Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-14, 21:00
  #25
Avstängd
Plaguetongues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diablitozastava
0,4 är perfekt, vill man bli mer bäng så röker man bara snabbare, helt onödigt att lägga 1g per person när hälften av rökat brinner upp och försvinner ut i luften. Är man fler än 3 så blir det 1g gås för då stannar aldrig gåsen utan vandrar runt.

och blir skitvarm och brinner upp snabbare så blir det samma sak
Citera
2018-06-14, 23:45
  #26
Medlem
DenGamlaGulas avatar
Röka ska man bara göra i perioder sen ta uppehåll imo.
Utan tolerans räcker ju lätt 0.2-0.3g om det är bra röka.
När det går en femma per dag äre dags och ta uppehåll.
Citera
2018-06-15, 01:10
  #27
Avstängd
Plaguetongues avatar
är på syra nu men jag ska rulla ett halvt gram direkt tänker jag
Citera
2018-06-15, 04:59
  #28
Medlem
Dear-Tsars avatar
Jag röker grönt och använder bong då jag inte gillar att röka överlag, men röker 0,1-0,15 gram vid varje tillfälle.

Nuförtiden röker jag inte då jag har svårt att få tag på grönt men har jag så röker jag varje dag. Röker på kvällen efter jobbet och då räcker 0,1 g otroligt bra för att bli hög och sedan avslappnad väl vid läggdags.
Citera
2018-06-15, 08:37
  #29
Medlem
Hur långt är ett snöre?

Beror ju såklart på kvalité och om det är brunt, grönt eller wax osv

Pratar vi joint/blunt så normalkvalitet brunt så 0.5-1, bättre sorter hasch så lite mindre såklart.

Typ samma med grönt, är det top-notch så behövs det ej 1 g men brukar ändå rulla upp runt 1g och ofta släcka den och tända om.
Blandar aldrig grönt med tobak....idioti bättre att rulla en mindre istället för att sabba smaken och få i sig onödig tobak, men visst röker ju grönt med tobak ibland när man blir bjuden.
Citera
2018-06-15, 09:22
  #30
Medlem
Enpeniss avatar
0,45 med brunt när man kör solo 0,6 med grönt för att tobak smaken inte ska ta över.
Citera
2018-06-16, 13:58
  #31
Medlem
det är väl bara att släck jointen och röka mer sen, förstår inte problemet här.
Citera
2018-06-16, 15:54
  #32
Medlem
Sleepyoh22s avatar
0.2-0.3 gram, röker oftast halva och väntar en 30-60-90 min innan jag röker resten.

Är ingen färsking, 10+ år nu med lite brajj ibland, folk har alltid tyckt jag röker för lite och snålar i sällskap, jag å andra sidan förstår mig inte alls på människor som måste röka flera gram/kväll för att ha kul, gör mig ingen nytta.
Citera
2018-06-16, 18:17
  #33
Medlem
Ett tjog milligram är måttstocken vi arbetar med här.
Citera
2018-06-21, 18:58
  #34
Medlem
Allt från 0.1 till 1.5, beroende på syfte, situation och produkt. Periodvis vill man bli helt väck men oftast mer portionerar jag med flera låga doser med någon halvtimmes intervaller för en jämn, fin och stadigvarande känsla. Ibland röker jag en 0.1g för att hitta ett inre lugn utan ett behov av att känna mig stukad.
Citera
2018-06-22, 09:10
  #35
Avstängd
Plaguetongues avatar
det beror på tillfälle. vill jag bara sitta ute i solen och ta en rök på min lediga dag till morgonkaffet så kan jag röka 0,2 om jag är själv och inte vill bli för hög och inte har så mkt tolerans. och har bra hasch.

en annan gång (som nu) så firas det midsommar och då tas det droger och dricks alkohol, har rökt tio gram på två dagar, druckit lite och tagit amfetamin i flera omgångar. skulle röka en feting med min polare av nåt hasch som han hade som var "average AA-" och eftersom vi har så hög tolerans och ville bli tvärbäng bägge två så gjorde vi en spliff på 3,5 gram av det haschet. jointen blev typ 25 centimeter lång.

rökte den förut inatt

den var lite jobbig att få i sig men hög som fan blev vi
Citera
2018-06-23, 14:28
  #36
Medlem
eemmiiills avatar
0.3r är standard för min del om jag ska röka själv, 0.5-0.8 om vi är fler, aldrig mer för då rullar vi fler istället om vi är så många. Ration tobak/hashish lär ju vara
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback