Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-05, 02:33
  #25
Medlem
E-Mac.s avatar
Onda andar kan finnas eftersom man inte ännu har bevisat att de inte finns. Om onda andar existerar så kan de ju vara orsaken till psykoser, men kanske bara som en teori, för om detta stämmer i verkligheten vet ju ingen.
__________________
Senast redigerad av E-Mac. 2018-11-05 kl. 02:35.
Citera
2018-11-05, 11:30
  #26
Medlem
RollingStoness avatar
Citat:
Kan psykoser orsakas av onda andar som infilterar energifältet hos en människa?
Jag har inte tillräcklig kunskap om onda andar och infiltrerande energifält för att kunna besvara din fråga. Var kan jag läsa mer om dessa fenomen? Länka gärna till Wikipedia, engelska går bra.
Citera
2022-07-27, 05:36
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alltid42
Jag har haft en 3 år lång psykos för ca 8 år sedan men är helt läkt från den nu. Min övertygelse är att en psykos är en läkningsprocess. Läkning från trauman. Vi är självläkande men det krävs rätt förutsättningar för att detta ska kunna ske.

Stammer detta?
Citera
2022-08-09, 17:22
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leading
Stammer detta?
Ja!
Citera
2022-08-09, 17:58
  #29
Medlem
TwoThousands avatar
Psykoser och ande är två olika saker, lär sig skillnaden till slut eller förblir en dåre/ateist.

Det är här ett paranormalt folk tills döden för människor kan förlora sitt liv till ockulta väsen.
Han talar illa om paranormalt folk det är garanterat avfärd till domedagen och träffa Kristus.

Men som tråden är döpt, dom gör mycket värre saker med människan ifall dom kommer förbi auran.
Citera
2022-08-09, 18:13
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Psykoser och ande är två olika saker, lär sig skillnaden till slut eller förblir en dåre/ateist.

Det är här ett paranormalt folk tills döden för människor kan förlora sitt liv till ockulta väsen.
Han talar illa om paranormalt folk det är garanterat avfärd till domedagen och träffa Kristus.

Men som tråden är döpt, dom gör mycket värre saker med människan ifall dom kommer förbi auran.
Kan du utveckla lite mer vad du menar? Har lite svårt att förstå ditt inlägg. Menar du att psykoser har med onda andar att göra?
Citera
2022-08-09, 18:17
  #31
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alltid42
Kan du utveckla lite mer vad du menar? Har lite svårt att förstå ditt inlägg. Menar du att psykoser har med onda andar att göra?

Psykos 1, är när hjärnan skickar nödsignal till ande världen så varenda ande och ande makt kan se höra dig för att du är nära döden eller skadad svårt.

Psykos 2, är trasig hjärna och du hamnar i cirkel diskussion med dig själv och förvränger konversationer hör på ett avstånd med mycket mer till det.

Medial/Mottaglig 1, är förmågan att bli kontaktad och se höra förstå dom döda släktingar och vänner som besöker sina nära anhöriga i hemligheten

Medial/Mottaglig 2, är förmågan att känna magkänslan och få någon slags kännedom om vad som kommer att ske eller har skett i din närmaste närhet.

Med väldigt många fler, sekretess belagt/dödsstraff ifall berättar för allmänheten.
__________________
Senast redigerad av TwoThousand 2022-08-09 kl. 18:20.
Citera
2022-08-09, 21:04
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Psykos 1, är när hjärnan skickar nödsignal till ande världen så varenda ande och ande makt kan se höra dig för att du är nära döden eller skadad svårt.

Psykos 2, är trasig hjärna och du hamnar i cirkel diskussion med dig själv och förvränger konversationer hör på ett avstånd med mycket mer till det.

Medial/Mottaglig 1, är förmågan att bli kontaktad och se höra förstå dom döda släktingar och vänner som besöker sina nära anhöriga i hemligheten

Medial/Mottaglig 2, är förmågan att känna magkänslan och få någon slags kännedom om vad som kommer att ske eller har skett i din närmaste närhet.

