• 2
  • 3
2018-05-30, 21:47
Medlem
Det är uppmärksamheten och bekräftelsen som de livnär sig på, vilket brukar bottna sig i en mental instabilitet. Det är känslan av gemenskap, ”systerskap” och att vara en rebell som är motorn. I vilken ålder är man som törstigast på uppmärksamhet? Kan det vara i tonåren? Ja. Är det en slump att ungdomarna tar till just feminsm? Knappast. Det finns en koppling.

Titta bara på Instagram. Där är det tjat om patriarkatet vi lever i, hur männen ska tystas och hur vi vita ska backa och låta de rasifierade kvinnorna tala ut. För det är hippt idag, det är hippt att stå bakom självklara värderingar. Men feminsterna verkar gå efter konceptet den-som-skriker-högst-är-bäst.

Problemet med en grupp av samhörighet, av vilket slag kvittar, är att man slutar kritisera varandra. Antingen vågar man inte eller är hjärntvättad. För att kritisera andra är kränkande och skall absolut inte göras, så resonerar de lättkränkta fjollorna.
Citera
2018-05-31, 09:59
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av genushexan
Det är ett skäl till att man välkomnar invandring - det kan ju iallafall inte bli värre än vad det är!
Snacka om troll. Du är nog inte så välberest (eller välpåsatt). Den som varit någonstans på jorden, särskilt i de fattiga länder som är så usla att de tvingar sin befolkning att fly, skulle inte skämta som du. Men visst, lycka till som vit kränkt kvinna i Mogadishu.
Citera
2018-05-31, 10:02
Medlem
genushexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Snacka om troll. Du är nog inte så välberest (eller välpåsatt). Den som varit någonstans på jorden, särskilt i de fattiga länder som är så usla att de tvingar sin befolkning att fly, skulle inte skämta som du. Men visst, lycka till som vit kränkt kvinna i Mogadishu.
OK, det finns kanske några ställen på Jorden som kan vara ännu värre än Sverige, men vi har ju våra egna manchauvinister, som Virtanen exempelvis. Det värsta var ju att vi var på god väg i Sverige innanden nuvarande regeringen tog över.
Citera
2018-05-31, 10:10
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Visst, jag förstår vad du säger och du har rätt i sak. Dock, och ett jävligt stort sådant; kvinnor generellt tänker och lider av de går i affekt som barn. Att resonera med dem och försöka få dem att se det stora perspektivet är lönlöst. 'Skamvrån', time-out, 'grounded', (aga) och liknande grepp har inte utan anledning fungerat förhållandevis väl som verktyg till att hålla narcissismen i schack hos barn och anser jag är väl lämpad även hos (Svenska) kvinnor. Ja, förutom aga då..

I andra delar av världen har krig, svält och liknande istället 'uppfostrat' kvinnan till att ta ett samhälleigt ansvar. Inte så mycket i Sverige..

Precis som med barnen är det inte kvinnans fel.

Det är föräldrarna och männen som bär ansvaret för att de vikit ned sig totalt, trots bättre vetande.

Ett samhälle med söndercuckade män är dömt att gå under. Det är inte kvinnans fel.
Citera
2018-05-31, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
Precis som med barnen är det inte kvinnans fel.

Det är föräldrarna och männen som bär ansvaret för att de vikit ned sig totalt, trots bättre vetande.

Ett samhälle med söndercuckade män är dömt att gå under. Det är inte kvinnans fel.

Jag håller med till fullo.

Till saken hör att alla kvinnor i min näromgivning accepterar mig som alfa och de TRIVS med det. De vet bättre än att komma med offerkort eller kräva att jag ska ignorera fundamentala naturregler. Självklart ska det skojas och ibland passa på att påpeka att kvinnor är "bäst" på ditten och datten men underliggande respekten finns där. Men när det verkligen gäller vet de att de kan lita på mig. Detta gäller både Svenska kvinns och i andra länder.
Senast redigerad av Stor-Men-Snabb 2018-05-31 kl. 11:16.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in