Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-28, 23:05
  #13
Medlem
kulturstrategs avatar
Skulle tro att de flesta psykoser beror på demoniska krafter.
Citera
2018-05-29, 13:15
  #14
Medlem
Psykoser som inte utlöses av droger utlöses oftast av trauma hos folk som har en predisposition för psykoser. Våldtäkt, misshandel, stress, död av en närstående och dylikt kan utlösa psykoser. Huruvida gärningsmän är besatta av demoner kan jag inte svara på, men i de flesta fall av psykoser har man en hum om vad som ligger bakom.

Själv har jag länge undrat om Anneliese Michels psykos utlöstes av att hon blev våldtagen av sin pojkvän. Hon växte upp i ett strikt religiöst hem där sex förmodligen var tabu och våldtäkt inte var något hon ens kände till. Enligt hennes familj började problemen efter att hon hade varit på utflykt med sin pojkvän. Pojkvännens version var att hon plötsligt bara började bete sig konstigt och att han körde hem henne. Visst, schizofreni brukar visa de första symptomen i övre tonåren eller tidiga 20-årsåldern, men jag tycker att tidpunkten som familjen och pojkvännen fastslog för Annelieses första psykos är alldeles för specifik.
Citera
2018-05-29, 13:24
  #15
Avstängd
om du negativ dras du till negativitet positivitet föder posivitet sen är det alltid nå lägre stånde vetenskap för lägre utveklade som ska kalla något för något och kalla den som är överlägsen för TEX psykos eller helt andra diagnoser ,, och stället för att förtränga färtränga bör man utfroska det ,
Citera
2018-05-29, 14:41
  #16
Medlem
Psyko-Kodiaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PotatisLampan
Alltid när någon skriver nåt totalt korkat, så använder dom alltid massa mer komplicerade ord för att låta smartare haha, kolla texten bara

Jag tycker att han har ett målande och metaforiskt rikt språkbruk. Det är inte korkat för i egen hög person har jag erfarit detsamma. Det är en logisk slutsats.
Det är oftast en blandning av psykisk ohälsa och man knullas helt enkelt av lägre stående entiteter för att de tar sina chanser.
Varför?? Jo - for them its a fucki´n BLAST ! de äter din aura och ställer till en massa rackartyg inne i huvudet å dej!

(När du röker CB så stärks dina energier endast i början, sedan vattnas de ur.)
Citera
2018-06-26, 09:33
  #17
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brittahorselover
om du negativ dras du till negativitet positivitet föder posivitet sen är det alltid nå lägre stånde vetenskap för lägre utveklade som ska kalla något för något och kalla den som är överlägsen för TEX psykos eller helt andra diagnoser ,, och stället för att förtränga färtränga bör man utfroska det ,
Så är det faktiskt, man kan själv locka till sig dåliga energier.
Citera
2018-06-26, 17:26
  #18
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Så är det faktiskt, man kan själv locka till sig dåliga energier.

Rädsla drar till sig negativt, kärlek drar till sig positivt!

Finns två verksamma krafter i universum.
Citera
2018-08-16, 22:05
  #19
Medlem
thegodalmightys avatar
Som vanligt bara massa mumbo jumbo av dom spirituella
Citera
2018-08-16, 22:13
  #20
Medlem
Jag tror att den moderna vetenskapen har väldigt långt kvar i uppgiften att förstå meningen med en psykos. Därmed inte sagt att vi kan göra det så enkelt för oss att vi nöjer oss med en äldre och mer primitiv teori om onda andar.


Men okej TS, låt säga att jag är beredd att acceptera dina påståenden fullt ut. Då vill jag helst att du förklarar för mig vad som är meningen med att onda andar invaderar vissa människors energifält? Är det bara otur rätt och slätt? Ett straff vissa människor får lida, ungefär som svält eller krig.


Eller kan offret vända en sådan invasion till sin fördel, och lära sig något nytt om världen genom dessa andar? I så fall vad? Och hur gör man för att hellre locka till sig goda andar snarare än onda?
Citera
2018-08-17, 13:44
  #21
Medlem
m3isters avatar
Det är nog en sannolikhet att sådant kan ske om man väl någongång lämnar en öppning för sådant
Citera
2018-08-18, 09:04
  #22
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brittahorselover
om du negativ dras du till negativitet positivitet föder posivitet sen är det alltid nå lägre stånde vetenskap för lägre utveklade som ska kalla något för något och kalla den som är överlägsen för TEX psykos eller helt andra diagnoser ,, och stället för att förtränga färtränga bör man utfroska det ,

Det första du skriver håller jag med om, negativ energi dras till negativa sinnen men sedan hänger jag inte med riktigt, menar du att man är överlägsen då man lider av psykoser eller andra psykiska diagnoser?

För övrigt så är psykoser ett väldigt intressant ämne. Dom kan te sig på olika sätt, allt från att man är omgiven av demoner och ondska till att man ser och hör folk omkring säga konstiga och ibland skrämmande saker till en och att man är förföljd och att allt man ser runt omkring sig, på TV eller allt man läser talar till en, oftast med kryptiska meddelanden osv. Men att psykoser kan bero på onda andar som infiltrerat ens sinne är nog inte anledningen även om man under psykosen kan tro sig vara förföljd av skrämmande demoner och andar. Men det är som sagt ett mycket intressant område främst då det är ett så brett område vad ens psykoser kan handla om samt hur sjukt verkligt det känns det man ser, hör, känner och upplever under psykosen.

Personligen tror jag att psykoser beror på antingen något som går fel i programmeringen hos den som upplever psykosen då vi lever i nån sorts simulation. Simulationen är mycket komplex och avancerad, miljoner år mer utvecklad än något vi själva skulle kunna skapa i dagsläget med våran teknologi men trots att vårat simulerade universum är så avancerat och komplex så kan det ibland bli en del fel och buggar som dyker upp.

Det kan också bero på att någon har hackat systemet och på så sätt skapat psykosen eller ett virus som drabbar en del som då råkar ut för psykos.

Onda andar och demoner som upplevs under psykos eller som man tror har infiltrerat ens sinne och skapat psykosen kan endast bero på någon som hackat, skapat ett virus och kört ut i systemet eller ett omedvetet fel i systemet, en typ glitch in the matrix.
Citera
2018-09-24, 01:13
  #23
Medlem
Jag tror det TS!

Skiter i vad dom andra säger, för vissa ser inget! Fråga mig inte varför ? Dom kanske inte förtjänar det!

Fick besök av en demon en gång! Som tur var skyddade mina två skyddsänglar/djur mig! Dom sa att ”den vill in” samtidigt som jag själv hade gått ur min egna kropp! Denna demon stod och kollade rätt in i mina ögon fast på utsidan fönstret!
Citera
2018-11-04, 21:03
  #24
Medlem
Jag har haft en 3 år lång psykos för ca 8 år sedan men är helt läkt från den nu. Min övertygelse är att en psykos är en läkningsprocess. Läkning från trauman. Vi är självläkande men det krävs rätt förutsättningar för att detta ska kunna ske.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback