2006-02-08, 01:24
Medlem
snapcases avatar
Ja du pillret, vad är det du söker egentligen? En officiell ursäkt? Pma admin om det. Vi har varit väldigt öppna om vad som skett och varför vi reagerade som vi gjorde. Ett worst-case-scenario hade varit ett dummy-forom byggt på en modd som gör det möjligt att fånga upp lösenord. En mardröm alltså. Nu var så inte fallet utan det var bara en moderator i ett nyöppnat forum som valde att "busa" med lite dataintrång... Can you blame us? Vi hade varit oansvariga om vi INTE reagerat. Nu fick tyvärr ditt forum bära hundhuvudet för det här och det är jag genuint lessen för. Hoppas det hår bra för er i framtiden och att ni lyckas. Försök inte hacka mitt konto bara... När det gäller att kalla dig för hora så hittar jag bara ett exempel på det i den här tråden och det kommer från en användare jag aldrig stött på förut. Jag (och mina co-mods) står över sån debatt. Vi är vuxna människor och vill bete oss som det.
2006-02-08, 01:38
Medlem
PiLLerILLers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snapcase
Ja su pillret, vad är det du söker egentligen? En officiell ursäkt? Pma admin om det. Vi har varit väldigt öppna om vad som skett och varför vi reagerade som vi gjorde. Ett worst-case-scenario hade varit ett dummy-forom byggt på en modd som gör det möjligt att fånga upp lösenord. En mardröm alltså. Nu var så inte fallet utan det var bara en moderator i ett nyöppnat forum som valde att "busa" med lite dataintrång... Can you blame us? Vi hade varit oansvariga om vi INTE reagerat. Nu fick tyvärr ditt forum bära hundhuvudet för det här och det är jag genuint lessen för. Hoppas det hår bra för er i framtiden och att ni lyckas. Försök inte hacka mitt konto bara... När det gäller att kalla dig för hora så hittar jag bara ett exempel på det i den här tråden och det kommer från en användare jag aldrig stött på förut. Jag (och mina co-mods) står över sån debatt. Vi är vuxna människor och vill bete oss som det.

Det enda jag skrivit är att jag vill ha en offenligt ursäkt från de av era moderatorer som anklagade mig för brott innan ens någon visste vad som skett. Jag hav RB en offentligt ursäkt för att jag betett mig som en apa, varför vägrar ni? Det är ju falska uppgifter, som publicerats inför 1000+ personer. Inte är väl ni dummare än att begripa att jag har ett jävla drev i baken, som hela tiden citerar det som sagts av er. Är det då så fruktansvärt svårt att dementera det som sades om mig och mina obegågna brott?
2006-02-08, 01:55
Medlem
snapcases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiLLerILLer
Det enda jag skrivit är att jag vill ha en offenligt ursäkt från de av era moderatorer som anklagade mig för brott innan ens någon visste vad som skett. Jag hav RB en offentligt ursäkt för att jag betett mig som en apa, varför vägrar ni? Det är ju falska uppgifter, som publicerats inför 1000+ personer. Inte är väl ni dummare än att begripa att jag har ett jävla drev i baken, som hela tiden citerar det som sagts av er. Är det då så fruktansvärt svårt att dementera det som sades om mig och mina obegågna brott?
Jag har aldrig anklagat dig för att ligga bakom det här utan hellre försökt städa upp i all den här sörjan. Vi har varit helt öppna om vad som hänt i hela den här sorgliga och fjamtiga affären och gjort vårt bästa för att fria ditt forum från skuld. Ärligt så är jag lessen att skuggan fallit over dig men as you sow shall you reap. Det här är mitt sista inlägg i geggamojjan men jag uppmanar dig att hålla koll på framtida "bus".
2006-02-08, 02:10
Medlem
LadyTieras avatar
Sordid får här en tillsägelse för upprepat postande av helt off-topictrams.

detta ska inte kommenteras i tråden.

moderator
2006-02-08, 02:20
Medlem
PiLLerILLers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snapcase
Jag har aldrig anklagat dig för att ligga bakom det här utan hellre försökt städa upp i all den här sörjan. Vi har varit helt öppna om vad som hänt i hela den här sorgliga och fjamtiga affären och gjort vårt bästa för att fria ditt forum från skuld. Ärligt så är jag lessen att skuggan fallit over dig men as you sow shall you reap. Det här är mitt sista inlägg i geggamojjan men jag uppmanar dig att hålla koll på framtida "bus".

Nej, du har säker aldrig anklagat mig för något, men jag har heller inte riktat mina inlägg till dig. Och som jag sår som jag skördar, ja jag är inte omedveten om att en klick det här forumets moderatorer fått offentliga käftsmällar av mig. Men är admin skyldig till deras agerande? Borde de i sanningens namn vara sparkade nu om deras beteendes skugga skulle falla över honom? Skall jag sparka Charley för att hon gjort någon som inte ens är olagligt.

Jag inser att ni aldrig tänker erkänna att ni gjort fel, men den kritik som riktades mot att jag "överreagerade" gällande Ruskigbuss borde någonstans ringa en klocka i bakhuvudet på er. Jag drog en urkorkad slusats och bad om ursäkt offentligt. I mina ögon är er överreaktion minst dubbelt så korkad,men att erkänna fel är väl inget som anstår en moderator här.
2006-02-08, 02:35
Medlem
Så att mitt lösenord till min riktiga användare inte fungerar är alltså bara en slump? Svårt att tro det.
2006-02-08, 02:36
Medlem
snapcases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiLLerILLer
Nej, du har säker aldrig anklagat mig för något, men jag har heller inte riktat mina inlägg till dig. Och som jag sår som jag skördar, ja jag är inte omedveten om att en klick det här forumets moderatorer fått offentliga käftsmällar av mig. Men är admin skyldig till deras agerande? Borde de i sanningens namn vara sparkade nu om deras beteendes skugga skulle falla över honom? Skall jag sparka Charley för att hon gjort någon som inte ens är olagligt.

Jag inser att ni aldrig tänker erkänna att ni gjort fel, men den kritik som riktades mot att jag "överreagerade" gällande Ruskigbuss borde någonstans ringa en klocka i bakhuvudet på er. Jag drog en urkorkad slusats och bad om ursäkt offentligt. I mina ögon är er överreaktion minst dubbelt så korkad,men att erkänna fel är väl inget som anstår en moderator här.
Ok, jag ljög. Lämnar inte det här. Snacka om att du glider på orden. Du har fått det att låta som om vi kallat dig hora i varochvarannat inlägg. Peka på vat det skett. Är det en mod som gjort det kommer jag rösta för uteslutning.
Vad händer nu? Är en admin skyldig för vad han/hennes mods på andra forum? Nej men det borde få admin och andra mods att tänka till. Om nån av mina kollegor betedde sig som CharlieR gjort på det här forumet nånannanstans så skulle jag inte tveka att rösta för att kasta ut dom. Du väljer att inte kalla det ett btott, jag säger dataintrång. Oavsett så har vi valt en publik roll i internetsverige iom vårat ansvarstagande och med det kommer ett visst krav på beteende i mina ögon. Ditt lilla forum må vara en fjärt i cyberrymden men du kan fortfarande inte komma ifrån att en av dina moderatorer lämnat ganska stora fotspår.
2006-02-08, 02:39
Medlem
LadyTieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZarrocK
Så att mitt lösenord till min riktiga användare inte fungerar är alltså bara en slump? Svårt att tro det.
den användaren är inte spärrad, du har nog bara supit bort lösenordet.
2006-02-08, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
den användaren är inte spärrad, du har nog bara supit bort lösenordet.
Nej det har jag ju inte gjort. Det fungerar på den dator jag har i hemmet, där jag klicka i "kom ihåg mig" men inte här på jobbet. Och jag kan inte ens få ett nytt mailat till mig för den funktionen verkar ha uteblivit sedan OS-bytet. Jag sätter mitt hopp till jrosen som jag PM:at med. Men vi nattportierer glömmer ALDRIG.
2006-02-08, 02:48
Medlem
LadyTieras avatar
Citat:
Nej det har jag ju inte gjort. Det fungerar på den dator jag har i hemmet, där jag klicka i "kom ihåg mig" men inte här på jobbet. Och jag kan inte ens få ett nytt mailat till mig för den funktionen verkar ha uteblivit sedan OS-bytet. Jag sätter mitt hopp till jrosen som jag PM:at med. Men vi nattportierer glömmer ALDRIG.
det är antagligen något strul med att sända ut själva lösenordet och ingen som har hackat dig. ser inga tecken på det och du borde själv se det iom att du kan logga in på det hemma och se senaste aktivitet.

om det nu fungerar hemma så byt lösenord där och använd det nya på jobbet.
2006-02-08, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
det är antagligen något strul med att sända ut själva lösenordet och ingen som har hackat dig. ser inga tecken på det och du borde själv se det iom att du kan logga in på det hemma och se senaste aktivitet.

om det nu fungerar hemma så byt lösenord där och använd det nya på jobbet.
Man måste ju skriva in lösenordet för att kunna ändra. Och det är alltså det lösenordet som inte fungerar.
2006-02-08, 02:51
Medlem
LadyTieras avatar
Citat:
Man måste ju skriva in lösenordet för att kunna ändra. Och det är alltså det lösenordet som inte fungerar.
då har du som sagt supit bort det för ändrar du lösenord fungerar inte autoinloggningen (försökt 2 ggr själv för att pröva)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in