• 1
  • 2
2018-05-26, 12:30
Medlem
Chronicals avatar
Jag fick berättat för mig av en närstående, och boende i området, att Hornsbergs Strand i Stockholm blivit invarderad av spännblattar. Märkligt tyckte jag och åkte dit för en burgare på Lilys.

Och mycket riktigt, trivselfeta Araber i tighta T-shirts och Adidasbrallor så långt ögat kunde nå. Hottade gamla tyska fd tjänstebilar och uppfixade tjejer av förmodat samma ursprung ( Arab, inte tysk )

Hur blev denna lilla gatremsa så populär bland bilburna babbar med anhang, och varför just där?
Citera
2018-05-26, 12:33
Avstängd
Trevligt att grilla och röka Shisha, stadsdelsnämnden hade förra veckan synpunkter på nedskräpning i form av plastpåsar och efterlämnade vattenflaskor och engångsgrillar.
Citera
2018-05-26, 13:02
Medlem
S.O.Stolps avatar
Det här är kanske värt att ta upp varje år. Det sägs ju ha blivit bättre men läs mer om negerinvasionen i

(FB) Hornsbergs strand

och den numera låsta tråden

(FB) Mångkulturen har nått och delvis förstört Stockholms innerstad
Citera
2018-05-26, 13:24
Medlem
Chronicals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Det här är kanske värt att ta upp varje år. Det sägs ju ha blivit bättre men läs mer om negerinvasionen i

(FB) Hornsbergs strand

och den numera låsta tråden

(FB) Mångkulturen har nått och delvis förstört Stockholms innerstad

Tack, glömde kolla om det fanns någon tråd, borde gjort det såklart. Märkligt att min släkting som hängt där i åratal först i år upplever det som illa.

Vägen var inte avspärrad häromdagen iaf.
Citera
2018-05-26, 16:37
Medlem
Tanuss avatar
Stadshagen heter tunnelbanestationen.
Titta vilka stationer som finns på blå linjen och du förstår hur det blev som det blev.

Boende i Kojanområdet är inte helt nöjda.
Citera
2018-05-26, 16:59
Avstängd
sherms avatar
Närmaste strandremsan för den blåa linjens mångfald.
Citera
2018-05-26, 19:23
Medlem
sajebiss avatar
De som bor där får väl hålla tummarna att halalplayan på Järvafältet som för övrigt ska vara klart någon gång 2019 löser lite av problemet.......

https://vaxer.stockholm.se/projekt/n...a-jarvafaltet/

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...iljoner-kronor
Citera
2018-05-26, 22:02
Medlem
så gött att pk svensken blir berikad. alla blattar dit nu! ses där mina bröder!
Citera
2018-05-26, 23:01
Medlem
Bilder?
Citera
2018-05-27, 00:54
Medlem
VarMansPosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chronical
Jag fick berättat för mig av en närstående, och boende i området, att Hornsbergs Strand i Stockholm blivit invarderad av spännblattar. Märkligt tyckte jag och åkte dit för en burgare på Lilys.

Och mycket riktigt, trivselfeta Araber i tighta T-shirts och Adidasbrallor så långt ögat kunde nå. Hottade gamla tyska fd tjänstebilar och uppfixade tjejer av förmodat samma ursprung ( Arab, inte tysk )

Hur blev denna lilla gatremsa så populär bland bilburna babbar med anhang, och varför just där?
Tyvärr är det sant. Hornsbergs strand har de senaste åren alltmer blivit ett tillhåll för uppblåsta tillika småkukade MENA-babbar. Blir värre för varje år också.

Finns ingen direkt förklaring varför det har blivit så annat än att läget geografiskt är förhållandevis nära Västerort och den blå tunnelbanan (en tunnelbana som kallades djungelexpressen och orientexpressen redan för ett par decennier sedan, och idag är det riktigt mörkt...).
Företrädare för babbekulturen försöker säkert på alla sätt det går ta över restaurangverksamheten och de serveringar som finns närmast vattenet. Förr eller senare har de sannolikt hand om det mesta av detta - och då är Hornsbergs strand totalrökt. Givetvis.
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Trevligt att grilla och röka Shisha, stadsdelsnämnden hade förra veckan synpunkter på nedskräpning i form av plastpåsar och efterlämnade vattenflaskor och engångsgrillar.
Nedskräpningen har varit för jävlig där. Förra och förförra året var det riktigt vidrigt vissa dagar och kvällar. Att det handlar om blatteriets figurer (spännbabbar, bruschor, MENA-personer vilka i största allmänhet pissar på Sverige och svensk kultur) som står för nedskräpningen är hur givet som helst.

Citat:
Ursprungligen postat av Shobren99
så gött att pk svensken blir berikad. alla blattar dit nu! ses där mina bröder!
Dålig försök att leka fånig rasse-pajas. Bättre om du och dina bög-bruschor ger er av ifrån landet i stället.
Citera
2018-05-27, 08:05
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Registrerad.Medlem
Bilder?

Vad ska du ha bilder på, aldrig sett babbar förut?
Citera
2018-05-27, 08:38
Medlem
Hornsbers strand, relativt nybyggt område med övervägande sjukt dyra bostäder, uppfört innan byggbolagen började dra i bromsen. Om det bor mycket invandrare där så tror jag att det kan handla om introduktionsbostäder med två-årskontrakt. Detta är en totalt pris-okänslig boendeform eftersom staten står för fiolerna i två år. I grunden finns 2015-16-flyktingarna i denna kategori - d v s runt 160-tusen människor - kanske ingår även de som har kommit senare i detta introduktionsprogram.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in