Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-20, 20:48
  #13
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av huberkuber
Att polisen drar in tillstånd ett par veckor innan festivalen ska starta och på så vis ruinerar arrangørerna på köpet tycker jag är en ganska ful taktik att få bort oönskade kulturyttringar.
Utifrån ser det kanske ut som att halva poängen är att knarka, men att släppa loss till basen och flyta med i melodierna till ljudsystem i världsklass är en upplevelse nykter som stukad.
Jag har slutat att dra på större musikfestivaler för det är helt enkelt olagligt att ha kul i sverige.
Ja, jag är inte särskilt insatt i den situationen, vet bara vad arrangörerna gick ut med. Om det var precis så det gick till är det förstås illa och fult av polisen. Jag tror inte att många tror att det enbart handlar om att knarka. Själv har jag träffat tillräckligt många personer som menat att det är åtminstone halva upplevelsen, lite "vad är poängen med att vara nykter". Det är olagligt att ha kul på ett olagligt sätt, ja. Med rätt intressen eller prioriteringar fungerar det alldeles utmärkt att ha kul på musikfestivaler, lagligt, i Sverige.
Citera
2018-09-25, 16:54
  #14
Medlem
frasselitos avatar
Vilka artister kommer?
Citera
2018-09-26, 07:16
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frasselito
Vilka artister kommer?
Avslöjas senare i år i samband med biljettsläpp.
Citera
2018-11-24, 12:42
  #16
Medlem
Hirvis avatar
Dom ska släppa nyheter nästa vecka. Deras fb-event ger mig notiser hela tiden att dom postat något men ser inget nytt.
Citera
2018-11-24, 13:10
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Ja, jag är inte särskilt insatt i den situationen, vet bara vad arrangörerna gick ut med. Om det var precis så det gick till är det förstås illa och fult av polisen. Jag tror inte att många tror att det enbart handlar om att knarka. Själv har jag träffat tillräckligt många personer som menat att det är åtminstone halva upplevelsen, lite "vad är poängen med att vara nykter". Det är olagligt att ha kul på ett olagligt sätt, ja. Med rätt intressen eller prioriteringar fungerar det alldeles utmärkt att ha kul på musikfestivaler, lagligt, i Sverige.
Problemet är väl att det bara blir vidriga fylleslag, med allt vad det innebär, när man slår ner så hårt på de olagliga alternativen som passar bättre på festival. Vem vill hänga bland en massa aspackade drägg som övervakas av narkotikapoliser och rovdjur till våldtäktsmän och andra fridstörare?

På andra lite större festivaler runtom i Europa och världen är det lite mer avslappnad stämning och mycket mindre fokus på alkoholen, bättre sammanhållning och folk tar hand om varandra på ett annat sätt.

Vi har en väldigt problematisk alkoholkultur i Sverige som det är. Problemen med den förstärks av den repressiva narkotikapolitiken och övergreppskulturen som finns bland vissa element och förstärks av alkoholkonsumtionen och som utnyttjar hjälplösheten hos besökarna som alkoholen inbjuder till.

Som någon har sagt tidigare i tråden, sämsta landet att ha festivaler i.
Citera
2018-11-24, 16:55
  #18
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hirvi
Dom ska släppa nyheter nästa vecka. Deras fb-event ger mig notiser hela tiden att dom postat något men ser inget nytt.
Ska bli kul att se vad de har bokat. Festivalerna i Sydamerika har tämligen fruktansvärda lineups så har inte alltför höga förhoppningar.
Citera
2018-11-24, 16:57
  #19
Medlem
Hirvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Ska bli kul att se vad de har bokat. Festivalerna i Sydamerika har tämligen fruktansvärda lineups så har inte alltför höga förhoppningar.
Håller med. Verkligen framtung skit där det är några starka hippa namn och sen en massa bajs
Citera
2018-11-26, 13:48
  #20
Medlem
Lite antiklimax. Här satt man och väntade på artistsläpp och så är det biljettpriserna för ordinarie biljetter som släpps.

Blind bird 1595:-
Ordinarie 1895:-
Citera
2018-11-26, 14:15
  #21
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Lite antiklimax. Här satt man och väntade på artistsläpp och så är det biljettpriserna för ordinarie biljetter som släpps.

Blind bird 1595:-
Ordinarie 1895:-
Med så pass saftigt biljettpris får man hoppas att bokningarna blir bra. Foo Fighters ser ju möjligt ut... Vore hästlängder bättre än toppnamnen i Sydamerika. Fast är nog volontär ändå så priset spelar mindre roll.
Citera
2018-11-27, 09:09
  #22
Medlem
Hmm. Kan de verkligen ha sålt slut på alla blind bird på 3 minuter. Gick iaf inte att få tag i några 9.03.
Edit: funkade senare
__________________
Senast redigerad av ilikepancakes 2018-11-27 kl. 09:18.
Citera
2018-11-29, 13:52
  #23
Medlem
Rejss avatar
Om man kan spekulera kan man alltid spana på Roskillde som är helgen efter t.ex The Cure!

Priset kan man ju diskutera, Argentina har 4 steg efter Blind bird. Där det börjar på ~800kr och slutar senare på ~1500kr. Men det ju inte räkna ut rakt av de har ju lägre löner och levnadsstandard där. Men så känns det som priserna har gått på upp på konserter och festivaler över lag

Man någon som har någon sida som kan jämföra priser mellan länder där sådana variabler räknas in?
Citera
2018-11-29, 14:59
  #24
Medlem
Marquesos avatar
Danska Tinderbox har bokat Lana Del Rey, Swedish House Mafia, A$AP Rocky och Macklemore. Bara SHM känns avlägsna i och med att de kör trippelt i Stockholm i maj.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback