Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-10, 12:31
  #13
Avstängd
SvettigMumins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoChiller
Problemet är att dina lögner och okunskap sänker nivån på forumet. Du har inte rökt en joppe i ditt liv.

Jag röker allt mellan 0,1-0,5, men när jag börjar stoppa mer än så i joppen tar jag ett uppehåll för att få ner toleransen.
Problemet är att ingen här vet hur man röker.

0.1... Varför?
Citera
2018-06-10, 16:17
  #14
Medlem
Qusimotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tingtongmakmak
Jag lägger bara mellan 0.1 till 0.3 i mina spliffar och röker mellan 10-20 per dag

Fan va segt och rulla så många, efter 5 jointar så pallar jag inte rulla mer.

rullar så jag kan röka hela direkt vilket brukar bli runt 0.5g sen beror det helt och hållet på kvalite
Citera
2018-06-10, 16:29
  #15
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvettigMumin
Problemet är att ingen här vet hur man röker.

0.1... Varför?

För att ibland vill jag inte bli helt cp-bäng. Det är kanske svårt att förstå för en OG-superkedjerökare som skulle röka Willie Nelson under bordet... jävla tönt.
Citera
2018-06-14, 09:21
  #16
Medlem
Treantprotectors avatar
Jävla rookies, jag röker bara grönt rent minst 1g i varje spliff.
Citera
2018-06-14, 10:02
  #17
Medlem
0.03-0.2 gram valigtvis men nu känner jag sällan för att röka längre. Föredrar oftast nykter & klar, men några bloss kan vara soft ibland.

Har rökt 3gram gräs i en joint på två-tre pers några gånger.. blir nästan lika bäng på 0.3 gram... Helt onödigt, rök ordentligt så behöver man inte så mycket...Om man inte är helt inrökt förstås.

Ruset är även mycket placebo och går att återskapa i princip helt utan gräs när man vet hur det är att röka. Även en polare som blev helt "bränd" för många år sedan på en joint han fick, helt utan något annat än tobak i...
__________________
Senast redigerad av .Void 2018-06-14 kl. 10:06.
Citera
2018-06-14, 10:10
  #18
Medlem
Tingtongmakmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qusimoto
Fan va segt och rulla så många, efter 5 jointar så pallar jag inte rulla mer.

rullar så jag kan röka hela direkt vilket brukar bli runt 0.5g sen beror det helt och hållet på kvalite


Hur lång tid tar det för dig att rulla en spliff ?
Citera
2018-06-14, 13:10
  #19
Avstängd
Plaguetongues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fibbe123
Jag började tänka på detta idag när jag rökte. Jag lägger ALLTID för mycket b/g i min gås. Jag tänker att fan detta räcker inte, jag behöver mer. Jag brukar få ut 10st spliffar på en 5a vilket är 0,5g per varje joint. Jag tänkte på det fan vad jag slösar jag röker kanske 70% utav jointen sen fimpar jag den. Hur mycket lägger ni i er gås?

En kompis sa till mig en gång "hur mycket la du i den" jag svarar 0.5 ish han svarar "VA?? bara? bror jag lägger typ 1g" Då är min fråga är det ren bullshit? 1g ensam känns ju riktigt jävla absurt

1g ensam låter helt normalt om man är lite inrökt.

det beror ju helt och hållet på, ibland kan man köra en 0,2 och vid tillfällen rullar man två feta spliffar på en femma och delar dom med en vän. beror ju på vad du har för röka och vad du vill få för effekt.


om du bara röker 70% så finns ju ett litet knep som är enkelt, speciellt om du köper cones att du bäddar med tobak i botten bara och sen fyller upp jointen med grönt eller brunt/tobak, sen bara röka som vanligt. jag brukar också lämna kvar en liten bit just för att det brukar bli jobbigt och varmt att röka det som är i botten, dessutom känner du direkt när det bara är tobak kvar
__________________
Senast redigerad av Plaguetongue 2018-06-14 kl. 13:13.
Citera
2018-06-14, 13:11
  #20
Medlem
Tjokanjakritas avatar
Meckar 0.1-0.2 på halv ciggarett när jag röker själv. Annars är ju en 0.1-0.2 per person bra mått jag brukar gå efter..
Citera
2018-06-14, 13:16
  #21
Avstängd
Plaguetongues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjokanjakrita
Meckar 0.1-0.2 på halv ciggarett när jag röker själv. Annars är ju en 0.1-0.2 per person bra mått jag brukar gå efter..

jag köper nästan bara dunder men jag brukar dela ett gram på tre rökar först och när man bygger lite tolerans så blir det två rökar per gram. Men jag kanske bara tycker att det är mer gött att vara tvärbäng
Citera
2018-06-14, 15:00
  #22
Medlem
Tjokanjakritas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plaguetongue
jag köper nästan bara dunder men jag brukar dela ett gram på tre rökar först och när man bygger lite tolerans så blir det två rökar per gram. Men jag kanske bara tycker att det är mer gött att vara tvärbäng

Vem gillar inte att bli tvärbäng? Försöker hålla mig till samma mått då jag annars meckar i mer och mer efter varje holk och sen sitter man där med en 0,6 och kan bara rulla 1 gås.
Citera
2018-06-14, 17:19
  #23
Medlem
Puffpazzs avatar
Beror på kvalitéten, men ca 0.3 i varje, meckar hellre för mycket än för lite, bara å släcka gåsen om det blir "för mycket" :P
Citera
2018-06-14, 19:20
  #24
Medlem
0,4 är perfekt, vill man bli mer bäng så röker man bara snabbare, helt onödigt att lägga 1g per person när hälften av rökat brinner upp och försvinner ut i luften. Är man fler än 3 så blir det 1g gås för då stannar aldrig gåsen utan vandrar runt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback