Citat:
Ursprungligen postat av
Denom
Du länkar till en tråd vars titel klart och tydligt heter "utanför EU" så vad snackar du om?
Även, återigen
INOM EU, i den tråden:
"Beställde från Amazon.de som skickade paketet från Tyskland till mig. Av någon anledning hamnade paketet ändå i tullkontrollen och postnord/tullverket kräver moms+straffavgift!
Jag frågade varför det blev så och fikk svaret att de inte kunde uteslutar att paketet omettikerades i Tyskland!?!?
De tror alltså verkligen att ett så stort företag som Amazon håller på med fusk?!
Jag kontaktade amazon.de och blev uppringd inom fem minuter. Fikk sedan omgående besked att amazon kommer självklart ersätter kostnaden för det här avgiftet till mig även om de inte heller kunde förstår varför moms skulle betalas för varor som redan var momsbelagd i Tyskland.
Men detta är helt enkelt ett företag som vet vad ordet customer service betyder och hur man gör för att har nöjda kunder som gjärna återkommer , alltså totala motsatsen till PN .........
Avgiften blev alltså betald men paketet har nu, två veckor senare fortfarande inte levererads. Jag tycker det är nära till bedrägeri!
Kommer så klart att överklagar till tullverket men vad kan jag anmälar Postnord eftersom de uppenbarligen inte lyckas att utföra deras betalde uppgifter dvs befördra paketet till mig?"
(FB) Postnords nya administrationsavgift på paket utanför EU/Red Mod
Detta borde vara olagligt, eller?