Med väldigt många fler, sekretess belagt/dödsstraff ifall berättar för allmänheten.
Tack för svar! Blir nyfiken, eftersom du låter så säker på din sak, skriver du utifrån egen erfarenhet? Har du själv haft en psykos? Ämnet intresserar mig mycket då jag själv haft en psykos och blivit helt frisk från den sedan många år tillbaka. Det är ett viktigt ämne och jag brinner för att människor som får uppleva något så hemskt som en psykos ska få rätt hjälp och rätt information.
När jag hade jag min psykos var jag helt säker på att jag var besatt av onda andar. Idag vet jag att det inte var så. Det var en läkningsprocessenprocess jag gick igenom där jag blev läkt från svåra trauman. Jag hade en otrolig tur som hittade rätt hjälp och information tillslut. Så ser det inte ut för alla. Det finns dom som hamnar i livslångt lidande. Jag kunde varit en av dom.
__________________
Senast redigerad av Alltid42 2022-08-09 kl. 21:12.
Citera
2022-08-09, 22:30
  #33
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alltid42
Tack för svar! Blir nyfiken, eftersom du låter så säker på din sak, skriver du utifrån egen erfarenhet? Har du själv haft en psykos? Ämnet intresserar mig mycket då jag själv haft en psykos och blivit helt frisk från den sedan många år tillbaka. Det är ett viktigt ämne och jag brinner för att människor som får uppleva något så hemskt som en psykos ska få rätt hjälp och rätt information.
När jag hade jag min psykos var jag helt säker på att jag var besatt av onda andar. Idag vet jag att det inte var så. Det var en läkningsprocessenprocess jag gick igenom där jag blev läkt från svåra trauman. Jag hade en otrolig tur som hittade rätt hjälp och information tillslut. Så ser det inte ut för alla. Det finns dom som hamnar i livslångt lidande. Jag kunde varit en av dom.

Kramar om min vän, han vill så jättegärna dö för att slippa eländet med psykos.
Ingen personlig erfarenhet av psykoser, bara lyssnat och lärt mig av en bekant.

Jag kommer att förlora mitt liv till paranormal aktivitet, vet allt om detta ämnet.
Citera
2022-08-09, 23:12
  #34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Kramar om min vän, han vill så jättegärna dö för att slippa eländet med psykos.
Ingen personlig erfarenhet av psykoser, bara lyssnat och lärt mig av en bekant.

Jag kommer att förlora mitt liv till paranormal aktivitet, vet allt om detta ämnet.
Ok, lider med din vän.

Enligt mig vet du vet inte tillräckligt kring ämnet psykos för att uttala dig så bestämt som du gör. Lite ödmjukhet kring detta komplexa tillstånd behövs.

Jag skriver detta för att, som sagt, det är ett oerhört lidande och vilseledande information, om än inte medvetet vilseledande, skadar.
Citera
2022-08-09, 23:14
  #35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tacosbaren
Svårt att säga eftersom varje fall är olika. Däremot förekommer det troligen fall där spirituell ohälsa varit orsak för sjukdomstillståndet. Notera hur det oftast är ateister och folk i svår nöd utan någon kraft att vända sig till som tenderar att få psykisk ohälsa.

Det är nog inget heligt eller "rent" som kan motverka dessa onda krafter för dessa. Så du tänker i rätt riktning

Jag som ateist skulle säga att gudatro i sig är psykisk ohälsa.
Citera
2022-08-09, 23:19
  #36
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alltid42
Ok, lider med din vän.

Enligt mig vet du vet inte tillräckligt kring ämnet psykos för att uttala dig så bestämt som du gör. Lite ödmjukhet kring detta komplexa tillstånd behövs.

Jag skriver detta för att, som sagt, det är ett oerhört lidande och vilseledande information, om än inte medvetet vilseledande, skadar.

Psykotiska människor klarar oftast inte av rena verkligheten..
Missförstå inte mig för att undanhåller information för ert eget välmåendes bästa i åtanken..

Borde du verkligen syssla med dessa frågor är min största fråga till er?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback