2019-04-09, 04:20
Medlem
Hlewagastirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deloso
Har det framkommit något nytt om ev. köp-någon som vet ??
Tacksam för underbyggda svar.

Det var först den 15 mars Telia anmälde affären till EU-kommissionen. Undrar varför de dröjde så länge? Kanske vänta in förra årets siffror.
https://www.teliacompany.com/sv/nyhetsrum/news-articles/2019/bonnier-eu-anmalan/
Citera
2019-05-10, 10:03
Medlem
Holdingbreaths avatar
De har lobbat hårt i förväg. De säkert att regeringen bakom affären nu.
Citera
2019-05-10, 14:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Holdingbreath

Troligt att affären och därtill RÅNET av medborgarna på sisådär 9 MILJARDER nu är kommen.
Så se och lär hur ett RÅN utan vapen och utan straff kan ske mitt framför ögonen på ER alla
Citera
2019-05-29, 08:55
Medlem
Bluebeast72s avatar
Telia i storbråk med tv3,tv6 osv så nu riskerar alla bli av med dessa o få cmore standard istället.

Mail som telia kund
Citera
2019-05-29, 10:39
Medlem
Hlewagastirs avatar
EU-kommissionen trilskas:

Citat:
Nordic telecoms operator Telia’s close to $1 billion bid for Bonnier Broadcasting faces a full-scale EU antitrust investigation after failing to address competition concerns, two sources familiar with the matter said on Thursday.
...
Telia offered concessions to the European Commission last month but these were not sufficient to allay regulatory worries, the sources said.

Industry sources urged regulators to extract a promise from Telia to allow distributors continued access to TV4 because of the channel’s broad offering of Swedish drama, entertainment, news and currrent affairs programs.

The fear is that Telia offers TV4 exclusively on its platform or via bundled deals for its customers.

The EU competition enforcer and Telia, which competes with Sweden’s Tele2 and Norway’s Telenor, declined to comment.

The Commission is set to announce the opening of its in-depth investigation on Friday, the sources with direct knowledge of the matter said, giving it 90 working days to examine the deal and Telia to consider potential concessions.
https://www.reuters.com/article/us-bonnierbroadcasting-m-a-telia-company/exclusive-eu-regulators-to-investigate-telias-bid-for-bonnier-sources-idUSKCN1SF11D

Har detta tagits upp av svensk media?
Citera
2019-06-09, 00:11
Avslutad
Kom igen flashback !
Har någon hört något eller håller dom på att smyga igenom affären ?
Citera
2019-07-16, 02:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av blajkonto
Inom mediabranschen är det mycket väl känt att Bonniers blev blåsta på ett upphaussat pris på C more.
Många som var i Visby kan nog bekräfta TM:s lilla uppträdande.
Sen är det bättre om du håller dig till Assange och Bini eftersom jag sällan sett en sån sinnessjuk sida, min bedömning är att du bör uppsöka hjälp innan du förvandlar Assange till en rymdödla....

Ja, Bonniers blev blåsta i C More-affären. Och det beror på att Bonniers är kassa affärsmän som gjorde en bristfällig due diligence.

Anledningen till att företag och myndigheter betalar så bra för annonser i DN är att Bonniers sitter på känslig information och enkelt kan skapa drev annars.

Det var även därför de lyckades sälja TV4 till Telia till överpris. Annars hade väl Bonniers hatsajter grävt fram någon av Telias mutskandaler i Långtbortistan, alternativt personlig skit på VD:n.
Citera
2019-07-16, 03:16
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Ja, Bonniers blev blåsta i C More-affären. Och det beror på att Bonniers är kassa affärsmän som gjorde en bristfällig due diligence.

Anledningen till att företag och myndigheter betalar så bra för annonser i DN är att Bonniers sitter på känslig information och enkelt kan skapa drev annars.

Det var även därför de lyckades sälja TV4 till Telia till överpris. Annars hade väl Bonniers hatsajter grävt fram någon av Telias mutskandaler i Långtbortistan, alternativt personlig skit på VD:n.

Citat:
Ursprungligen postat av Deloso
När ? Var ? Hur ?
Jag är väldigt förvånad över uppgifterna. Jag hade uppfattat det som att Bonnier blåste staten med ett överpris på 10 mdr för TV4 och CMore.

Men det måste ju tas i relevant tråd. Det är väl denna:
(FB) Telia köper TV4, Cmore och finska TV3 av Bonniers

Jag lämnar ämnet i denna tråd.

OnT:

Jag tror inte att TM slarvat bort avslöjande data hur Bonnier fuskar med bokföringen och att detta skulle ha lett till hans avskedande. Det har inte framkommit grund för de spekulationerna.
Senast redigerad av wwr 2019-07-16 kl. 03:59.
Citera
2019-07-16, 08:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag är väldigt förvånad över uppgifterna. Jag hade uppfattat det som att Bonnier blåste staten med ett överpris på 10 mdr för TV4 och CMore.

Men det måste ju tas i relevant tråd. Det är väl denna:
(FB) Telia köper TV4, Cmore och finska TV3 av Bonniers

Jag lämnar ämnet i denna tråd.

OnT:

Jag tror inte att TM slarvat bort avslöjande data hur Bonnier fuskar med bokföringen och att detta skulle ha lett till hans avskedande. Det har inte framkommit grund för de spekulationerna.

Lite oklart vad du menar. Säljaren av C More blåste alltså Bonniers.

Sedan blåste Bonniers Telia vid försäljningen av TV4.
Citera
2019-07-16, 08:38
Medlem
Blev lite nyfiken på denna affär efter lite kommentarer i tråden:
(FB) Thomas Mattsson lämnar Expressen 20190712 (Thomas Mattsson lämnar Expressen)

Det spekuleras i att Bonnier blev såpass blåsta på Cmore att de fick köra med dubbel bokföring efter det. Nu försöker de väl ta igen den förlusten genom att sälja det för ett överpris i sin tur till Telia.

Någon som vet mer?
Citera
2019-07-17, 06:18
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holdingbreath
Lobbat/ mutat. På hemmaplan lobbar man, på EU-plan mutar man.
Citera
2019-07-17, 12:42
Medlem
Holdingbreaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ubbe Cykelkedja
Lobbat/ mutat. På hemmaplan lobbar man, på EU-plan mutar man.

Man mutor på både plan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in