Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-21, 13:13
  #1
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Andreas Freymark, nyligen avhoppad från SD till Afs, har uppmärksammat på facebook att Ghazal Saberian, (https://www.facebook.com/ghazal.saberian), besökt Stefan Jakobsson sent på nätterna i riksdagshuset.

Stefan Jakobsson är riksdagsledamot för SD, skolpolitisk talesperson, sitter i partistyrelsen och sambo/gift(?) med Lina Boy, som är distriktsordförande i Sörmland och återfinns i SD:s riksvalberedning. Skvallet säger att Stefan Jakobsson aspirerar på att ta över som partiledare efter Åkesson.

Ghazal Saberian ha lyckats kvala in på riksdagslistan för Stockholm. Den kan ses här, https://data.val.se/val/val2018/vals...ar.html#id0110

Besöksloggen som styrker påståendet ovan finns här, https://dropfile.to/89PxVvF

Sortera excellfilen på mottagande av besök, så återfinns enkelt Ghazal Saberians nattliga besök.

(Någon vänlig flashbackit får hemskt gärna sortera listan och lägga upp den någonstans där den blir sparad för allmän beskådan. Nuvarande länk verkar dö om 21 h i skrivande stund och jag har ingen erfarenhet av var man kan dela filer på bästa sätt.)

Vad tror vi om detta? Otrohet? Sängvägen till position? Och kanske ffa: hur påverkar detta bilden av SD...?
Citera
2018-04-21, 14:19
  #2
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Kent Ekeroth på fejan i svar på en kommentar från Per Ramhorn (riksdagsman, valberedare, sjukvårdspolitisk talesperson):


Citat:
Per Ramhorn Nu får du ta och lägga av.

Jag varnade VU för detta när jag hörde ryktena om att Jakobsson försökte fixa in Ghazal. Jag sa till Josef, Jimmie, Sammy m fl. men istället sitter ni i VU och får genidraget att sätta henne på plats 72? Man häpnar hur lågt SD sjunkit.

Det sjuka i sammanhanget är att det är VU (!!) som tagit detta beslut. VU! Hur kan VU sätta en tjej som alldeles nyligen sa att hon aldrig skulle rösta SD på riksdagslistan?

Jag vet för det var genom mig som Ghazal råkade träffa SD:are. Ghazal var nämligen en del av min umgängeskrets tidigare men på en fest i höstas träffade hon Jakobsson och...ja...resten kan ni gissa er till.

Jakobsson paraderade henne på kontoret och hon introducerade sig som ”riksdagskandidat för SD” innan listorna var satta. Det var även snack om anställning.

Ärligt talat - jag berättade detta för er och mer. VU valde att köra ett totalt hjärnsläpp och sätta henne på listan.

Helt jävla otroligt detta. Man petade Kent Ekeroth. Men Ghazal gick bra.
Citera
2018-04-21, 17:20
  #3
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
Kent Ekeroth på fejan i svar på en kommentar från Per Ramhorn (riksdagsman, valberedare, sjukvårdspolitisk talesperson):




Helt jävla otroligt detta. Man petade Kent Ekeroth. Men Ghazal gick bra.
Hahahaha. Något produktionsbolag måste starta en SD-dokusåpa snart. Alla de här sexintrigerna i det socialkonservativa alternativet måste väl kunna nå en ganska hygglig gula blend-publik? Finns det nån SD-topp som inte knullat vid sidan av? Finns det nån SD-kvinna som inte legat sig till sin position?

SD brukade vara ett tragiskt skämt, men idag har jag accepterat att det är ett roligt skämt.
Citera
2018-04-21, 17:30
  #4
Medlem
Hörde Åkesson hos Huitfeldt i fredags när han öste förakt över AfS. Åkesson är inte rädd för konkurrens från ett annat invandringskritiskt parti med ungefär samma politik. Han är rädd för att SD helt ska förintas om AfS kommer in.

När man är säker på att en röst på AfS inte är bortkastad så kommer det här sunkpartiet inte längre ha något stöd överhuvudtaget.
Citera
2018-04-21, 20:06
  #5
Medlem
EnGodForlorares avatar
Visst är offentlighetsprincipen härlig? Till och med besöksloggar till riksdagsledamöter är offentliga handlingar. Att det rör sig om "nattliga besök" ser man eftersom Ghazal Saberians namn dyker upp först (eller sist, beroende på hur man ser det) på varje dygns besökslogg. Samma mottagningsadress på alla poster; Ledamotshuset 2, Mynttorget.

Ska dock sägas att Stefan Jakobsson är en himla trevlig person. Till skillnad från SD:s andra kvinnotjusare som Linus Bylund. Men han är lite för lågmäld och lite för mycket av en doldis för att lyckas ta över efter Åkesson. Istället kommer det bli någon med vassare armbågar.
Citera
2018-04-21, 21:15
  #6
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Visst är offentlighetsprincipen härlig? Till och med besöksloggar till riksdagsledamöter är offentliga handlingar. Att det rör sig om "nattliga besök" ser man eftersom Ghazal Saberians namn dyker upp först (eller sist, beroende på hur man ser det) på varje dygns besökslogg. Samma mottagningsadress på alla poster; Ledamotshuset 2, Mynttorget.

Ska dock sägas att Stefan Jakobsson är en himla trevlig person. Till skillnad från SD:s andra kvinnotjusare som Linus Bylund. Men han är lite för lågmäld och lite för mycket av en doldis för att lyckas ta över efter Åkesson. Istället kommer det bli någon med vassare armbågar.

Stefan Jakobsson är ett hänsynslöst svin efter vad jag hört. Precis rätt person i sammanhanget (= pippa 24-åriga öppen svenskhetssvenskor på kontoret i riksdagen after hours).
Citera
2018-04-22, 10:08
  #7
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Att en infiltratör lyckas knulla sig till en riksdagsplats är väl närmast ett fall för Säpo?

Luktar ”honey trap” långa vägar. Vem vet vilka intressen hon företräder egentligen.

(om det nu stämmer)
Citera
2018-04-22, 15:39
  #8
Medlem
Finns mycket intressant information om Stefan Jakobsson bland hans inlägg.
https://m.facebook.com/story.php?sto...6&id=524558515
SD känns som ett renodlat pajasparti, till enbart för en handfull i toppen.
Citera
2018-04-22, 18:40
  #9
Medlem
Tercios avatar
sd är väl ett väldigt bra exempel på den svåra korruption som mycket intäkter till en organisation tillsammans med total brist på interndemokrati leder till. Tyvärr.
Citera
2018-04-22, 19:20
  #10
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
Stefan Jakobsson är ett hänsynslöst svin efter vad jag hört. Precis rätt person i sammanhanget (= pippa 24-åriga öppen svenskhetssvenskor på kontoret i riksdagen after hours).

Tja, jag försöker att döma människor efter hur jag själv upplever dem - inte utefter vad jag hör. Jag vidhåller att Stefan Jakobsson är trevlig som person, även om den här fadäsen tyder på inte särskilt hög moral.
Citera
2018-04-22, 19:40
  #11
Medlem
MrSkargards avatar
Kommer Jimmie Åkesson plocka bort iranskan från riksdagslistan nu när det är allmänt känt varför hon är där?
Citera
2018-04-22, 19:42
  #12
Medlem
Alfheims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
Kent Ekeroth på fejan i svar på en kommentar från Per Ramhorn (riksdagsman, valberedare, sjukvårdspolitisk talesperson):

Citat:
Per Ramhorn Nu får du ta och lägga av.

Jag varnade VU för detta när jag hörde ryktena om att Jakobsson försökte fixa in Ghazal. Jag sa till Josef, Jimmie, Sammy m fl. men istället sitter ni i VU och får genidraget att sätta henne på plats 72? Man häpnar hur lågt SD sjunkit.

Det sjuka i sammanhanget är att det är VU (!!) som tagit detta beslut. VU! Hur kan VU sätta en tjej som alldeles nyligen sa att hon aldrig skulle rösta SD på riksdagslistan?

Jag vet för det var genom mig som Ghazal råkade träffa SD:are. Ghazal var nämligen en del av min umgängeskrets tidigare men på en fest i höstas träffade hon Jakobsson och...ja...resten kan ni gissa er till.

Jakobsson paraderade henne på kontoret och hon introducerade sig som ”riksdagskandidat för SD” innan listorna var satta. Det var även snack om anställning.

Ärligt talat - jag berättade detta för er och mer. VU valde att köra ett totalt hjärnsläpp och sätta henne på listan.

Helt jävla otroligt detta. Man petade Kent Ekeroth. Men Ghazal gick bra.

Dessutom känns det ovant att höra Ekeroth kritisera partiet så hårt offentligt, exempelvis när han skriver "Man häpnar hur lågt SD sjunkit".

Ekeroth är väl trots allt fortfarande medlem i och riksdagsledamot för SD, men han låter nu mer som en avhoppare från partiet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback