Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-27, 00:26
  #745
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dyselektrikern
Boringpool? Självklart har alla rätt till sin åsikt, men vad menar du? Tycker att de under klopp spelar en betydligt roligare fotboll än de flesta andra lagen.

Trevlig kväll!

Jag håller på Everton. Boringpool är liksom det ständiga smeknamnet på stadens sämre lag. Så har det varit sedan jag var 5. Möjligen kanske de spelar mer roligt vissa år men det kvittar liksom

Glad åtminstone att de förlorade! Bra och trevlig kväll!
2018-05-27, 00:26
  #746
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soccerson
Folk snackar om att den stora finalen uteblev, men vad säger att Liverpool förtjänade den platsen?

Real slog ut PSG, Juve, Bayern på väg mot finalen. Minst en av dem är nog bättre än Pool. Pool hade en betydligt enklare väg fram.

Så var nöjda och sluta leta förklaringar. När det gäller brukar de vara små marginaler som Nadal och lag som Real har på sin sida. Bra lag har tur.


Håller med om att Liverpool hade en enklare väg,(dock hade de ju city), men de spelade bra under slutskedet av turneringen också.

Madrid hade en svårare väg, och var egentligen det sämre laget sett under 180 minuter i nästan samtliga matcher där.

Men som sagt, ett bra lag har tur och det gäller att vinna matcher även där man inte dominerar
2018-05-27, 00:27
  #747
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jag håller på Everton. Boringpool är liksom det ständiga smeknamnet på stadens sämre lag. Så har dte varit sedan jag var 5. Möjligen kanske de spelar mer roligt vissa år men det kvittar liksom


Haha, då är jag med
2018-05-27, 00:28
  #748
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Ja, man kan alltid diskutera vad det innebär att ha för avsikt att skada betyder. Man skulle kunna granska 5-10 situationer per match och komma till samma slutsats. Skillnaden är att i detta fall blev det en skada, i de flesta fall blir det inte det. Men om det är avsikten som ska bedömas så skulle flera spelare ligga risigt till efter varje match, då varje medveten otillåten tackling kan leda till skada.
Man får ju frispark emot sig redan för vårdslöst spel. Sparkar man någon i huvudet, dvs vårslöst plus skada så är det minst gult kort.
Varje otillåten tackling kan leda till skada men det är ytterst sälan man låser motståndarens arm så denne inte kan parera fallet. Och här så faller (slänger sig) Ramos därtill ovanpå så att fallet blir maximalt oberäkneligt. Och överraskning, överraskning, det blir en skada.
När man talar om rättvisa är det väldigt svårt att gissa sig till intentionen och därför gör man det sällan. Men när resultatet är i linje med det som kan förväntasav ett agerande så kan man döma någon som ansvarig för resultatet.
2018-05-27, 00:31
  #749
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dyselektrikern
Håller med om att Liverpool hade en enklare väg,(dock hade de ju city), men de spelade bra under slutskedet av turneringen också.

Madrid hade en svårare väg, och var egentligen det sämre laget sett under 180 minuter i nästan samtliga matcher där.

Men som sagt, ett bra lag har tur och det gäller att vinna matcher även där man inte dominerar
Liverpool hade i n t e enklare väg. vad fan är PSG? Juve? Ok att Bayern är ett topplag, men att det skulle vara så stor skillnad på deras väg till finalen är en stor myt.
2018-05-27, 00:32
  #750
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jag håller på Everton. Boringpool är liksom det ständiga smeknamnet på stadens sämre lag. Så har det varit sedan jag var 5. Möjligen kanske de spelar mer roligt vissa år men det kvittar liksom

Glad åtminstone att de förlorade! Bra och trevlig kväll!
Jag håller inte på Real vanligtvis, men idag var det Spanien mot England och då blir det så.

Skulle du inte hålla på ett svenskt lag mot Real?

Att Liverpool ska kallas som boring i jämförelse med Everton är ju bara så jävla komiskt så det finns inte. Liverpool må ha haft tuffa år bakom sig, men dagens Pool, det ljuva 80-talet de hade, det är nånting ditt jävla Everton aldrig ens tänkt på.
2018-05-27, 00:33
  #751
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Man får ju frispark emot sig redan för vårdslöst spel. Sparkar man någon i huvudet, dvs vårslöst plus skada så är det minst gult kort.
Varje otillåten tackling kan leda till skada men det är ytterst sälan man låser motståndarens arm så denne inte kan parera fallet. Och här så faller (slänger sig) Ramos därtill ovanpå så att fallet blir maximalt oberäkneligt. Och överraskning, överraskning, det blir en skada.
När man talar om rättvisa är det väldigt svårt att gissa sig till intentionen och därför gör man det sällan. Men när resultatet är i linje med det som kan förväntasav ett agerande så kan man döma någon som ansvarig för resultatet.
Ja, varje otillåten tackling kan leda till skada. Alltså är intentionen att skada i de fallen, eller?
2018-05-27, 00:34
  #752
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Liverpool hade i n t e enklare väg. vad fan är PSG? Juve? Ok att Bayern är ett topplag, men att det skulle vara så stor skillnad på deras väg till finalen är en stor myt.
Alla tre är ligavinnare i år, nämn en ligavinnare av rang som Pool mötte förutom City, som vann deras egna liga och som Pool slog även i ligan.

Myt?, din dumma jävel
2018-05-27, 00:35
  #753
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Liverpool hade i n t e enklare väg. vad fan är PSG? Juve? Ok att Bayern är ett topplag, men att det skulle vara så stor skillnad på deras väg till finalen är en stor myt.

Nej en STOR skillnad tycker jag egentligen inte att det är, men är jag tvingad att välja på Porto,city,Roma vs PSG,Juventus,Bayern så tror jag nog jag hade valt Liverpools väg.
2018-05-27, 00:37
  #754
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soccerson
Jag håller inte på Real vanligtvis, men idag var det Spanien mot England och då blir det så.

Skulle du inte hålla på ett svenskt lag mot Real?

Att Liverpool ska kallas som boring i jämförelse med Everton är ju bara så jävla komiskt så det finns inte. Liverpool må ha haft tuffa år bakom sig, men dagens Pool, det ljuva 80-talet de hade, det är nånting ditt jävla Everton aldrig ens tänkt på.

Jaha. Jag skulle liksom aldrig hålla på Liverpool vad det nu än gällde. Det är liksom ett smeknamn som liksom bara riktiga Blues fattar. Du älskar Pool ok, jag älskar EFC det räcker väl med det utan att du ska behöva använda okvädingsord.
2018-05-27, 00:39
  #755
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indico
Låter som Salah kommer att repa sig till VM då. Praise Allah...
https://www.bbc.com/sport/live/footb...67a5068f5001da
Citat:
Egypt’s FA seem confident that Mohamed Salah will be fit for the World Cup. They say their doctor has been told by Liverpool's medical team that after an X-ray things are looking optimistic.
Det var ju för väl, om det stämmer.
2018-05-27, 00:39
  #756
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jaha. Jag skulle liksom aldrig hålla på Liverpool vad det nu än gällde. Det är liksom ett smeknamn som liksom bara riktiga Blues fattar. Du älskar Pool ok, jag älskar EFC det räcker väl med det utan att du ska behöva använda okvädingsord.
Jag älskar inte Pool, jag ser dem bara som ett av de bättre lagen genom historien. Tror Pool har vunnit trippeln, exempelvis. Det är det få som gjort.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback