sverige. Alla partier, kändisar och folk som vill bli kändisar marknadsför sig numera genom att skriva på Facebook om vilka offer de är.

Det skulle inte förvåna mig om det hänt, men heller inte förvåna mig om det inte hänt. Allt jag vet är att Sverige är ett sorgligt land som har blivit till en riktigt dekadent cirkus.
Citera
  • 1
  • 2