Citat:
Ursprungligen postat av
Flickpojken
Jag vet inte köpen den logiken proteinsynten pågår väll även om du inte ätit protein den närmsta tiden? Dvs du mycket väll bygga muskler även om du inte ätit protein på ett dygn bara du tillför energi i form av kolhydrater eventuellt fett också.
Jag tror inte att man behöver stora doser på engång i anslutning till träning för att protein syntesen ska sätta igång. De finns helt enkelt byggstenar för att bygga muskler i kroppen hela tiden sen töms de lagret och man måste tillföra mer byggstenar (inte nödvändigtvis i anslutning till träning) och då kan kroppen inte tillgodogöra sej mer än 50 gram eller nått resten förbränns som energi de va de han sa i alla fall. Jag tycker de låter rimligt.
Angående isbjörnar så finns de faktiskt inga kolhydrater i Arktis

. Så de mesta en isbjörn äter dvs fett och protein blir helt säkert energi.
Beror helt på det dagliga intaget.
Finns de som kör warrior diet dvs de äter allt 1 gång om dagen och är muskelösa.
Funkar så länge man inte är alltför stor.
Främsta orsaken till att bodey builders äter ofta är för att det blir svårt att få i sig tillräckligt om man inte delar upp det.
12 000 för säg Brian shaw, 7000 för Gunde i perioder, blir svårt med en måltid.
Äter du säg en kycklingfilé och tränar 2 timmar senare så har du ju aminosyror som frigörs i tarmen under tiden du tränar.
Sjävklart finns det kolhydrater i Arktis?
De äter ju hela sälen! Men ja större delen av energin de får i sig är fett självklart.
Men tar vi vargar i Sverige så kan det gå 1 vecka mellan varje måltid ändå är de muskulösa.
Samma med lejon eller varför inte krokodiler som kan gå månder mellan varje måltid och ändå vara muskelösa.
Det vore ju som sagt väldigt ineffektivt om människor behövde protein ofta för att bygga muskler med tanke på hur vi levede som jägare och samlare.
Människan kan gå 2-3 dagar innan kroppen går i svältläge.
Därför funkar 5/2 bra för många för att få ner det genomsnittliga kalorie intaget sett över en vecka .