2018-06-11, 22:31
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lemonzhello
Du kan nog ta det ganska lugnt om man får tro Dagens Arbete.

https://da.se/2016/10/maste-du-kissa-pa-jobbet/

Självklart har arbetsgivaren inte rätt att ta drogtester på anställda såvida det inte kan motiveras ur arbetssäkerhetsmässig synvinkel. Man behöver inte ha varit gräsrökare länge för att ha präntat in den självklarheten djupt i ens beredskapslager av argument om situationen någonsin skulle uppstå...

TS gjorde dock misstaget att LÅTA dem ta provet.
Det är över, och nu måste vi hjälpa honom med att reda ut "The Fallout" från det oinformerade beslutet.

Det är ett klart minus att drogintaget skedde i företagets lokaler. Troligtvis har andra anställda bevittnat det och tagit kontakt med ledningen, vilket ledde till att TS valdes ut för drogtester från början.

Vi får jobba utifrån det scenariot.
Let's make an effort to save TS ass...
Citera
2018-06-11, 22:36
Medlem
Till saken hör att bara tjejer typ jobbar här och grabbgänget drog ladd.
Citera
2018-06-11, 22:49
Medlem
Ska sägas att jag KANSKE klarar mig. Om kokainet inte var kvar mer än 30 timmar. Rör sig om 0.4G typ.
Citera
2018-06-11, 23:16
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Till saken hör att bara tjejer typ jobbar här och grabbgänget drog ladd.

Kokain är inte ladd...
Kokain är "The Obnixious Man".

Är du SÄKER på att era enda transgressioner den kvällen är att ni tog koks.. ?

Fulla män på koks blir sexuellt överstimularade och allmänt outhärdliga för ALLA kringvarande som INTE befinner sig på samma Hög-stadienivå.

Citat:
Ska sägas att jag KANSKE klarar mig. Om kokainet inte var kvar mer än 30 timmar. Rör sig om 0.4G typ.

Maybe...
Citera
2018-06-11, 23:21
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3159558/

With a 50 ng/mL cutoff concentration and following low doses of 10 to 45 mg cocaine by multiple routes, detection times extended up to 98 h

Det ligger mellan 2-4 dygn typ, beror på hur mycket alkohol du drack dessutom då kokain omvandlas till kokaetylen som ligger längre.

Renheten på kokainet spelar också in, hur rent var det?

Sen beror det på om du tränade efteråt, kostintag osv.
Jag tror det det bör vara rätt lugnt.

Fan vad länge sen det var man laddade då, blev sugen nu, brukar max göra det en gång per år vid nyår
Citera
2018-06-11, 23:29
Medlem
Rent. Tja akulle gissa på max 30% kanske.
Drack mycket öl under helgen och svettades.
Citera
2018-06-11, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Kokain är inte ladd...
Kokain är "The Obnixious Man".

Är du SÄKER på att era enda transgressioner den kvällen är att ni tog koks.. ?

Fulla män på koks blir sexuellt överstimularade och allmänt outhärdliga för ALLA kringvarande som INTE befinner sig på samma Hög-stadienivå.

.

Fattar 0 men jag var kåt ja
Citera
2018-06-11, 23:34
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Fattar 0 men jag var kåt ja

Finns det en risk att du i din kokaininfluerade festlika självfötroendenivå kan ha sagt eller gjort något under partyts gång, som kan ha gjort att andra (kvinnliga) anställda kan ha fått ett intresse av att få väck dig från arbetsplatsen?
Citera
2018-06-11, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Finns det en risk att du i din kokaininfluerade festlika självfötroendenivå kan ha sagt eller gjort något under partyts gång, som kan ha gjort att andra (kvinnliga) anställda kan ha fått ett intresse av att få väck dig från arbetsplatsen?

Nej. Var där 25 minuter ungefär och satt med min manliga chef.
Citera
2018-06-11, 23:59
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Nej. Var där 25 minuter ungefär och satt med min manliga chef.

Så, du hinner komma till festen, bli övertalad av dina arbetskamrater att dra koks, gå igenom hela "oooh WOOOOW"-upplevelsen, och sedan sitter du i X antal minuter efteråt och samtalar med din chef..

Well.. That's a pretty GOOD receipe for CATASTROPHY. I could NEVER have done any Better.

Vi får helt enkelt avvakta och se vad resultatet på ditt drogtest visar, samt vad samtalet med Personalansvarige efteråt resulterar i, innan vi kan ge dig vidare råd.
Citera
2018-06-12, 00:12
Medlem
Jag gick vidare sen men däremot så blev jag inte övertalad, var ganska mycket på eget initiativ haha.
Lär veta svaret imorgon misstänker jag, briefar er då.
Citera
2018-06-12, 03:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tsukahara
Att arbetsgivaren ska erbjuda rehabilitering vid missbruk gäller inte vid droger, då det är ett brott och alltid grund till uppsägning.
Framförallt om du testats positivt idag på arbetet då du är ”påverkad” på jobbet. Det bådar gott att du är fast anställd och varit där länge. Men du sitter inte säkert

Lugn nu för i helvete. Först ska det bevisas att ett brott har begåtts och han ska bli dömd i domstol. Jag hade tagit det med facket och se vad dom säger. Det verkar heller inte som att han blivit polisanmäld och att det är polisen som tagit själva testet, hur stor funktion har testet då om han inte kommer kunna bli dömd för brottet?

Företag kan väl inte bara sparka folk hur som helst utifrån otydliga test och mätinstrument.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in