Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-28, 14:30
  #1
Medlem
Jag är intresserad av att utöva lagidrott, men tyvärr gick jag inte i någon sport som barn. Detta innebär att jag inte är tillräckligt bra för korpen eller liknande. Därför skulle jag vilja starta innebandy för de som verkligen är särskilt vältränade eller särskilt duktiga, utan för folk som bara vill ha lite kul och få lite vardagsmotion.

Vad tror ni om idén? Tror ni att någon kommer vara intresserad? Är det svårt att hitta en lämplig lokal att använda på en bra tid? Har ni några idéer för att för att ro i land det här projektet?
Citera
2018-05-28, 15:06
  #2
Medlem
Måste man vara bra för Korpen?
Citera
2018-05-28, 15:23
  #3
Moderator
vfs avatar
Övrig sport --> Bollsport
/Moderator
Citera
2018-05-28, 15:27
  #4
Medlem
Luxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hajpadeg
Måste man vara bra för Korpen?

Nej fan. Korpen i de sämsta divisionerna behöver man inget som helst bollsinne. Så länge man inte har problem med att förlora samt har tid att vara med å spela så kommer det finnas alla möjligheter.
Citera
2018-05-28, 15:52
  #5
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxus
Nej fan. Korpen i de sämsta divisionerna behöver man inget som helst bollsinne. Så länge man inte har problem med att förlora samt har tid att vara med å spela så kommer det finnas alla möjligheter.

Problemet är det att många lag i dom lägre divisionerna precis har startat upp, och därmed har överdrivet bra spelare sett till divisionen. Så är det i alla fall i stockholmskorpen.

Många lag lånar även in licensierade spelare när dom är kort om folk/spelar viktiga matcher.

@TS: om du nu vill starta en sån här serie är det antagligen bättre att du börjar jobba som kontrollant på Korpen och rensar upp i dom lägre serierna där. Då kommer serierna bli renare och roligare att spela i som amatör.
Citera
2018-05-28, 19:23
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlympusMons99
Jag är intresserad av att utöva lagidrott, men tyvärr gick jag inte i någon sport som barn. Detta innebär att jag inte är tillräckligt bra för korpen eller liknande. Därför skulle jag vilja starta innebandy för de som verkligen är särskilt vältränade eller särskilt duktiga, utan för folk som bara vill ha lite kul och få lite vardagsmotion.

Vad tror ni om idén? Tror ni att någon kommer vara intresserad? Är det svårt att hitta en lämplig lokal att använda på en bra tid? Har ni några idéer för att för att ro i land det här projektet?

Du behöver inte vara speciellt bra för att spela i ett korplag, i stort sett vem som helst platsar där. Även om du inte sportade som barn. Det går dessutom fort att blir bättre i alla bollsporter.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback